Hoe goed is de cd 16

Gestart door cheese, januari 16, 2009, 21:09:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cheese

Hallo allemaal,


IN mijn speurtocht naar een betere cd speler dan mijn cd 6002 kwam ik 2 x een cd 16 tegen die weg kunnen voor rond de 375 euro.....hoe goed zijn deze?   en hoe staat de cd 16 in verhouding tot de cd14 en cd 17 mk II en mk II ki?

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

ll0ll

Ik heb de cd16 gehad, na de cd10. Ik vond de cd16 wat mooier klinken dan de cd10, maar weer minder dan een cd11le. De cd14 klinkt ook gewoon erg goed. De verschillen zullen wel marginaal zijn, maar de indruk die ik had toen ik de cd16 net aansloot tov de cd10 waren voor mij positief. De cd17mkII en ki versie ken ik verder niet.  :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

SB_Marantz

#2
Hoe goed is de CD 16?


Net zo betrouwbaar als de CD-10 en 11.
Klinken ook identiek is mijn ervaring.
Zelfde DAC (TDA-1547)

Kortom: een MOOIE en DEGELIJKE speler.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

#3
Ik heb de CD16 meerdere malen mogen beluisteren en ik kom op exact dezelfde conclusie als lloll ,laat het ook zo zijn dat de eigenaar van zowel een CD10,CD16,CD11 diezelfde mening deelt  :yes: ,ik vind het hoog vd CD10 wel schel in vergelijk met de CD16,en €375,- is wel een realistische prijs voor een CD16 .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

cheese

oke dus wat ik al dacht een hele goede speler....nou dan moeten we maar gaan luisteren.


zal laten weten wat het uiteindelijk word.

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Bearke65

Citaat van: cheese op januari 18, 2009, 10:44:56
oke dus wat ik al dacht een hele goede speler....nou dan moeten we maar gaan luisteren.


zal laten weten wat het uiteindelijk word.

gr cheese
het is een goede speler die beter is dan de CD17, iets minder dan de Cd 14. De CD 16 is wel een tank, zeer degelijk gebouwd. En een goede modificatie doet wonderen. Dus het is een prima suggestie.

Groetjes

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

ll0ll

De cd16 heeft overigens een verkoperd chassis, een metalen cdm4 loopwerk (net als de cd10, cd11, cd15 en diverse philips lhh cdspelers), en 2x tda1547 d/a converters.
Hier nog wat foto's van de cd16:
http://www.marantzphilips.nl/marantz_cd16_cdplayer/ :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Bearke65

Citaat van: ll0ll op januari 24, 2009, 11:13:19
De cd16 heeft overigens een verkoperd chassis, een metalen cdm4 loopwerk (net als de cd10, cd11, cd15 en diverse philips lhh cdspelers), en 2x tda1547 d/a converters.
Hier nog wat foto's van de cd16:
http://www.marantzphilips.nl/marantz_cd16_cdplayer/ :)
... net als de CD 14, is eigenlijk de voorloper ervan zogezegd.
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

jowa

Heb zelf een CD-16 en het is een zeer goede speler. Kan je geen buil aan vallen.

Wijnand

je knt er wwel  een buil aan vallen,als je dat ding op je kop krijgt. Ik heb de CD 14, mooie speler,maar overweeg een modificatie. Ideeen?

MadVillain

PM Baerke65 maar. Pasgeleden heeft hij zijn cd14 laten modificeren door een bedrijf in Venlo. Met een een erg goed resultaat!

Zelf ben ik het ook aan het overwegen te laten doen. Maar eerst het kabelgebeuren afhandelen, en dan nog even zo van de speler genieten....

Wijnand

Citaat van: MadVillain op maart 01, 2009, 02:52:58
PM Baerke65 maar. Pasgeleden heeft hij zijn cd14 laten modificeren door een bedrijf in Venlo. Met een een erg goed resultaat!

Zelf ben ik het ook aan het overwegen te laten doen. Maar eerst het kabelgebeuren afhandelen, en dan nog even zo van de speler genieten....


Is dat bij Stassen gebeurd? Wat hebben ze er aan gedaan?

Bearke65

Citaat van: Wijnand op maart 04, 2009, 01:29:19

Is dat bij Stassen gebeurd? Wat hebben ze er aan gedaan?
Hoi Wijnand

Nee dat is níet bij Stassen gebeurd. Dat heeft Hay End Audio in Venlo uitgevoerd. Er is een Tentlabds clock ingezet en zo ongeveer de hele analoog sectie is onder handen genomen, bijna alle condensatoren zijn vervangen door betere en ook die in de voedingssectie zijn vervangen.
Wat een verschil met de niet-gemodificeerde ... voorlopig geen zin meer hem te vervangen door een andere.

Grtzzz

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

HiFi gek

Citaat van: Bearke65 op maart 22, 2009, 11:50:29
Hoi Wijnand

Nee dat is níet bij Stassen gebeurd. Dat heeft Hay End Audio in Venlo uitgevoerd. Er is een Tentlabds clock ingezet en zo ongeveer de hele analoog sectie is onder handen genomen, bijna alle condensatoren zijn vervangen door betere en ook die in de voedingssectie zijn vervangen.
Wat een verschil met de niet-gemodificeerde ... voorlopig geen zin meer hem te vervangen door een andere.

Grtzzz

AJ


Dat is aardig wat als bijna alle condensatoren zijn vervangen om over de rest nog maar te zwijgen

Zal een heel stuk beter klinken , vast en zeker  :yes:


Groeten  EDWIN  B

Bearke65

Citaat van: HiFi gek op maart 22, 2009, 18:39:35

Dat is aardig wat als bijna alle condensatoren zijn vervangen om over de rest nog maar te zwijgen

Zal een heel stuk beter klinken , vast en zeker  :yes:


Groeten  EDWIN  B
Ja hoor Edwin het was ook een flinke klus en kostte ongeveer 450 Euro meen ik me te herinneren maar het resultaat is er ook naar ...
Verder heb ik al 4 van de 5 netsnoeren vervangen en hoop binnenkort een laatste Ruby Hill op de kop te tikken. Daarna ga ik de Interlinkjes eens onder handen nemen. Jij nog nieuwe ontwikkelingen?

Grtzzz

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet