Winkel ellende!!

Gestart door WimPeu, maart 07, 2009, 09:49:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

Grrrr frusty Stassen Hifi :no:, wat een suf bedrijf zeg. Heb ik alfgelopen zondag mijn center besteld, hoor maar niks..
Donderdag middag maar eens gebeld. Trut aan de telefoon, waarbij ik echt mijn naam moest spellen voordat ze mijn mailtje kon vinden. Ze kon mij (natuurlijk) niet verder helpen. (Wat doet dat mens dan wel voor haar geld.) Ik zou later die middag even terug gebeld worden door iemand die wel verstand van mailtjes had clown1. Niks meer gehoord natuurlijk. Mijn bestelling kunnen ze op hun buik schrijven, ik ga wel naar Groningen om hem op te halen. Volgens de Focal site kan ik hem ook hier in Emmen bij Musifoon :no: bestellen. Lijkt me geen strak plan. Daar wacht ik ook al 1 jaar op Monster LS kabels. Moest ook besteld worden. Na een paar keer zelf gebeld te hebben (blijkbaar besparen ze daar op de telefoonkosten) ook nooit meer wat van gehoord. De kabels zouden ze wel zelf moeten breien ofzo op de lokale kantklos club.
Ja bij de erkende dealer moet je zijn zeg. Ass.... shutup

Geef mij langzamerhand maar de dozenschuiver. die leverd tenminste!!! :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Pff daar kun je idd ziek van worden

Ik moet eerlijk toegeven dat ik altijd nog goedhelopen ben door lokale dealers en ze altijd alles snel en netjes hebben afgehandeld

Verder heb ik van stassen wel wat meer slechte dingen opgevangen

Verder als winkeliers niks voor je bestellen en eventueel leveren lijkt het wel als ze genoeg hebben zonder jou

Tja dozenschuivers mmmm leuk en leveren wel maar als het kapot gaat wat dan
Kijk maar eens naar redcoon !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Ja sommige winkels zijn niet slim, want als een consument niet tevreden is, schrijft hij snel zijn verhaal neer op het internet.
Ik ben bijna zeker dat er een aantal bezoeker 2maal zullen nadenken vooraleer in bovenstaande winkel iets te bestellen. Mss ligt het enkel aan één persoon die van alles vergeet te zeggen, of misschien haar zelf emails stuurt om iets niet te vergeten, maar die mail dan niet terugvindt, ofwel is het zoals op veel plaatsen, bepaalde personen zoveel werk hebben dat ze niet weten wat eerst doen. Maar in de commercie kan je zoiets niet maken.

Dus zelfs de kleinste klant kan de grootste klanten doen afschrikken via internet.

Zelf heb ik mij al langer voorgenomen om niets te bestellen maar liever een paar euro's meer uit te geven en het direct in ontvangst te nemen.

Net voor de zomer hetzelfde tegengekomen met een digitale fotocamera. Moet wel zeggen dat het model dat ik vroeg net vervangen was, maar het nieuwe model presteerde slechter, dus ik zocht nog het oud model. Toetsel wordt niet tijdig geleverd, gingen mij terugbellen, moest telkens zelf gaan horen, ... uiteindelijk voorschot terug gekregen, gezocht op internet, en een winkel gevonden op zo'n 80km van hier waar hij nog goedkoper was en uit voorraad leverbaar.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

HiFi gek

#3
Heb zelf ook destijds ellende ondervonden met de bestelling van mijn Focal boxen .
Deze had ik besteld bij HOBO HIFI in Rotterdam , ik had de prijs wel 800 euro omlaag weten te krijgen .

Hobo hifi belde waar ik bij stond met de importeur en die zij dat hij de 1037BE op voorraad had staan .
Ze zouden binnen enkele dagen geleverd worden aan Hobo hifi .

