De set van Zep

Gestart door Zep, juli 08, 2016, 10:52:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xander32

Dan moet je vooral ook kijken naar het totale concept, hoe toekomstproof is die? Er zijn momenteel allerlei spelers op de markt die eigen ontwikkelde software, apps en weet ik veel wat allemaal meebrengen, die afwijken van het gangbare en allen beloven dat het ook beter is dan het gangbare. De vraag is in hoeverre dat allemaal toekomstproof is.

Focus je op de gangbare merken, die het moeten hebben van veel units afzetten; welke trends zie je daar, welke wegen slaan zij in, op welke ontwikkelingen haken zij in?

Citaat van: Zep op augustus 05, 2016, 10:06:30
Daar heb je een punt Xander, en ja...vooral dat je het geld één keer kunt uitgeven maakt dat ik een keuze wil maken waar ik achteraf geen spijt van krijg. Die combi van de sound die je zoekt en, wat jij zegt, het gevoel welke je met een component hebt spelen allemaal mee.

xander32

Roon werkt (i.c.m. Tidal) iig. zeer fraai  :yes:.

Citaat van: WimPeu op augustus 05, 2016, 10:21:20
http://hifi-advice.com/Meridian-MD600-MS600-review.html

Review van de MS/MD600 combi. Dat is inmiddels achterhaald en je hebt nu genoeg aan een MS600 met een Roon abo. De MS600 was eerst rond de €2400,- maar de prijzen zijn inmiddels sterk gedaald en je hebt hem nu voor ronde de €1600,-. Mooie prijs voor werkelijk heel goed klinkende streamer. Kan makkelijk de concurrentie aan met de duurdere Linn's ed. Onbekend maakt onbemind maar mocht ik ooit mijn 861 verkopen dan is dit de enige streamer die er hier weer in huis komt en ja ik heb de linn's, Cambridge ect ect hier wel in huis gehad.

WimPeu

Citaat van: xander32 op augustus 05, 2016, 10:42:03
Dan moet je vooral ook kijken naar het totale concept, hoe toekomstproof is die? Er zijn momenteel allerlei spelers op de markt die eigen ontwikkelde software, apps en weet ik veel wat allemaal meebrengen, die afwijken van het gangbare en allen beloven dat het ook beter is dan het gangbare. De vraag is in hoeverre dat allemaal toekomstproof is.

Focus je op de gangbare merken, die het moeten hebben van veel units afzetten; welke trends zie je daar, welke wegen slaan zij in, op welke ontwikkelingen haken zij in?


Ik vind toekomstproof in dit geval niet zo belangrijk. Je wilt Flac's afspelen, nu en over 10 jaar. Als je een systeem in huis hebt die dat naar tevredenheid doet is het verder niet zo interessant welke andere optie's er op de markt komen. Al die streamers en renderers zijn binnen een jaar of 4 zowiezo afgeschreven wbt de 2e hands markt. De veranderingen zullen jaarlijks blijven komen omdat het allemaal PC gerelateerde materie is. Maar wil je zonder PC/Laptop streamen dan zijn er eigenlijk (al jaren) drie optie's.
1 - UPnP server op een Nas met een streamer als eindpunt.
2 - Een non UPnP server op Nas met bij behorend eindpunt en
3 - Een streamer met eigen HD en bijbehorende software.
Met een UPnP server + eindpunt heb je de meeste keuze in streamers. Dan hoeft de producent van streamers namelijk niet investeren in een goede software want UPnP software is gratis maar je bent kwa bediening (iPad app's) ook behoorlijk beperkt. Ik heb iig nog geen UPnP oplossing gezien die aan mijn eisen voldoet.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zep

Citaat van: WimPeu op augustus 05, 2016, 10:21:20
http://hifi-advice.com/Meridian-MD600-MS600-review.html

Review van de MS/MD600 combi. Dat is inmiddels achterhaald en je hebt nu genoeg aan een MS600 met een Roon abo. De MS600 was eerst rond de €2400,- maar de prijzen zijn inmiddels sterk gedaald en je hebt hem nu voor ronde de €1600,-. Mooie prijs voor werkelijk heel goed klinkende streamer. Kan makkelijk de concurrentie aan met de duurdere Linn's ed. Onbekend maakt onbemind maar mocht ik ooit mijn 861 verkopen dan is dit de enige streamer die er hier weer in huis komt en ja ik heb de linn's, Cambridge ect ect hier wel in huis gehad.

Thx voor de link, ga me eens verdiepen in deze speler  :-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zep

Citaat van: xander32 op augustus 05, 2016, 10:42:03
Dan moet je vooral ook kijken naar het totale concept, hoe toekomstproof is die? Er zijn momenteel allerlei spelers op de markt die eigen ontwikkelde software, apps en weet ik veel wat allemaal meebrengen, die afwijken van het gangbare en allen beloven dat het ook beter is dan het gangbare. De vraag is in hoeverre dat allemaal toekomstproof is.

