ruis op rechter surround kanaal

Gestart door pleomax, januari 02, 2009, 15:56:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pleomax

trouwens, nog wel bedankt voor het aanbod, SB marantz (indien het probleem in de eindversterker zou zitten).
dit leek me al met al de beste keuze.

japiejapie

Nou dit is wel toevallig. Ik zit te zoeken naar mijn probleem wat vrijwel hetzelfde is als die van pleomax.
Bij mij is het alleen niet het rechter surround kanaal maar het linker voorkanaal.
Het is echt precies hetzelfde probleem. En net als pleomax, ik kan hier niet tegen. Het idee alleen al irriteert me tot op het bot.

Maar, zo eenvoudig is reparatie niet. Ik heb de soldeer/contact punten voor zover mogelijk gecontroleerd maar niets gevonden. 100 euro ben je waarschijnlijk al snel kwijt wat de receiver op zich wel waard is maar verkoop deze, doe er een paar centen bij en wat stelt het verschil dan nog voor...
Ik denk dat pleomax dezelfde gedachten had.

Wel vind ik het erg jammer en ben ik ook wel een beetje teleurgesteld. Dit is mijn weet ik hoeveelste receiver/versterker al. De eerste van Marantz maar ook de eerste met problemen. Jammer, hij is zo mooi en geeft zulk mooi geluid.... Qua uiterlijk en geluid zou ik weer een Marantz kopen (waarschijnlijk de SR6003, prijzen lekker van gekelderd) maar iets houdt me nu wel een beetje tegen....

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

japiejapie

Hoi,

Sorry ik ben nieuw op dit forum. Wie of wat is Hal9000?

Vlearmoes

1 van de mede forummers    kijk even in de lijst  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

japiejapie


HAL9000

Citeerhet schakelen tussen verschillende bronnen maakt geen verschil. draaien aan de volume knop ook niet, het nivo van de ruis blijft hetzelfde.

Dit schreef de topic starter, ik ga ervan uit dat U (japie japie) hetzelfde probleem heeft maar dan op rechts las ik.

Het is inderdaad de eindversterker, kan ook in de voorversterker zitten, maar die is bij deze receiver helemaal digitaal gestuurd....

Ik moet zeggen ik heb het topmodel van pioneer gehad van de av receiver (koffie in gevallen). Ik ben erg netjes geholpen om aan de custom onderdelen van pioneer te komen.

Marantz bouwt wat universeler, maar het blijft gigantisch veel werk om deze storing op te sporen.

zijn ALLE tin bindingen op het onderste print met het eindversterker koelichaam erop aangevuld?
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

japiejapie

#22
Hoi,

Ja, is precies hetzelfde maar dan niet rechts maar linksvoor. Maakt verder even niet veel uit natuurlijk...

De verbindingen zijn verder wel in orde voor zover ik kon controleren.

Als ik het goed begrijp is reparatie dus best lastig/duur.

Wel jammer dat het gebeurd is maar ja, ik ga me maar richten op een nieuwe aankoop.

dloonen

Beste mensen,

Ik ben nieuw hier en niet zonder reden. Ik ben sinds 2 jaar en 2 maanden in het bezit van een Marantz SR5002 en heb exact hetzelde probleem als de twee posters voor mij. Bij mij zit er ruis in 3 van de 5 spreakers, nl linksvoor, center, rechtsachter. Ik heb het vermoeden dat ik maar 2 jaar garantie heb en deze dus net mis loop.

Wellicht dat er bij een ander probleem is dan bij voorgaande gevallen omdat zij het maar op 1 kanaal hadden en ik op 3? Of misschien is het nu beter vast te stellen wat het probleem is en wat de kosten voor reparatie zijn.

Voor de duidelijkheid, de ruis zit op alle kanalen, (digitaal en analoog) en ook als ik hem mute, of volume volledig weg draai. Het volume van de ruis wordt niet erger als ik het volume omhoog doe. Als alles stil is in huis hoor ik de ruis op 2 meter afstand al een beetje.

Alleereerst bedankt voor de reacties, ik weet dat ik met 1 post nogal als een leech over kom, maar het lijkt me ook voor jullie nuttig te weten dat er meer mensen met dit probleem zijn.

