M&G bij Mars

Gestart door Paul, juni 29, 2008, 23:10:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thom

weten jullie al meer volgende week zaterdag?? wmb goed

Paul

Mars, wanneer komt de PM82 dan kom ik weer ff buurten.  :wink:

Of gaat het feest niet meer door ? :|
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

1 of 2 Augustus is dat een idee ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Citaat van: Marco op juli 24, 2009, 22:48:29
1 of 2 Augustus is dat een idee ?
Tussen 03/08 en 21/08 is voor mij een mission impossible, dus voor die tijd heel graag als het kan.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Paul

Citaat van: Marco op juli 24, 2009, 22:48:29
1 of 2 Augustus is dat een idee ?
Niks meer van Mars gehoord wachten wel af.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

mars

oi


Marco komt morgen met Linda en kids een naar mij toe,  Gaaf.

En dan neem ik gelijk zijn pm-82 over.

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

Ola!

gisteren zijn wij (Linda,kids,en ik) naar onze mattie Mars getogen ,naast een goede zin hebben we meegenomen Mars zijn fel begeerde Marantz PM82 en een Panasonic DVD-RA71 ,de DVD-A speler diende om eens te beluisteren wat het verschil nu is tussen CD en DVDA,maar goed daar later meer over.

Sinds de laatste keer dat ik bij mars was is er toch wat veranderd,zo viel meteen de hele mooie Samsung tv op,we keken naar wat verschillende uitzendingen waaronder ook in HD formaat,omg  :-o wat een mooi beeld ! ,haarscherp met hele natuurlijke kleuren kortom een heel natuurlijk beeld waar nergens de nadruk op iets gelegd word.



Tijdens het reconstrueren van de Linn luidspreker kabel wat gepaard ging met enig gezucht en veel zweetdruppels  clown1 hebben mijn kinderen zich uitermate vermaakt met de Xbox 360,ook daar heb ik met veel bewondering naar gekeken,vooral de game Call of duty Modern warefare met een hele mooie grafische beeld,hoewel ik mij afvroeg hoe het mogelijk is dat mijn gamers pc met state of the art  :wink: componenten die bovendien al snel het viervoudige kost van een xdoos in grote lijnen niets beter presteert ,wel was te zien dat met name de omgeving waar het spel zich in manifesteert de textures van de xdoos wat gecomprimeerd lijken te zijn,maar goed dat is eigenlijk van een ondergeschikt belang,je richt je immers op de vijand in de game en je schiet niet op bomen en struiken .
Wederom veel lof voor de tv maar ik kom ook om te luisteren naar muziek,in de eerste plaats stond er een Kenwood receiver die an sich goed zijn werk deed,na wat materiaal van Metallica beluisterd te hebben was het tijd voor de PM82 .





Deze werd aangesloten op de Panasonic DVDA speler,voor het eerst kon ik beluisteren wat het verschil is tussen CD en DVDA,als bronmateriaal werd er geluisterd naar Porcupine tree en wel het album Lightbulb Sun ,dit is een album met CD en als bonus een DVDA met een 5.1 mix en een hoge resolutie 24 bit stereo van het gelijknamige album.



Allereerst ging de DVDA in de speler en er werd uiteraard naar de 24 bit stereo opname geluisterd ,dit betreft een hele ruimtelijke weergave met een hele duidelijk plaatsing van vocalen en instrumenten,tegen het eind van het nr Russia on ice komt er een golf van laag over je heen die door merg en been gaat,en dat te bedenken dat de slanke MC systems luidsprekers slechts een 17 cm laag/mid unit heeft  :-o

Ik blijf mij steeds weer verbazen wat deze luidsprekers in huis hebben.
Na het ruim 13 minuten lange nummer hebben we het zelfde nr in dezelfde speler maar dan in normaal CD formaat met de volumepot van de PM82 in de zelfde stand nog eens beluisterd,Mars en ik keken elkaar aan en dachten meteen het zelfde waar te nemen,de CD opname was een stuk luider,en mars vroeg mij dan ook of ik aan de volumeknop van de versterker had gezeten.....nee dus,wat ook duidelijk opviel was de vette sound die we beiden toch wel als zeer prettig ervaren,ook was het stereo beeld een stuk kleiner en het leek wat meer aan de luidsprekers vast te plakken,onze conclusie was eenduidig en luide dat de DVDA  een veel groter 3D beeld neer zet maar toch de wat vette sound van CD erg lekker in het gehoor lag.

