De set van Zep

Gestart door Zep, juli 08, 2016, 10:52:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

... ik denk dat ik ook overstag ga, heb een zeer strakke prijs gekregen. En dan nog blijven het een boel euris voor een stukje cat7, maar ach; weer anderen 'ontsteken' over een maandje in 5 minuten gelijke bedragen of veel meer, met de overgang van de 31e naar de 1e ... dat terwijl ik het gehele jaar, iedere dag, kan aankijken tegen het fancy kabeltje  :-P.


Citaat van: xander32 op november 20, 2016, 10:05:00
Top!

Ik ga t.z.t. de Cinamon ook omwisselen voor een Vodka, maar eerst eens wat verkopen. Heb je hem via Marcel?

Citaat van: hchifi.nl op november 21, 2016, 16:59:51
In 3meter is het nog best een kostbaar kabeltje  :wink: zelfs met een beetje korting

bert50

Ik zeg doen [emoji106][emoji322] elke dag geniet je ervan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Zep

Citaat van: xander32 op november 26, 2016, 10:40:46
... ik denk dat ik ook overstag ga, heb een zeer strakke prijs gekregen. En dan nog blijven het een boel euris voor een stukje cat7, maar ach; weer anderen 'ontsteken' over een maandje in 5 minuten gelijke bedragen of veel meer, met de overgang van de 31e naar de 1e ... dat terwijl ik het gehele jaar, iedere dag, kan aankijken tegen het fancy kabeltje  :-P.

Blijft leuk je set perfectioneren, ben benieuwd Xander  :yes:

Volgende week ga ik weer even langs Marcel, die heeft weer wat (goede) nieuwe ervaringen met ATC  waar ik nieuwsgierig naar ben HB
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

... ik ben onderwijl nog steeds niet op hun nieuwe locatie geweest en Marcel heb ik nog nooit in real life ontmoet, 't is een schande  :-).

Wat is die 'nieuwe ervaring met ATC'?

Citaat van: Zep op november 26, 2016, 12:52:25
Blijft leuk je set perfectioneren, ben benieuwd Xander  :yes:

Volgende week ga ik weer even langs Marcel, die heeft weer wat (goede) nieuwe ervaringen met ATC  waar ik nieuwsgierig naar ben HB

hchifi.nl

Denk dat je een hele andere verwachting hebt van mij  Xander clown1

Het is jammer dat ATC bij zovele zo onbekend is.
Ik heb gister de SCM40 zoals Zep thuis heeft even thuis aangesloten en ik moet bekennen
dat het echt bijna gelijk is aan mijn eigen luidsprekers... dat had ik nooit verwacht.

De ruimtelijkheid die gemist zou worden bij Zep thuis vind ik erg vreemd
Het is juist een speaker die zeer ruimtelijk kan klinken, ik denk dat het met een verkeerde opstelling te maken moet hebben.
Zowel bij mij thuis als op de zaak kunnen de speakers ''verdwijnen'' en kan het stereobeeld ver buiten de luidsprekers worden weergegeven.

Zonder gein zijn de ATC SCM40 in mijn ogen kwa prestaties de beste/eerlijkste  luidsprekers onder de 5000,00 Euro per paar (nieuw) en ik denk zelf dat ze zo kunnen meespelen tot 10dz euro klasse.
Kwa uiterlijk zijn ze natuurlijk niet heel bijzonder maar de prestaties maken het echt meer dan goed  HB

Zet deze speaker naast de gevestigde namen en je hoort gelijk wat er bij de andere ''fout'' gaat,
je zult horen dat veel speakers echt gekleurd klinken.
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

xander32

#320
... maar sommigen/velen (?) vinden dat kleurtje juist fraai, neem m'n eigen Glennies maar als voorbeeld.

Betreft de opstelling bij de ts; de ATC's staan in de living en dat brengt zoals bijna altijd beperkingen met zich mee. De ls. staan relatief dicht bij elkaar en dicht op de (achter-)wanden. Dat zal debet zijn aan de ietwat beperkte ruimtelijkheid waar jij het over hebt. Zelf kan ik het mij echter niet herinneren dat het geluid aan de ls. bleef kleven, ik heb dat zeker niet zo ervaren twee weken terug. De uitstraling van de ATC's kan ik wel waarderen, lekker recht toe recht aan met een prima afwerking. Degelijk, robuust.

hchifi.nl

Citaat van: xander32 op november 26, 2016, 16:33:58
... maar sommigen/velen (?) vinden dat kleurtje juist fraai, neem m'n eigen Glennies maar als voorbeeld.

