De set van Zep

Gestart door Zep, juli 08, 2016, 10:52:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brutus

Ik gebruik geen MDF  :-D, geloof dat de demping van de meegeleverde siliconen stelvoeten echt geen trillingen doorgeven. Nu levert MA ook zeer degelijke standaard stelvoeten mee.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Het gaat er niet om wat jij thuis hebt staan, maar om hetgeen jij aan de ts adviseerde  :wink:. Maar die is waarschijnlijk zelf pienter genoeg om tot een eigen keuze te komen, toch  :roll:.

Citaat van: Brutus op december 19, 2016, 03:36:47
Ik gebruik geen MDF  :-D, geloof dat de demping van de meegeleverde siliconen stelvoeten echt geen trillingen doorgeven. Nu levert MA ook zeer degelijke standaard stelvoeten mee.

Zep

Citaat van: xander32 op december 19, 2016, 06:39:57
Het gaat er niet om wat jij thuis hebt staan, maar om hetgeen jij aan de ts adviseerde  :wink:. Maar die is waarschijnlijk zelf pienter genoeg om tot een eigen keuze te komen, toch  :roll:.

De ts had zelfs een natuurkundige onderbouwing, zo pienter is hij  clown1
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Citaat van: xander32 op december 19, 2016, 06:39:57
Het gaat er niet om wat jij thuis hebt staan, maar om hetgeen jij aan de ts adviseerde  :wink:. Maar die is waarschijnlijk zelf pienter genoeg om tot een eigen keuze te komen, toch  :roll:.

Dat gezegd hebbende, blijkt mijn thuis situatie niet zo geheel veel af te wijken van mij suggestie aan Tszep.

Volgens mijn zijn de schotelvoetjes waar je de spikes op zet ook voorzien van een dempend materiaal, ging mij er alleen maar om dat je het makkelijk kon schuiven, in kon kleuren en vorm geven.

Maar in deze moet ik zeggen dat je gelijk hebt en dat het advies ondoordacht was  violent1
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

#409
Owja, zou je die met ons willen delen, daar steken wij wellicht nog wat van op  :-D.

Citaat van: Zep op december 19, 2016, 09:18:40
De ts had zelfs een natuurkundige onderbouwing, zo pienter is hij  clown1


Ik doel op het koppelen dan wel ontkoppelen van ls aan een ondergrond, daar is al veel over geschreven. Indien het enkel de bedoeling is van jouw plank om het schuifgemak te vergroten, volstaat mdf. Maar ik ben bang dat het voorts een negatief effect op de klank zal hebben. Betreft demping: die zit er ook onder mijn tegels in de vorm van de teflon meubelglijders. Voor de geluidskwaliteit zou je die beter achterwege kunnen laten, maar 15 kilo tegel + 30 kilo ls is dan weer lastig schuiven, een compromis  :wink:.

Citaat van: Brutus op december 20, 2016, 01:51:27
Dat gezegd hebbende, blijkt mijn thuis situatie niet zo geheel veel af te wijken van mij suggestie aan Tszep.

Volgens mijn zijn de schotelvoetjes waar je de spikes op zet ook voorzien van een dempend materiaal, ging mij er alleen maar om dat je het makkelijk kon schuiven, in kon kleuren en vorm geven.

Maar in deze moet ik zeggen dat je gelijk hebt en dat het advies ondoordacht was  violent1

Zep

Citaat van: xander32 op december 20, 2016, 06:20:41
Owja, zou je die met ons willen delen, daar steken wij wellicht nog wat van op  :-D.

Zoekt en gij zult vinden....mijn zoon, vervolgens zult gij het woord verspreiden  :angel:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Citaat van: xander32 op december 20, 2016, 06:20:41
Owja, zou je die met ons willen delen, daar steken wij wellicht nog wat van op  :-D.


Ik doel op het koppelen dan wel ontkoppelen van ls aan een ondergrond, daar is al veel over geschreven. Indien het enkel de bedoeling is van jouw plank om het schuifgemak te vergroten, volstaat mdf. Maar ik ben bang dat het voorts een negatief effect op de klank zal hebben. Betreft demping: die zit er ook onder mijn tegels in de vorm van de teflon meubelglijders. Voor de geluidskwaliteit zou je die beter achterwege kunnen laten, maar 15 kilo tegel + 30 kilo ls is dan weer lastig schuiven, een compromis  :wink:.

In een woonkamer moeten we redelijk wat compromissen maken tussen het feit dat er nog andere leven en andere dingen mooi vinden en de beste manier voor de audio.

Om nu gaatjes in de vloer te boren zodat de spikes op het beton komen te staan is ook zo wat. Degene die er wel goed mee weg komen zijn zij die een massief houten vloer verlijmd hebben op het beton (vroeger veel verkocht bij grote interieurprojecten) en zij met een plavuizen vloer maar die hebben dan vaak weer een groter probleem met de akoestiek.

Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

 :-o

Wat meerdere compromissen; als man ben jij toch de baas in huis?!




:-)

Citaat van: Brutus op december 21, 2016, 02:25:05
In een woonkamer moeten we redelijk wat compromissen maken tussen het feit dat er nog andere leven en andere dingen mooi vinden en de beste manier voor de audio.

Om nu gaatjes in de vloer te boren zodat de spikes op het beton komen te staan is ook zo wat. Degene die er wel goed mee weg komen zijn zij die een massief houten vloer verlijmd hebben op het beton (vroeger veel verkocht bij grote interieurprojecten) en zij met een plavuizen vloer maar die hebben dan vaak weer een groter probleem met de akoestiek.

Brutus

Jazeker en ik kan heel veel gaan maar ergens houdt het toch op  :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32




Citaat van: Brutus op december 21, 2016, 14:06:27
Jazeker en ik kan heel veel gaan maar ergens houdt het toch op  :-D

Brutus

Dat ben ik niet, ik heb geen haar meer op mijn hoofd  :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

OMG, wat doet jouw partner dan met een andere vent  :-o

Citaat van: Brutus op december 22, 2016, 02:53:55
Dat ben ik niet, ik heb geen haar meer op mijn hoofd  :-D

Zep

Citaat van: xander32 op december 22, 2016, 06:35:30
OMG, wat doet jouw partner dan met een andere vent  :-o

Een naaldhak in zijn oor penetreren?  :-P

Maar, Xander...ben jij de Master of de servant thuis met je koningin?  :?  :-D
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

sjoek

Degenen die het hardst roepen dat ze thuis de baas zijn hebben vaak het minst in te brengen.... :roll: :angel: :evil:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Brutus

#419
Citaat van: xander32 op december 22, 2016, 06:35:30
OMG, wat doet jouw partner dan met een andere vent  :-o

Is een man van de gemeente betreft openstaande facturen van de gemeentelijke belastingen, wordt door mijn vrouw niet gewaardeerd als ze aan de deur komen  :no: :schater:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20