Vervolgens was de eer aan de Audio Analogue CD speler van Mars,die speler klink net iets warmer dan de Panasonic en zet duidelijker een groter 3D beeld neer ,de ruimtelijke weergave van de Panasonic met DVDA en het vette van de CD in de Panasonic,dan blijkt maar weer dat een nr van ruim 13 min zich goed leent om de verschillen bloot te leggen.


Over de PM82 kan ik kort zijn,deze doet goed zijn werk en heeft geen enkele moeite om de 91db luidsprekers van MC systems aan te sturen met zijn 100W @ 8 Ohm,ook van hoge warmte ontwikkeling is geen enkele sprake,ook niet in de class A modus.

Na wat kleppen en snaaien zijn we zoals afgesproken naar Scheveningen getogen met de tram,voor mijn jongste zoon een unieke ervaring en ook aan de pier werd een bezoekje gebracht,al met al weer een zeer geslaagde dag en we hebben enorm genoten.

thx mars ,tot de volgende keer & have fun met de versterker.

grtz Marco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

#52
oi  stupid


Tja eigenlijk kan ik hier nog maar weinig aan toevoegen.
Wel leuk trouwens , ik heb Marco en zijn clan :wink: via het forum leren kennen.  Maar daar is in het echt een goede vriendschap uit onstaan.

Wel wil ik kwijt ; ik zit nu twee  dagen naar de pm-82 te luisteren.
En zonder g.e.l.u.l, ik  heb  wel wat amps gehad hier de laatste twee jaar ( waaronder ook echt heeeeeeeeeeele dure) .

Maar als je de pm-82 zo in mijn set hoort , vraag ik me echt af waarom zou ik ooit nog gaan upgraden :?
Echter, ik denk ook dat ik op de een of andere manier erg veel mazzel heb, met de acoustiek en de gebruikte materialen in mijn woonkamer .


Al met al dus een heeeeeele geslaagde dag .

grtz Mars byebye

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

gerard

He mars, zo te zien weer een gezellig middagje gehad.  :-)

Die combi van je cd speler en luidsprekers is toch blijkbaar een goede; zowel met classe als met de pm-82 klinkt het zo te lezen weer erg goed.

Weer een mooi setje bij elkaar zo, ook die tv staat goed in je set-up.

grt gerard
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

mars

Citaat van: gerard op november 03, 2009, 09:17:13
He mars, zo te zien weer een gezellig middagje gehad.  :-)

Die combi van je cd speler en luidsprekers is toch blijkbaar een goede; zowel met classe als met de pm-82 klinkt het zo te lezen weer erg goed.

Weer een mooi setje bij elkaar zo, ook die tv staat goed in je set-up.

grt gerard


oi Gerard

ja gaaf wel he.


Maar die pm-82 blijft niet zo op de cd speler staan hoor.

Ik vind het mooier oogen als de versterker helemaal alleen opzich zelf staat, en dan verhuist de cd speler weer een verdieping naar beneden in het meubel.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

lo

Hey Mars,

Ben eens op het gemakje door de bladzijden heen gelezen. Erg mooie spulletjes had je en heb je nog steeds natuurlijk. Op vallend is de vriendschappelijkheid en het plezier wat uit de verhalen uitstraald pompom. Marco is een meester schrijver en weet het perfect te verwoorden wat de beleefenissen met jou zijn geweest. Veel plezier en plezierige luister momenten daar in den Haag, en ik hoop voor je dat je weer het setje bij elkaar krijgt wat je zo graag wil. Een aantal jaren geleden reden we minimaal 1 x per maand naar kijkduin, het liefst herfst winter. Lekker strand wandeling en uitwaaien. Daarna poffertjes of iets anders lekkers op de boulevard, noten mee uit de noten winkel voor onderweg in de auto. Veel geweest daar bij jou in de buurt, veel plezierige herinneringen :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Paul

Marcel ja je bent weer online maak je mailbox effe leeg.  :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site