De set van Zep

Gestart door Zep, juli 08, 2016, 10:52:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zep

Citaat van: xander32 op juli 28, 2016, 09:29:18
... ik zie nog steeds geen foto's  :no:.

Wilde net aan de slag gaan!  :-P

Speciaal voor jou Xander  :wink:

*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Gerrald

|-Marantz PM17-|-Trigon Vanguard II-|-Thorens TD166 H.A.T. mod-|-Denon DL304-|-JK type 2 interlinks-|-JK Powercord-|-JK Reference Junior-|

xander32

Je hebt voor de mintgroene versie gekozen?

Matt

#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Rob46


Gerrald

Citaat van: xander32 op juli 28, 2016, 09:53:06
Je hebt voor de mintgroene versie gekozen?

mijn vrouw zei ook al "hey is dat de kleur van de speakers.... die wil ik ook"  HLP
|-Marantz PM17-|-Trigon Vanguard II-|-Thorens TD166 H.A.T. mod-|-Denon DL304-|-JK type 2 interlinks-|-JK Powercord-|-JK Reference Junior-|

sjoek

Citaat van: Gerrald op juli 28, 2016, 12:28:02
mijn vrouw zei ook al "hey is dat de kleur van de speakers.... die wil ik ook"  HLP

Dat word op naar de bouwmarkt :-D
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Zep

Ja mooi dat mintgroen  :-P

Ga zo hieronder de foto's plaatsen maar eerst even een apart bedank berichtje:

De SCM40 heb ik kunnen kopen via "onze eigen" Marcel......de hofleverancier van dit forum  :lol:
Marcel heeft me heel goed geholpen en door hem is het allemaal super vlot verlopen.

H&C HIFI voor mij de beste audio zaak  HB
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zep

Ok dan hier de upgrade:

ATC is van origine een luidsprekerfabrikant voor de professionele audio/studio markt, hun luidsprekers staan er ook om bekend dat ze "alles" laten horen. Zoals het door de producer in de studio bedoelt is, en dat werkt super mooi bij mooie opnames. Is de opname slecht dan zal ATC dat ook niet verbloemen.
ATC ontwikkelen en maken alles zelf in eigen huis, van de drivers tot tweeters....behalve de behuizingen die twee dorpjes verder worden gemaakt. Niets uit het verre oosten maar gewoon alles in huis. Hun drivers staan bekend om de zware en dikke magneten wat je ook merkt als je ze gaat tillen. ATC is ook 1 van de weinigen die een aparte midrange dome maakt en niet "gewone" woofer voor het midden inzet. Een midrange dome is lastig maar ATC kan deze perfect implementeren.
Tot zover mijn ATC reclame praatje...voor meer info zie google   :wink:

De SCM40 in zijn stoffen zak:


Zak omlaag  :-P :


Spikes en plintje eronder:


Weer omgedraaid:



De set met het nieuwe meubel compleet:








De boekjes met handtekening van de bouwer:



Zo dat lijken me genoeg foto's.....nu rest me vele luistersessies en het eventueel verplaatsen/indraaien van de luidsprekers, neem ik rustig de tijd voor  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

WilliamB

Het geheel ziet er mooi uit  notworthy
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

lo

#55
Citaat van: WilliamB op juli 28, 2016, 16:04:46
Het geheel ziet er mooi uit  notworthy

Inderdaad mooi geheel met mooie componenten. Veel plezier ervan en succes met positioneren.
Ben wel benieuwd naar je uiteindelijke bevindingen.
(Een bezoek waardig...)
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Een fraaie opstelling Zep, compliment. Goed dat je ook direct een passend dressoir hebt gekocht, deze maakt het een geheel. Het staat per slot van rekening wel in de living, je hebt er steeds tegenaan te kijken.

Ik ben benieuwd naar jouw eerste ervaringen t.o.v. de voorgaande speakers.

Veel luisterplezier.

pameijer

Mooi hoor! ATC maakt ook mooie actieve speakers volgens mij. Ik zou niet teveel schuiven als ik jou was, zonde van je vloer  clown1. Geen bescherming onder de spikes?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

lo

Inderdaad Paul, was me ook al opgevallen.

Hopelijk heb je er wel onderlegschijven onder @Zep anders wordt het toch een "putten" vloer denk ik...
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.