Prijsvraagbaak

Gestart door Maurice, maart 23, 2008, 22:39:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: g-love and special sauce op januari 21, 2011, 18:02:28
Hallo,

ik heb nog een Philips DCC 600 staan.
Deze is nauwelijks gebruikt en ik heb nog een aantal dcc cassettes liggen waarvan er zelfs nog in de folie zitten. Toestel is in heel goede staat, incl remote, enkel de aan/uit knop is een beetje stroef (te weinig gebruikt zeker)
Wat mag/kan ik nog vragen voor zo'n toestel?

http://www.mill-music.nl/menu/occasions/gfx/occaudiodiversen/philips_DCC600.jpg

Mvg,

G.

De 900 serie gaat tussen de 30 en 60 euro

De 600 700 serie tussen de 10 en 30 euro
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

g-love and special sauce

Citaat van: jwx op januari 21, 2011, 18:35:36
De 900 serie gaat tussen de 30 en 60 euro

De 600 700 serie tussen de 10 en 30 euro

oei dat valt tegen...
dan hou ik hem gewoon zelf.

Thanks anyway

JohnWx

Citaat van: g-love and special sauce op januari 21, 2011, 19:00:27
oei dat valt tegen...
dan hou ik hem gewoon zelf.

Thanks anyway

alleen de MARANTZ 82 0f 92 gaan tegen de 100 euro of iets meer maar die is ook te gebruiken met de mooie DAC 7 da converter
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Dennis E36

Wat is zijn normale afschrijvingspercentages bij verkoop van apparatuur van zo'n 2 tot 3 jaar oud.

Doel met name op apparatuur uit de middenklasse.......
Voor mijn ST6001  was mijn prijs de helft vd nieuwprijs. Is dit nou te hoog of net te laag?
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

lo

Citaat van: Dennis E36 op februari 06, 2011, 18:14:12
Wat is zijn normale afschrijvingspercentages bij verkoop van apparatuur van zo'n 2 tot 3 jaar oud.

Doel met name op apparatuur uit de middenklasse.......
Voor mijn ST6001  was mijn prijs de helft vd nieuwprijs. Is dit nou te hoog of net te laag?

Altijd lastig dit soort dingen. Als je regelmatig de verkoop sites in de gaten houdt en de prijzen voor occasions bij hifi winkels denk ik dat je zult zien dat, afhankelijk van het apparaat wat je aanbiedt natuurlijk, het afschrijvings % zo rond de 50 is in de eerste 3 tot 5 jaar. Verzekereraars houden, voor het vergoeden van schade aan je apparatuur, volgens mij 30% per jaar aan. Dit laatste heb ik al wel eens aan den lijve ondervonden toen mijn TV door de bliksen kapot was.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

Citaat van: Dennis E36 op februari 06, 2011, 18:14:12
Wat is zijn normale afschrijvingspercentages bij verkoop van apparatuur van zo'n 2 tot 3 jaar oud.

Doel met name op apparatuur uit de middenklasse.......
Voor mijn ST6001  was mijn prijs de helft vd nieuwprijs. Is dit nou te hoog of net te laag?

Ik zou zeker niet onder de helft van de nieuwwaarde gaan zitten. De helft lijkt me een prima prijs voor een tuner van 2 tot 3 jaar oud.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

ik zou DP audio is raadplegen je hebt goud in handen  :yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Dat geldt alleen voor apparatuur die nog in guldens is afgerekend. Die hebben dezelfde fictieve nieuwwaarde, maar dan in euro's.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Dennis E36

Citaat van: jwx op februari 06, 2011, 20:28:23
ik zou DP audio is raadplegen je hebt goud in handen  :yes:

Je staat op de Homepage notworthy  notworthy

Vind het schofterige praktijken wat ze daar doen....een Marantz PM80 voor
€549 euro...onderhand de nieuwprijs....
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

lo

Citaat van: Dennis E36 op februari 06, 2011, 22:22:44
Je staat op de Homepage notworthy  notworthy

Inderdaad. Man dat is het slechtste wat je kunt doen, mensen die kritisch zijn op deze manier op je website zetten.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Vlearmoes

#55
Hoi allemaal

wegens een upgrade overweeg ik mijn bronnen te verkopen
het zijn de CD-6002, de DV-7001 en de DV-7600 (allen Marantz en in het zilver  :-D)

is er hier belangstelling voor en zo ja; wat is een nette vraagprijs voor de bronnen??  HLP

Uiteraard zijn de spelers technisch en optisch prima in orde
helaas heb ik geen dozen   maar verder alles compleet van manual tot AB.  :yes:

Vanzelf sprekend zijn de componenten te zien en te beluisteren in mijn set.  :roll:


Theo
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Jeroen

Hé Theo wat lees ik nou ga je de DV7001 alweer weg doen? Bevalt de DV7001 je niet of had je gewoon weg er meer van verwacht?

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Vlearmoes

Citaat van: Jeroen op februari 14, 2011, 22:05:35
Hé Theo wat lees ik nou ga je de DV7001 alweer weg doen? Bevalt de DV7001 je niet of had je gewoon weg er meer van verwacht?

Gr. Jeroen

De Dv7001 is een prachtige speler  en werkt prima  niks mis mee en veel plezier aan beleefd   :roll:

Maar ik kan een upgrade doen naar een bijna alles slikkende BD speler van hogere komaf
deze zal allicht beter presteren als de bovenstaande componenten....die ik dan ook aanbied  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Jeroen

Maar ik kan een upgrade doen naar een bijna alles slikkende BD speler van hogere komaf
deze zal allicht beter presteren als de bovenstaande componenten....die ik dan ook aanbied  :yes:
[/quote]

Weer een Marantz of een ander merk? Of is het misschien de UD9004 van Marantz want is me een bruut ding.
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Vlearmoes

#59
Jah   tuuurlijk een Marantz   :angel:

en nee; niet zo`n nieuwe brute dure jongen   daar heb ik de centjes ook niet voor  :no:
ik heb op de 2de hands markt een mooie BD8002 kunnen scoren en ruil daarop mijn pana BD-35 op in met bijbetaling  :-D

Een iets oudere speler die vrij zeldzaam is  en in het hogere segment een plaatsje heeft
helaas mist ie een aantal mogelijkheden tov de nieuwe modellen; oa het SA-CD en de BD-live (die ik overigens nooit gebruik) en nu de prijs ernstig drukken (wat weer gunstig is voor mij  clown1)

Maar de pro`s zijn meer de degelijkheid (veel koper) en de top audio/video componenten en het zelfde front als mijn SR  :kwijl:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v