De set van Zep

Gestart door Zep, juli 08, 2016, 10:52:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

geoffreyvanvugt

Citaat van: Zep op juli 08, 2016, 22:20:42
Kippengaas! ? Dat zijn tralies om het geweld dat uit deze luidsprekers komt nog enigszins te temmen  :-P
Nee....dat kippengaas is handing om mijn tweeters te beschermen tegen de twee kipjes die hier binnenlopen  :wink:
Maar persoonlijke smaak, de ene persoon vindt het mooi de andere minder....zelf vind ik het wel iets hebben  :-)

Dit vind ik erg mooi deze roosters. Zoiets zou ik ook wel willen voor mijn speakers..
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

 HB

Thnx voor de inspiratie... Ik ga het gewoon zelf maken. Ik heb dus nog 4 Jamo Concert 2eetjes liggen. Die bewaar ik voor je weet maar nooit. Daar zitten ook frontjes bij. Die passen op de Veetjes. Met een kleine aanpassing moet dit mogelijk zijn om zelf te maken.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

#617
Is eigenlijk heel simpel om zelf te maken. Ik zou dan 7 x zwart gaas moeten bestellen op maat en deze met zwarte dotjes sikaflex zwart moeten verlijmen op het originele frame. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn?

Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Zep

Citaat van: geoffreyvanvugt op augustus 25, 2017, 10:54:28
Dat moet toch niet zo moeilijk zijn?

Als je een beetje handig bent kun je het proberen, ik ben benieuwd  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

geoffreyvanvugt

Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Brutus

Nice Lo en Zep, maakt het des te moeilijker Zep om een serieuze verbetering aan te brengen in je set-up.
De versterker en de speakers schijnen, zo te lezen. elkaar erg goed te mogen.

Misschien is het kijken naar een andere streamer wel beter dan naar een andere versterker  :roll: :roll:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

De match tussen ls en versterker is een voorname, indien het huidige al een prima span lijkt te vormen, zou ik idd terughoudend zijn met het wisselen van versterker. Wel opvallend welk een verschil deze combi dan maakt na het verplaatsen van de ls.

De bron heeft voorts toch ook een aanzienlijk aandeel in het eindresultaat, zelfs/zekers een digitale bron (hoezo klinken alle nulletjes en eentjes identiek). Goed om daar een eventuele upgrade te zoeken  :yes:.


Citaat van: Brutus op augustus 25, 2017, 14:28:54
Nice Lo en Zep, maakt het des te moeilijker Zep om een serieuze verbetering aan te brengen in je set-up.
De versterker en de speakers schijnen, zo te lezen. elkaar erg goed te mogen.

Misschien is het kijken naar een andere streamer wel beter dan naar een andere versterker  :roll: :roll:

lo

Citaat van: xander32 op augustus 25, 2017, 14:51:41
De match tussen ls en versterker is een voorname, indien het huidige al een prima span lijkt te vormen, zou ik idd terughoudend zijn met het wisselen van versterker. Wel opvallend welk een verschil deze combi dan maakt na het verplaatsen van de ls.

De bron heeft voorts toch ook een aanzienlijk aandeel in het eindresultaat, zelfs/zekers een digitale bron (hoezo klinken alle nulletjes en eentjes identiek). Goed om daar een eventuele upgrade te zoeken  :yes:.

Even de woorden van Sander als voorbeeld aangehaald en een aantal zinsneden uit mijn verslagje van medio november vorig jaar. Ook toen waren wij, was ik, al danig onder de indruk van het presteren van de set van Zep. Datgene wat ik nog als mogelijk verbeterpunt in de toenmalige setup zag, was de plaatsing van de luidsprekers mbt een mogelijke winst in diepte in het stereobeeld. Ik denk dat Jurgen met de huidige opstelling daarin een heel erg mooie stap heeft gemaakt. Zou er nog meer in zitten... wie weet... maar dan krijg je waarschijnlijk een speakerplaatsing waarmee je eigenlijk niet prettig meer kunt leven en zou je naar een dedicated luisterruimte moeten gaan. De hamvraag wordt dan natuurlijk... wil je dat... ik niet in ieder geval.  :-D

Citaat van: lo op november 12, 2016, 19:24:23

In het mooie TV meubel daaronder de Onkyo streamer en Anthem geïntegreerde versterker, ik moet zeggen visueel een strak en mooi geheel!

