[Hulp en advies]PM11S3 downgraden naar...........?

Gestart door Maarten110, juli 26, 2018, 10:32:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

#45
Even een PM men een dergelijk verzoek naar @Maurice sturen, Maarten. Groetjes en succes (met de eventuele de verkoop van PM11). byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

joep

Je kunt de PM-11s3 op Marktplaats zetten en laten bieden vanaf €1800,-
Dan weet je echt wat ze er voor geven.

Maar pas op dat je niet die boer aan het worden bent die met een koe naar de markt ging en met een citroen terug thuis kwam.


Cornelis1921

Citaat van: joep op augustus 07, 2018, 16:23:42
Je kunt de PM-11s3 op Marktplaats zetten en laten bieden vanaf €1800,-
Dan weet je echt wat ze er voor geven.

Maar pas op dat je niet die boer aan het worden bent die met een koe naar de markt ging en met een citroen terug thuis kwam.
notworthy :gp:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Maarten110

Okay, thanks, dat is ook wel een goede methode. Ik zag dat er in de marktsectie een speciaal topic was voor een prijsbepaling/animocheck.

Prijsvraagbaak

Zal de S3 daar even neerzetten.


Maarten110

#49
en nog even een zijstapje......tijdens het surfen naar stereo amps geraakte ik ineens in de surroundreciever-hoek  :schater:

Even thinking outside the box.......een marantz SR5012?

Eigenlijk is dan de vraag : Kan ik met de fronts mijn hoog aansturen en met de rears het laag?

Dus een soort "bi-amping" X "bi-wiring" crossover.



Dik ding om te zien wel zeg. Zit meteen Heos in, dus ik kan mijn Denon Heos Link ook de deur uit doen  byebye

Wat vinden jullie daarvan? Gaat dat aansturen zo lukken of sla ik de plank mis?

Edit: volgens mij lukt dit natuurlijk niet omdat met een stereosignaal IN de overige kanalen natuurlijk niet aangestuurd worden, toch???
  frusty



Marvin


Maarten110

#51
Citaat van: marvin op augustus 08, 2018, 08:14:19
Ja dat kan.
hoi marvin, bedankt voor je reactie.

ik zit me net te bedenken dat de rears toch geen signaal krijgen als ik een stereo signaal instuur?

Zou je mij kunnen uitleggen hoe ik dat dan werkend krijg? Ik heb nog nooit met surroundsystemen gewerkt.


Moet ik dan

"Multi Ch Stereo----Met deze modus kunt u genieten van stereo-geluid uit alle luidsprekers."

kiezen?


Marvin

Alles kan, maar net wat je instelt.
Als je je rears toewijst als bi-AMP voor je fronts dan doet 'ie dat.
Wellicht dat je de een andere moet toewijzen dan de rear, aangezien er 7 versterkers inzitten.
Maar dat merk je vanzelf.
Zal je best nog eens kunnen verrassen dat kastje.

AkTeVox

Wordt de teleurstelling van je leven als je van een pm11 komt... :-o
Ik kom van een av7701 mm7055 combo naar een pm8006 en het verschil is enorm.

Marvin

Ja maar als je downgrade ga je natuurlijk niet in kwaliteit omhoog.
Dit is zo te zien een best uitgebreid apparaat, voor een scherpe prijs.

Marvin

Citaat van: Maarten110 op augustus 08, 2018, 08:16:05

"Multi Ch Stereo----Met deze modus kunt u genieten van stereo-geluid uit alle luidsprekers."

kiezen?

Nee. [emoji4]

AkTeVox

Citaat van: marvin op augustus 08, 2018, 08:54:55
Ja maar als je downgrade ga je natuurlijk niet in kwaliteit omhoog.
Dit is zo te zien een best uitgebreid apparaat, voor een scherpe prijs.

Klopt maar dan ga je downgraden tot op de bodem met deze instapper.

Marvin

Je sluit je hoog aan op de normale front uitgangen, en laag op de rear uitgangen. Mag ook andersom, signaal is hetzelfde.
En in het menu van de versterker geef je aan geen centerspeaker te hebben, geen subwoofers, geen hoogte speakers, geen achterspeakers.
Kortom, je geeft aan alleen met fronts te werken.
En dan geef je in een ander menu weer aan dat je bepaalde versterker modules die je niet gebruikt wilt gebruiken voor het bi-ampen...
Je rears dus.

Marvin

Citaat van: AkTeVox op augustus 08, 2018, 08:58:56
Klopt maar dan ga je downgraden tot op de bodem met deze instapper.
Ja keuzes....
Een middenklasser loopt al weer snel op in prijs.
En de extra mogelijkheden tov een leuke stereo bak zijn ook niet mis natuurlijk.

AkTeVox

Probleem bij die instap SR's is vaak een ondermaatse voeding om de speakers van het nodige sap te voorzien omdat het zware werk door een gepowerde sub gebeurt. Een mogelijke oplossing is voor jou een recente 2de hands PM700x of PM800x of iets in die aard.