Dat ging dus totaal fout , want de importeur had zich vergist , hij had ze niet op voorraad in de juiste kleur .
Maar dan zou je dus verwachten dat de importeur even een belletje geeft naar de dealer toe , maar dat deden de eikels niet en Hobo hifi maar wachten op de levering die maar niet kwam .
Hobo hifi deelde mij later mee dat ze rechtstreeks uit Frankrijk bij de fabrikant zelf besteld zouden worden .
Tot overmaad van ramp was Focal zelf ook door zijn voorraad heen .

Toen is de nederlandse importeur verder gaan zoeken in europa waar er ergens een paar beschikbaar was in de door mij gewenste kleur , wand dat met de kleur was dus het probleem .
Toen bleek de Belgische importeur ze op voorraad te hebben staan .

Vanuit België werden ze opgestuurd naar een transport bedrijf ergens in groningen terwijl ik ze had besteld in Rotterdam , onbegrijpelijk zoiets want ik wachte nu al ruim 3 weken .

Op de dag dat ze bezorgt zouden worden bij Hobo Hifi Rotterdam ging het weer mis , het transport bedrijf had geen ruimte meer in de bestelbus .
Dus liet hij de boxen maar staan in het magazijn , en dat terwijl hij in Rotterdam moest wezen .
Hob hifi en uiteraard ikzelf gingen nu echt over de rooie .
Tot overmaad van ramp moest het transport bedrijf de rest van de week niet meer in Rotterdam zijn , en ze wilden niet alleen voor mijn pakket heen en weer gaan rijden vanaf het verre Groningen   :x   HLP

Uiteindelijk zo'n 5 dagen later op een vrijdag werden ze eindelijk bezorgt bij Hobo Rotterdam .
Laat in de middag rond 17:00 uur werden ze eindelijk bij mij thuis bezorgt , met een kadobon van Hobo Hifi erbij om alle ellende enigszins goed te maken .

Ik heb totaal ongeveer 4 weken moeten wachten terwijl de Nederlanse importeur toen zij dat het enkele dagen zou zijn .


EVEN VOOR ALLE DUIDELIJKHEID , HOBO HIFI TREFT HIER ABSOLUUT GEEN SCHULD .
HET IS DIE K..T IMPORTEUR EN DAT KL..TE  TRANSPORTBEDRIJF DIE ALLE ELLENDE VEROORZAAKTE .

Maar goed , toen ik ze eenmaal aansloot was ik de ellende snel vergeten , toen werd ik opeens heel erg blij :yes:




Groeten  EDWIN  B


WimPeu

Werd net gebeld door Stassen, ja ze hadden het erg druk gehad ook nu nog steeds :angel:. Ik mocht dus eigenlijk blij zijn dat ze me belden. Ik heb slechts gezegt dat als ze het te druk hebben om mij even een mailtje of een telefoontje te doen dat ik dan klaar met ze was. shutup Ik heb nog gezegt dat ik het een waardeloze behandeling vond en dat ze mijn bestelling als niet gedaan mochten beschouwen.

Dit was mijn eerste en laatste contact met de firma Stassen Hifi.  :yes:

Pluspunt in dit geheel is dat ik mag concluderen dat het met de recessie wel meevalt. Als een zaak in luxe artikelen het echt zo ongelovelijk druk heeft dan valt het met de recessie allemaal nog wel mee. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Edwin..

Dat transport bedrijf had ze vanuit Groningen zo even bij mij op de stoep kunnen zetten natuurlijk! notworthy

Zonder gekheid.
Alleen al de wetenschap dat er onnodig veel door overwerkte mensen gezeuld wordt met jouw dure aankopen. frusty

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

HiFi gek

Citaat van: WimPeu op maart 07, 2009, 14:32:14
Edwin..

Dat transport bedrijf had ze vanuit Groningen zo even bij mij op de stoep kunnen zetten natuurlijk! notworthy

Zonder gekheid.
Alleen al de wetenschap dat er onnodig veel door overwerkte mensen gezeuld wordt met jouw dure aankopen. frusty





Het eerste wat de Hobo hifi medewerker deed toen hij ze bij mij thuis uit de dozen haalde was kontroleren of er beschadigingen aan de boxen waren .
Gelukkig waren ze 100% vrij van beschadigingen , anders waren ze weer terug gestuurd door de winkelier .


Groeten  EDWIN  B

Stadium III

Citaat van: HiFi gek op maart 07, 2009, 15:16:08


Het eerste wat de Hobo hifi medewerker deed toen hij ze bij mij thuis uit de dozen haalde was kontroleren of er beschadigingen aan de boxen waren .
Gelukkig waren ze 100% vrij van beschadigingen , anders waren ze weer terug gestuurd door de winkelier .


Groeten  EDWIN  B

En terecht denk ik !!!!

Verder zijn sommige dingen helaas niet altijd te verkomen !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Citaat van: WimPeu op maart 07, 2009, 14:25:03
Werd net gebeld door Stassen, ja ze hadden het erg druk gehad ook nu nog steeds :angel:. Ik mocht dus eigenlijk blij zijn dat ze me belden. Ik heb slechts gezegt dat als ze het te druk hebben om mij even een mailtje of een telefoontje te doen dat ik dan klaar met ze was. shutup Ik heb nog gezegt dat ik het een waardeloze behandeling vond en dat ze mijn bestelling als niet gedaan mochten beschouwen.

Dit was mijn eerste en laatste contact met de firma Stassen Hifi.  :yes:

Pluspunt in dit geheel is dat ik mag concluderen dat het met de recessie wel meevalt. Als een zaak in luxe artikelen het echt zo ongelovelijk druk heeft dan valt het met de recessie allemaal nog wel mee. :-D

Je zou gaan denken dat ze hier meelezen  shutup
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

WimPeu

Ik hoop het :evil:
Watch and learn.... zou ik zeggen!!!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cheese

grappig.....mijn nieuwe spaekers en mijn tv komen allebei van stassen en ik heb dus alleen maar 2 positieve ervaringen met dit bedrijf......terwijl ik ook op het net wel eens anders lees.

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

dmeerpa

Eigenlijk weet je maar pas wanneer er iets misloopt hoe goed de service van een winkel is, zoals hoe ze het aanpakken en wat ze voor je doen.

Ik had laatst een defecte remote, wel in de winkel kon ik kiezen hem laten herstellen, of gelijk de gebruikte remote uit de winkel meedoen. Gezien ik op 100km van die winkel woon, heb ik de tweede optie genomen.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Lapti

Zoals ik het zie kan je net zo goed fout gaan in een "goede" winkel in de buurt of bij een "dozenschuiver" via internet.

Je kan het bij beide net goed treffen of slecht treffen, ik heb op meerdere gebieden slechte ervaringen met zowel webwinkels en lokale winkels met een goede reputatie.

Je hebt of mazzel of pech.

Dat veel winkels het druk hebben hoeft overigens niet te betekenen dat het economisch goed gaat, het kan ook betekenen dat ze de helft van het personeel hebben ontslagen en het daardoor zo druk hebben  clown1
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

HiFi gek

Ik heb zelf een goede ervaring met de volgende winkels , allen in Rotterdam gelegen .

Correct
Multifoon HiFi
Hobo Hifi
Foca
Saturn
Snijders



Alleen dus een zeer slechte ervaring met de Nederlandse Focal importeur , maar dat kunnen jullie uitgebrijd lezen in mijn vorige posting een stuk terug .


Groeten  EDWIN  B

bertheeren

#14
Ik ben een half jaar terug in een hifi winkel geweest, en vroeg of ze marantz/onkyo ect. verkochten. Kwam hij met het verhaal hoe vreselijk slecht marantz versterkers wel niet zijn. Voeding zou hopeloos instorten, dynamiek loos klinken enzovoort. Kraakte gewoon alles af wat hij niet verkoopt. Misschien niet heel raar(is en blijft een verkoper) maar had toch wel een beetje ongepast bij deze heel netjes ogende hifi-zaak.