Stoomwals van Flairck

Gestart door lo, oktober 26, 2009, 15:08:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lo

Vorige week naar een optreden van Flairck geweest, genaamd stoomwals.
Flairck is ooit gestart in 1978, en zal bij de iets ouderen onder ons wel bekend zijn.
Destijds woonden de oprichters bij mij in het dorp, dit waren Erik Visser samen met een broer en een zus van hem.
Erik maakt nog steeds deel uit van Flairck en wordt vergezeld door 3 jonge muzikanten.
Het podium staat vol met akoestische instrumenten die gaande weg het optreden allemaal aan bod komen. Tevens is op de achtergrond een orgel opgebouwd wat middels een computer wordt aangestuurd en in diverse muziekstukken de inleiding, afsluiting of begeleiding verzorgt.
Van langzaam leizig tot opzwepend snel worden de verschillende muziekstukken perfect uitgevoerd. Daar waar mogelijk probeert Erik uit te leggen hoe of de muziek stukken in elkaar steken wat de bedoeling is en waarom het zo is zoals het is. Prachtig gitaar werk, erg mooi vioolspel van een niet minder mooie amerikaanse violiste, en natuurlijk het zo karakteristieke blaas werk op de blaas instrumenten. Vooral dit laatste straalt kracht en ambitie uit. We hebben genoten van het optreden, stond al langer op het verlanglijstje en absoluut een aanrader om een keer naar toe te gaan. Voorstellingen zijn niet zo duur en op hun website blijkt dat ze elk weekend wel ergens in den lande optreden. Van hart aanbevolen.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

robbie

Hier kan ik me helemaal bij aansluiten. Vorig jaar hebben we bij ons in het Cultureel Centrum in Heythuysen Flairck geprogrammeerd. Het was afwachten of daar nog genoeg publiek op af kwam. Flairck gaat toch alweer een hele tijd mee...Maar de kaartverkoop liep boven verwachting goed. BLijkbaar is de naam Flairck toch bij heel veel mensen blijven hangen.

Ik moet zeggen dat ik meer dan aangenaam verrast was. De muziek werd perfect gebracht en de begeleidende teksten van "goeroe" Erik maakten het af. Voor mij een topper! Duidelijk dat Flairck nog steeds een plek verdient aan de top!