Focus je op de gangbare merken, die het moeten hebben van veel units afzetten; welke trends zie je daar, welke wegen slaan zij in, op welke ontwikkelingen haken zij in?

Flac afspelen is voor mij het belangrijkste en evt. de integratie van meerdere streaming aanbieders. Roon heb ik nog geen ervaring mee. De Elac Discovery DS-S101-G music server komt inclusief gratis Roon.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

Die Elac was mij ook opgevallen i.c.m. Roon. Wat ik niet helder heb of dat een lifetime abbo betreft.

Citaat van: Zep op augustus 05, 2016, 18:04:30
Flac afspelen is voor mij het belangrijkste en evt. de integratie van meerdere streaming aanbieders. Roon heb ik nog geen ervaring mee. De Elac Discovery DS-S101-G music server komt inclusief gratis Roon.

Zep

Citaat van: xander32 op augustus 05, 2016, 19:00:28
Die Elac was mij ook opgevallen i.c.m. Roon. Wat ik niet helder heb of dat een lifetime abbo betreft.

Betreft een lifetime abonnement idd.
Verschillende testen zijn overigens lovend.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zep

#112
Wat betreft mijn oriënteren op een nieuwe netwerkspeler heb ik me nog een optie bedacht:

Ik zou een relatief simpele streamer/netwerkspeler (goed qua gebruiksgemak en opties bv de node 2) kunnen nemen en daaraan een hoogwaardige dac kunnen hangen. Heb alleen totaal geen ervaring met een losse dac en vraag me af of alleen (of vooral?) de dac het eindresultaat bepaald of ook de streamer op zich?

Wie weet hier iets over?   :|
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

... ik denk dat voor minimaal 70% een dac het eindresultaat zal bepalen.

Rob46

#114
Het blijkt zo te zijn dat de streamer toch ook wel een behoorlijke vinger in de pap blijkt te hebben. Ik stream met een Bluesound, en dan gebruik ik de DAC van de Accuphase en dat is prima, echter......als ik naar cd luister via dezelfde DAC, dan is de cd beter van kwaliteit........en dan kan je van alles zeggen over de bekende 1tjes en 0tjes, toch is hier een significant verschil waar te nemen......

Ik stream dan via de muziekdienst Quobuz (Flac) streaming. Als ik het niveau van de cd wil behalen, dan krijg ik die als ik vanaf de NAS HiRes muziek luister.........Dit zegt overigens ook iets over de kwaliteit van de zilverenschijfspeler.

Matt

Ik denk -naar mijn bescheiden mening, tenslotte ben ik nog heel groen achter de oren  :-D - dat het vooral alles rondom de DAC is dat het bepaald, het circuit zeg maar. De chip zelf zal ook wel wat doen, maar ik denk in mindere mate. Tenslotte zijn er veel merken die dezelfde chip gebruiken maar toch een totaal andere sound hebben...
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

xander32

... of over de voeding van de streamer. En daar zijn wellicht nog meer vairanelen, zoals de bekabeling?
En wat versta je onder 'beter van kwaliteit'?

Citaat van: Rob46 op augustus 09, 2016, 20:19:49
Het blijkt zo te zijn dat de streamer toch ook wel een behoorlijke vinger in de pap blijkt te hebben. Ik stream met een Bluesound, en dan gebruik ik de DAC van de Accuphase en dat is prima, echter......als ik naar cd luister via dezelfde DAC, dan is de cd beter van kwaliteit........en dan kan je van alles zeggen over de bekende 1tjes en 0tjes, toch is hier een significant verschil waar te nemen......

Ik stream dan via de muziekdienst Quobuz (Flac) streaming. Als ik het niveau van de cd wil behalen, dan krijg ik die als ik vanaf de NAS HiRes muziek luister.........Dit zegt overigens ook iets over de kwaliteit van de zilverenschijfspeler.

Rob46

Beter van kwaliteit, dus een verfijndere weergave, strakkere plaatsing van de instrumenten, maar met name de details die 'zichtbaarder' worden....

Ik moet overigens Robert nog een reactie geven op jouw vraag over de refrentie cd's en waar ik dan op let. Dat kost even tijd, zal ik later deze week posten..... :wink:

xander32

Kalm aan en snel een beetje  :-D. Daar is geen haast mee joh, maar ik ben wel benieuwd  :yes:.

Citaat van: Rob46 op augustus 09, 2016, 20:48:09
...
Ik moet overigens Robert nog een reactie geven op jouw vraag over de refrentie cd's en waar ik dan op let. Dat kost even tijd, zal ik later deze week posten..... :wink:

Zep

Dank mannen voor al jullie gedachten hierover....en ja, lijkt wel eenduidig dat heel het concept rondom de dac een niet te vergeten factor blijkt.

Niet dat het er makkelijker op wordt allemaal  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*