Betreft de opstelling bij de ts; de ATC's staan in de living en dat brengt zoals bijna altijd beperkingen met zich mee. De ls. staan relatief dicht bij elkaar en dicht op de (achter-)wanden. Dat zal debet zijn aan de ietwat beperkte ruimtelijkheid waar jij het over hebt. Zelf kan ik het mij echter niet herinneren dat het geluid aan de ls. bleef kleven, ik heb dat zeker niet zo ervaren twee weken terug. De uitstraling van de ATC's kan ik wel waarderen, lekker recht toe recht aan met een prima afwerking. Degelijk, robuust.

De ATC is oa. vrij van kastkleuring, dat vind is iets wat bij veel luidsprekers meteen opvalt en iets waar ik me echt aan kan storen, daarnaast zeer open en realistisch mid/hoog zonder dat het een scherp randje heeft.

Het laag van ATC  is een tikkeltje ''vet'' maar het is zo gecontroleerd en snel met erg veel definitie dat het erg aangenaam klinkt, het is geen klinisch klinkende luidspreker maar je kan er wel zeer kritisch op luisteren.





H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

Zep

#322
Citaat van: hchifi.nl op november 26, 2016, 16:29:11
De ruimtelijkheid die gemist zou worden bij Zep thuis vind ik erg vreemd

Ik ben het zelf ook niet met deze interpretatie eens, maar als lo dat heeft ervaren bij 1 nummer vanaf Tidal dan respecteer ik dat, het is tenslotte zijn indruk. Het naar voren halen van de ATC geeft mij niet de mate van geluidsverbetering dat ik daarvoor mijn meubels na achteren ga verplaatsen.

Wel ga ik over een tijdje alles draaien in huis waarmee de speakers uit het het L-vormige stuk van de huiskamer komen, dit zal naar mijn gevoel de spreiding ten goede komen.

@Xander : ik doel op een versterker die het erg goed schijnt te doen op de ATC (in vergelijk met vele andere versterkers), daar ben ik oprecht nieuwsgierig naar.  :yes:

Als mij dat goed bevalt dan zou ik wel eens afscheid van de Anthem kunnen nemen  byebye
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

Dat gaat ook tijd worden joh, die Anthem heb je alweer een jaar 😉.

Citaat van: Zep op november 26, 2016, 19:57:13
Ik ben het zelf ook niet met deze interpretatie eens, maar als lo dat heeft ervaren bij 1 nummer vanaf Tidal dan respecteer ik dat, het is tenslotte zijn indruk. Het naar voren halen van de ATC geeft mij niet de mate van geluidsverbetering dat ik daarvoor mijn meubels na achteren ga verplaatsen.

Wel ga ik over een tijdje alles draaien in huis waarmee de speakers uit het het L-vormige stuk van de huiskamer komen, dit zal naar mijn gevoel de spreiding ten goede komen.

@Xander : ik doel op een versterker die het erg goed schijnt te doen op de ATC (in vergelijk met vele andere versterkers), daar ben ik oprecht nieuwsgierig naar.  :yes:

Als mij dat goed bevalt dan zou ik wel eens afscheid van de Anthem kunnen nemen  byebye

xander32

Ik verwacht dat je op jouw baas/compagnon lijkt 😄, die heb ik al eens ontmoet.


Citaat van: hchifi.nl op november 26, 2016, 16:29:11
Denk dat je een hele andere verwachting hebt van mij  Xander clown1

hchifi.nl

Citaat van: xander32 op november 26, 2016, 21:11:33
Ik verwacht dat je op jouw baas/compagnon lijkt 😄, die heb ik al eens ontmoet.

owja ?  :-D
Hans en ik schelen maar een jaar of 17   :angel:
Wanneer heb je hem dan eigenlijk ontmoet ?
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

xander32

Nu alweer vier a vijf jaar terug toen ik mijn Marantz 15 LE combi kwam ophalen.

Citaat van: hchifi.nl op november 26, 2016, 23:17:07
owja ?  :-D
Hans en ik schelen maar een jaar of 17   :angel:
Wanneer heb je hem dan eigenlijk ontmoet ?

Zep

Citaat van: xander32 op november 26, 2016, 21:08:58
Dat gaat ook tijd worden joh, die Anthem heb je alweer een jaar 😉.

Precies, veel te lang begint me al behoorlijk te vervelen  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

bert50

Een klein Accuphase versterkertje misschien Jurgen 😀😀😀😀

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk

Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Zep

Citaat van: bert50 op november 27, 2016, 12:03:14
Een klein Accuphase versterkertje misschien Jurgen 😀😀😀😀

Misschien, Bert....later als ik groot ben  :-D
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*