Nu maar eens serieus luisteren naar wat er te horen valt, dat valt niet tegen. Hoge resolutie, mooie diepe droge bas, erg mooi midden, stemmen klinken erg mooi. Hier wordt een mooi stukje muziek gemaakt, een erg mooi stukje in mijn beleving.

Zo nu zelf nog even de sweet spot opeisen zodat ik het stereobeeld nog kan vergelijken met hoe of het bij mezelf klinkt. Het nummer 'take five' van het Dave Brubeck kwartet wordt daarvoor gebruikt. Hele mooie spreiding in weergave van piano, bas, saxofoon en percussie op links. De diepte in het geluidsbeeld tov van bij mij blijft iets achter waardoor de percussie en piano vanuit de speakers lijkt te komen ipv duidelijk daarachter. Mogelijk is dit het gevolg van het feit dat de speakers nog relatief dicht op de achterwand staan en mogelijk zou dit nog kunnen veranderen door de speakers iets verder de kamer in te zetten.

Ik heb de set als mooi evenwichtig met een hoge resolutie ervaren waar een erg goed stuk muziek ten gehore wordt gebracht.  HB
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zep

Citaat van: geoffreyvanvugt op augustus 25, 2017, 11:33:09
Ik ben redelijk handig..Dus hier moet ik me wel mee redden. Ik zat hier aan te denken om te gaan gebruiken.
Heb ik er maar 2 van nodig dan.

Dat gaas lijkt me redelijk stevig, binnenkort wat foto's van je vorderingen?  :-D
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zep

Citaat van: Brutus op augustus 25, 2017, 14:28:54
Misschien is het kijken naar een andere streamer wel beter dan naar een andere versterker  :roll: :roll:

Yep, dat was ook "stiekem" een beetje mijn gedachte om dat eens eerst te ondervinden  :-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zep

Citaat van: lo op augustus 25, 2017, 18:59:12
Even de woorden van Sander als voorbeeld aangehaald en een aantal zinsneden uit mijn verslagje van medio november vorig jaar. Ook toen waren wij, was ik, al danig onder de indruk van het presteren van de set van Zep. Datgene wat ik nog als mogelijk verbeterpunt in de toenmalige setup zag, was de plaatsing van de luidsprekers mbt een mogelijke winst in diepte in het stereobeeld. Ik denk dat Jurgen met de huidige opstelling daarin een heel erg mooie stap heeft gemaakt. Zou er nog meer in zitten... wie weet... maar dan krijg je waarschijnlijk een speakerplaatsing waarmee je eigenlijk niet prettig meer kunt leven en zou je naar een dedicated luisterruimte moeten gaan. De hamvraag wordt dan natuurlijk... wil je dat... ik niet in ieder geval.  :-D

Heb er niets aan toe te voegen, spijker op de kop, lo  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zep

Citaat van: xander32 op augustus 25, 2017, 14:51:41
De bron heeft voorts toch ook een aanzienlijk aandeel in het eindresultaat, zelfs/zekers een digitale bron (hoezo klinken alle nulletjes en eentjes identiek). Goed om daar een eventuele upgrade te zoeken  :yes:.

Ja, de bron....en niet iedere streamer is hetzelfde inderdaad. Ik zei het ook al tegen lo, ik gebruik geen cd speler, enkel het streamen dus wil daar best wel wat investeren als het de moeite waard blijkt te zijn. En gezien het aantal uren dat ik muziek stream ga ik wel kieskeurig worden in wat ik zoek qua geluid maar zeker ook qua software. Vind het zoeken ook geen straf  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

bert50

#627
Is en leuke bezigheid en Lumin stond ook op mijn lijst maar toch voor de Aurender gekozen na de demo met Rob46 ik was zo om Jürgen neem een goed besluit [emoji106][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Rob46

Jurgen kan altijd kennis komen maken met de Aurender N100H, muziek, diens App en zo verder  :yes:

bert50

Niet doen hoor Jürgen je gaat voor de bijl [emoji12][emoji16][emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls