Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

Citaat van: pameijer op januari 17, 2016, 12:32:28
Heb je de remote nog een beetje in kunnen regelen Wim? Of wastie voor de 2e set bedoeld.

Nou, om eerlijk te zijn gaat het hem niet worden met de 1100. Mooi ding maar hij is alleen in te regelen met de oude lochitech software. Dat was het drama waarom ik pas later de Harmony One ben gaan gebruiken. Ik krijg het in mijn iet wat complexe en niet standaard apparaten niet voormekaar met de oude software. De nieuwe Logitech programmeer software werkt echt veel makkelijker en je bent veel flexibeler.

Ik zal de Oppo binnenkort naar je opsturen. Die wordt nu nog gebruikt door mijn zoontje als HDMI switch. Die zit ook zonder nu de Onkyo TX-SR608 is overleden. shutup Ben nogal klunzig aan het rommelen dus. De Oppo gaat naar jou toe, de 1100 moet ik zien te verkopen en dan een nieuwe HDMI switch of receiver terug kopen voor mijn zoon.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Vandaag bezoek gehad van Xander32. Was erg gezellig.   :yes:  Behalve veel muziek gedraaid ook veel gekletst en de dag vloog op die manier voorbij. Robert geïntroduceerd in de wereld van Trifield en Roon. Wat hij er van vond mag hij zelf schrijven...belangrijkste was dat het gezellig was en dat het zeker weer een vervolg gaat krijgen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WilliamB

Gezellig, ik ben benieuwd naar zijn verslag  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

#3634
... dat Wim een gezellige en relaxte gast(-heer) is, dat is onderwijl hier wel bekent. En zoals Wim al aangaf; de tijd vloog, we hebben het over van alles en nog wat gehad en daar tussen door ook nog wat muziek beluisterd  :-).

M.u.v. de front speakers en de center, is de set geheel gewijzigd sinds mijn voorgaande bezoek.
De set klinkt mooi in balans, heerlijk harmonieus. Met het toenemen van het volume, klinkt het enkel luider, zonder dat er iets wijzigt, de set blijft mooi afgewogen spelen. Dat lijkt heel vanzelfsprekend, maar ik heb dit nog maar bij heel weinig sets zo ervaren. Dat geeft zeker iets weer over de set, maar ook over de mate waarin die matched met de ruimte, met de akoestiek. Dat is dik in orde, jaloersmakend  :yes:.

Stereo-direct versus trifield; ik ben anti EQ, anti DSP in een stereoset. Nog nooit heb ik een dsp/eq toepassing mogen beluisteren welke mij kon bekoren (in een stereoset), tot op heden. Trifiield zet er m.b.v. de front en center speakers een zeer groots en stabiel muziekbeeld neer, welke heel afgewogen, vloeiend klinkt. De surround ls doen ook mee, maar geven slechts een heel bescheiden (volume), diffuus geluid. Echter wel met een duidelijk positief effect; het geheel klinkt er veel meer ruimtelijk door. Fraai, erg fraai  :yes:.

Dan de Roon server, waar Wim zo hoog van op geeft; deze kent een korte responstijd, werkt soepel, ziet er gelikt uit en hetgeen waarmee deze server zich onderscheidt van andere servers, het tonen van verbanden, van achtergrondinformatie over de muziek en diens uitvoerenden, is voor de echte muziekliefhebber, een dikke vette aanrader. Een Tidal abbo is wat mij betreft dan tevens een must. Daarmee verkrijg je de toegang tot haast een ongelimiteerde muziekbibliotheek, met daarin muziek in flac en tevens oneindig veel achtergrond info. Het enthousiasme van Wim kan ik nu goed plaatsen.

Roon; ben ik zelf om? Nee, nog niet :roll:. Op dit moment kan ik het nog niet aan mijzelf verantwoorden, om €500,- af te tikken voor een stukje software, voor een app. ... Wel ben ik helemaal overtuigd van diens presteren, dat staat buiten kijf.



Wim, dank voor de gezellige dag, dat was het %@#$* eind rijden zeker waard  :-D.



Citaat van: WimPeu op januari 23, 2016, 16:49:37
Vandaag bezoek gehad van Xander32. Was erg gezellig.   :yes:  Behalve veel muziek gedraaid ook veel gekletst en de dag vloog op die manier voorbij. Robert geïntroduceerd in de wereld van Trifield en Roon. Wat hij er van vond mag hij zelf schrijven...belangrijkste was dat het gezellig was en dat het zeker weer een vervolg gaat krijgen.

WimPeu

Jij ook (weer) bedankt voor de gezellige dag Robert. We gaan dit wel weer tzt een vervolg laten krijgen.  hello
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

TurboMarco

Mooi verslag waar ik mij helemaal ik kan vinden ,zeker trifeld is de moeite waard om naar te luisteren  notworthy
De ruimtelijkheid is zeer zeker toegenomen ,en vergeleken met stereo kom ik tot de conclusie dat trifeld een absolute meerwaarde heeft .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Rob46

Jullie hebben een prima dag gehad. Mooi verslag! En Tidal.......ja erg goed, heel erg goed...... :yes:

xander32

Hetgeen zojuist nog door mijn hoofd ging;
het maatwerk meubel is erg mooi geworden en steekt goed doordacht in elkaar.
Daarnaast maakte gisteren vooral ook de Meridian meerkanaals receiver indruk; deze schaar ik betreft bouw en uitstraling echt onder high-end. Een machtig apparaat.

lo

Mooi verslag Robert, van een meer dan geslaagde dag!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

#3640
Mij rest niets anders meer dan het genieten. Afgelopen weekend veel van de surround optie's en nu de Trifield modus met Eric Clapton - Slowhand at 70 Live @ RAH. Ik word idd oud.  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Niets mis mee met oud worden, zeker niet als je dat al 'genietend' kan doen.

WimPeu

Vandaag een Apple MacMini gekocht om als Roon server te fungeren. Beetje rommelen maar het werkt. Kan de Pc uit blijven en de Mini 24/7 aan. Altijd mijn muziek binnen handbereik. Bedoeling is dat hij uiteindelijk naar de kamer verhuisd om ook voor Netflix ed in te zetten maar de Core taak blijft Roon server. Al met al wordt Roon streamen zo vrij prijzig.....maar het is mij elke cent waard.  :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

... ach, een hobby mag ietwat geld kosten  :yes:.

Paul

Citaat van: xander32 op maart 20, 2016, 09:17:15
... ach, een hobby mag ietwat geld kosten  :yes:.
+1  :gp:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site