Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

CiteerEven in afwachting van de Burmester en Naim spullen welke ik hier mag proberen gaat de bestelling voor de E470 de deur uit.
Is die Burmester toevallig een 082 integrated ?

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

Ik hoor het vanmiddag Marco, dit is wel een hele mooie zeg pfjoe  notworthy
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Cobraatje

Sow als je een tijdje ff een topic niet volgt :-D.
Die Wim vliegt ook alle kanten op.

Qua klankkleur is Meridian en Accuphase wel wat verschil.
Verwacht je met Accuphase net zo tevreden te zijn als Meridian?

Persoonlijk vind ik Integra meer mijn smaak dan Anthem, waarom kies je voor Anthem en niet een Integra DTR?

Ach maakt toch niet uit wat je koopt, het wordt toch voor mij :evil:.
Afspraak mbt stoppen met iets voor je 50e toch niet vergeten.
Gaat je niet lukken :angel:.

WimPeu

Er is veel moois te koop in deze klasse dat is wel duidelijk.



http://youtu.be/r3cqQMWBzKM
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Citaat van: Cobraatje op maart 30, 2015, 10:33:20
Sow als je een tijdje ff een topic niet volgt :-D.
Die Wim vliegt ook alle kanten op.

Qua klankkleur is Meridian en Accuphase wel wat verschil.
Verwacht je met Accuphase net zo tevreden te zijn als Meridian?

Persoonlijk vind ik Integra meer mijn smaak dan Anthem, waarom kies je voor Anthem en niet een Integra DTR?

Ach maakt toch niet uit wat je koopt, het wordt toch voor mij :evil:.
Afspraak mbt stoppen met iets voor je 50e toch niet vergeten.
Gaat je niet lukken :angel:.

Wel blijven opletten Marcel.  :-D

Ik wil geen Integra omdat die ook zijn gestopt met ADSY en hun HDMI problemen zijn nog steeds actueel. Mijn dealer kan geen Integra leveren. Ik vond de Anthem in surround geweldig, stereo moet je er niet op willen draaien.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

TurboMarco

Ik vind het wel cool van jouw dealer dat je in de tussentijd en in afwachting van jouw bestelde Accuphase versterker deze uit mag proberen  8-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

De bestelling is nog niet gedaan heh, heb een pricipe overeenkomst. Ik denk dat hij mij liever deze Burmester verkoopt want hij is Burmester dealer. Denk dat de marges interessanter zijn. Wie weet wordt ik van mijn sokken geblazen. Vind de 082 ook super mooi hoor.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

TurboMarco

Hij is anders dan de Accuphase ,maar zeker zo mooi vind ik .
Ik zou met beiden iig goed kunnen leven  HB
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cobraatje

Citaat van: WimPeu op maart 30, 2015, 10:41:42
Wel blijven opletten Marcel.  :-D

Ik wil geen Integra omdat die ook zijn gestopt met ADSY en hun HDMI problemen zijn nog steeds actueel. Mijn dealer kan geen Integra leveren. Ik vond de Anthem in surround geweldig, stereo moet je er niet op willen draaien.

Te druk gehad en met jou moet je ongeveer elke dag checken :wink:.
Gelukkig nu weer wat meer tijd voor hifi.

Ok, ik vond de MRX700 die ik thuis heb beluisterd te dynamisch, zielloos en in your face klinken in mijn ruimte.
Veel impact maar weinig verfijning.
Opvallend dat je zo'n verschillende eisen voor stereo en HT hebt, dan denk ik dat idd 2 aparte versterkers de beste oplossing voor je is.

Ik hoop dat je met de nieuwe set(Burmeister/Accuphase+Anthem) geen problemen krijgt en weer relaxed met een pilsie en peukie kunt luusteren.

bert50

Meestal binnen 2 weken in mijn geval van de E600 


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Perfect_audio

Citaat van: WimPeu op maart 30, 2015, 10:27:52
Mijn hele set anno maart 2015. [emoji106][emoji106]
Wat een mooie lege kast, ruimte voor vernieuwing. Over de E470 lees ik:
Internally, the preamplifier and power amplifier sections are kept entirely separate, in order to allow each to develop their full potential, rivalling the performance and sonic excellence of separate type components. With a simple flick of a switch, the POWER IN feature allows individual use of the two sections.
Lijkt er op dat er dan ook een processor tussen gezet kan worden. Nu zie ik geweldige mogelijkheden Wim!!

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

WimPeu

Citaat van: Perfect_audio op maart 30, 2015, 17:49:19
Wat een mooie lege kast, ruimte voor vernieuwing. Over de E470 lees ik:
Internally, the preamplifier and power amplifier sections are kept entirely separate, in order to allow each to develop their full potential, rivalling the performance and sonic excellence of separate type components. With a simple flick of a switch, the POWER IN feature allows individual use of the two sections.
Lijkt er op dat er dan ook een processor tussen gezet kan worden. Nu zie ik geweldige mogelijkheden Wim!!

ron

Vertel... 8-)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

#3417
Zo, ben eigenlijk setloos momenteel. Deze week komt er een Anthem MRX710 da's iig een begin.  ;D  Ik heb de wishlist kwa stereo versterker kort gehouden. Accuphase E470 incl Dac 40 board, Burmester 082 icm Metrum Octave MKII (deze Dac heb ik inmiddels al te leen staan draaien icm een SBT) en een Naim set. SN2 met een ND5XS of NAC202 NAP200 icm een Naim streamer. Krijg alle drie de versterkers thuis om ze aan de tand te voelen. Ben reuze benieuwd.  ::)



Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

TurboMarco

Ik ben ook wel benieuwd  :yes:

Hoewel beide versterkers er erg mooi uit zien vind ik de Duitser toch wel het bruutst ,komt doordat in feite de gehele behuizing een koelblok is .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Goed bezig :yes:. En wat gaaf, drie van zulke dream ketens relaxed thuis kunnen uitproberen.
Jaloersmodus: ON


Citaat van: WimPeu op maart 30, 2015, 19:01:02
Zo, ben eigenlijk setloos momenteel. Deze week komt er een Anthem MRX710 da's iig een begin.  ;D  Ik heb de wishlist kwa stereo versterker kort gehouden. Accuphase E470 incl Dac 40 board, Burmester 082 icm Metrum Octave MKII (deze Dac heb ik inmiddels al te leen staan draaien icm een SBT) en een Naim set. SN2 met een ND5XS of NAC202 NAP200 icm een Naim streamer. Krijg alle drie de versterkers thuis om ze aan de tand te voelen. Ben reuze benieuwd.  ::)