JohnWx

Citaat van: Willem-A op mei 31, 2010, 22:12:25
@ dloonen

Is jou probleem al opgelost? Je hebt naast de fabrieksgarantie ook nog recht op een wettelijke garantie, dus als het apparaat nog maar net buiten de garantie valt, is het zaak je daarop te beroepen.

moet je gewoon betalen hoor de kosten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.   clown1

JohnWx

Citaat van: Willem-A op mei 31, 2010, 22:41:24
Dat is niet helemaal waar. Een apparaat van een A-merk en een bepaalde prijs behoort wettelijk langer mee te gaan dan 2 jaar. Dat wordt ons niet voor niets steeds weer verteld in allerlei consumentenprogramma's en ik heb zelf al een paar keer een apparaat ter reparatie aangeboden dat al ruim 2 jaar oud was en een zelfs 3, die nog kosteloos werden gerepareerd. In andere gevallen is vaak nog een coulance regeling mogelijk.

Dan doen ze het niet goed
Het is wettelijk anders zoals jij zegt
Als je een apparaat dat na 2 jaar stuk gaat heb je recht op een bepaalde vergoeding wat ook logisch is
Het apparaat heeft een afschrijving van laten we zeggen 5 jaar
Dus als hij na 2 1/2 jaar stuk gaat het je recht op 50% van de reparatie kosten mits de onderdelen voorradig zijn

Simpel rekensommetje :

kosten zijn 250 euro is het normaal 125 klant 125 voor de winkel

maar wat schetst onze verbazing de kosten zijn 500 euro zegt men dus 250 klant 250 winkel oftewel de klant betaald alles

zo gaat het in zijn werking
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Willem-A op mei 31, 2010, 22:41:24
Dat is niet helemaal waar. Een apparaat van een A-merk en een bepaalde prijs behoort wettelijk langer mee te gaan dan 2 jaar. Dat wordt ons niet voor niets steeds weer verteld in allerlei consumentenprogramma's en ik heb zelf al een paar keer een apparaat ter reparatie aangeboden dat al ruim 2 jaar oud was en een zelfs 3, die nog kosteloos werden gerepareerd. In andere gevallen is vaak nog een coulance regeling mogelijk.


In de consumenten word van alles gezegd maar nooit laten ze een klant zien hoe het gegaan is.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Willem-A op mei 31, 2010, 22:41:24
Dat is niet helemaal waar. Een apparaat van een A-merk en een bepaalde prijs behoort wettelijk langer mee te gaan dan 2 jaar. Dat wordt ons niet voor niets steeds weer verteld in allerlei consumentenprogramma's en ik heb zelf al een paar keer een apparaat ter reparatie aangeboden dat al ruim 2 jaar oud was en een zelfs 3, die nog kosteloos werden gerepareerd. In andere gevallen is vaak nog een coulance regeling mogelijk.

Dan moet je een hele vriendelijke uitstraling hebben of je bent zo opgelicht door de winkel dat ze maar zeggen ach het is voor ons die kosten :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Willem-A op juni 01, 2010, 22:46:04
Ik heb een enorme uitstraling  :x, maar sta ook op mijn strepen  :yes:. Er zijn ook nog bedrijven die achter de kwaliteit van hun producten staan  hello en graag de klant tevreden willen houden, maar veel mensen geven het ook meteen op  :no: als ze te horen krijgen dat de garantie is verlopen en er dus geen mogelijkheden meer zijn. Er bestaat een wettelijke garantie en er zijn ook wettelijke rechten, dus daar moet je dan gebruik van maken, ook al gaat dat niet altijd even eenvoudig.  :no:


Als het een goede winkel wel
Maar er zijn er nog maar zo weinig

Je moet niet vergeten dat je het apparaat ook gebruikt en dus onderhevig is aan slijtage
Jij laat het net overkomen of het maar de normaalste zaak van de wereld is gratis laten maken terwijl het apparaat 3 jaar oud is ik vind dat ook niet reeel en daarom is er ook die verdeel sleutel.
Alleen zal de klant nooit weten wat de werkelijke waarde was van de reparatie en dus alles betaald


Maar dat komt ook omdat iedereen ook maar altijd korting wil en dan krijg je dat soort praktijken van winkeliers
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.