De set van Zep

Gestart door Zep, juli 08, 2016, 10:52:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zep

#60
Dank allen nog voor de reacties, onderlegschijfjes zijn in bestelling want met dit gewicht prikken ze idd zo de vloer in. Paar gaatjes die er nu zitten hebben me toch niet weerhouden om ze vast te plaatsen  :wink:

Binnenkort zal ik een verslag doen van mijn luister ervaringen.
En wie ooit interesse heeft om ze te beluisteren is welkom uiteraard  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Rob46

Mooie set zo! Prachtige luidsprekers zeg! Ik ben heel nieuwsgierig naar het resultaat. De speakers zullen even ingespeeld moeten worden 😎

sjoek

Ziet er zeer goed uit. :yes: veel luisterplezier HB
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Zep

Citaat van: Rob46 op juli 28, 2016, 19:58:35
Mooie set zo! Prachtige luidsprekers zeg! Ik ben heel nieuwsgierig naar het resultaat. De speakers zullen even ingespeeld moeten worden 😎

Haha, Touché Rob.....ben al bezig met luisteren, vallen al verschillende zaken op waarvan later verslag  :-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Samro

Citaat van: Zep op juli 28, 2016, 15:45:18
Ok dan hier de upgrade:

ATC is van origine een luidsprekerfabrikant voor de professionele audio/studio markt, hun luidsprekers staan er ook om bekend dat ze "alles" laten horen. Zoals het door de producer in de studio bedoelt is, en dat werkt super mooi bij mooie opnames. Is de opname slecht dan zal ATC dat ook niet verbloemen.
ATC ontwikkelen en maken alles zelf in eigen huis, van de drivers tot tweeters....behalve de behuizingen die twee dorpjes verder worden gemaakt. Niets uit het verre oosten maar gewoon alles in huis. Hun drivers staan bekend om de zware en dikke magneten wat je ook merkt als je ze gaat tillen. ATC is ook 1 van de weinigen die een aparte midrange dome maakt en niet "gewone" woofer voor het midden inzet. Een midrange dome is lastig maar ATC kan deze perfect implementeren.
Tot zover mijn ATC reclame praatje...voor meer info zie google   :wink:

De SCM40 in zijn stoffen zak:


Zak omlaag  :-P :


Spikes en plintje eronder:


Weer omgedraaid:



De set met het nieuwe meubel compleet:








De boekjes met handtekening van de bouwer:

Wat een prachtige speakers zijn dat! :angel: Zit ook weer van dat exclusieve kippengaas voor :-o. Mooi hoor :yes: Ik ben benieuwd wat je van de klank vind! Heel veel luister plezier gewenst! notworthy



Matt

Dat is een heuse verandering! Ziet er al top uit, hebben deze een nog grotere honger naar vermogen?
Niet dat jij vlug in de problemen zal zitten op dat vlak :-)
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Brutus

Zo dat is een hele fraaie speaker. Wat zijn de eerste bevinding qua geluid (neem aan dat je het moois al van de plaatsje gekeken had voordat je ze kocht  :-D)
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Zep

Citaat van: Matt op juli 28, 2016, 22:28:48
Dat is een heuse verandering! Ziet er al top uit, hebben deze een nog grotere honger naar vermogen?
Niet dat jij vlug in de problemen zal zitten op dat vlak :-)

De Anthem is in zijn element, althans zo voelt het. Hij wordt ietsje warmer aan de bovenkant in vergelijking met de 11, maar absoluut niet heet.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Matt

Citaat van: Zep op juli 29, 2016, 09:21:42
De Anthem is in zijn element, althans zo voelt het. Hij wordt ietsje warmer aan de bovenkant in vergelijking met de 11, maar absoluut niet heet.

Leuk! Dat is goed nieuws HB hello
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Zep

Citaat van: Brutus op juli 29, 2016, 02:42:47
Zo dat is een hele fraaie speaker. Wat zijn de eerste bevinding qua geluid (neem aan dat je het moois al van de plaatsje gekeken had voordat je ze kocht  :-D)

Ja eerste bevindingen qua geluid....hoe kan ik dat zeggen en toch een beetje bescheiden blijven?. Euu...nee, dat gaat eigenlijk niet, ik ben namelijk echt onder de indruk...."ongehoord" goed om in de juiste termen te blijven :wink:.

Is het zijn geld waard? Volmondig ja....sterker; ik denk dat dit een van mijn beste aankopen is die ik ooit gedaan heb.
Moest ik 1 woord gebruiken voor een beschrijving dan zou ik het "epic" noemen....boh wat een geluid komt er op je af!!
Begrijp me niet verkeerd, de 11 zijn echt heel fraaie luidsprekers met een geweldige sound....alleen het gehele plaatje is "completer" nu. Uiteraard is er nu meer laag maar dat is het niet alleen. Het is alsof het laag nu meer "lagen" heeft, iets wat ik met de subwoofer combi op de 11 ook nooit gehoord heb. Wat me te binnen schiet is een review van de 40 waarin gezegd werd dat je bij het horen van deze luidspreker past beseft hoe "verkeerd" het laag is bij het gros van al de andere luidsprekers, en zonder pedant te willen zijn voel ik dat ook zo. Het laag is echt aanwezig maar niet "platvloers" of "onbeschoft" en toch raakt het je in de borst.
Verder hoor ik heel veel gebeuren aan de onderkant van het hoog en de bovenkant van het laag....en dat moet vast komen door de mid-dome, echt heel fraai omdat ik nu details hoor die ik voorheen niet hoorde. Echt petje af voor ATC hoe ze deze mid-dome hebben kunnen afstellen op het hoog en het laag  :yes:
Het totale geluidsbeeld is vooral "dieper" geworden en daarmee het gevoel echt midden in de muziek te zitten.

Dit zijn mijn eerste indrukken die ik meteen had opgeschreven, hoop een beetje een duidelijk beeld heb kunnen schetsen.  En hoewel ik nog ga schuiven en testen zijn de eerste indrukken meestal wel belangrijk.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

lo

Mooie eerste ervaringen neergeschreven Zep!
Dat blijft wel genieten.... yep.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Matt

Dat worden blijvertjes  :yes:
Ik ben benieuwd, vind de 11 al fantastisch klinken
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Gerrald

Super mooi en ook mega opgeruimd zo nu je ook de kasten veranderd hebt!  hello
Ken dit merk helemaal niet en ben heel benieuwd!
|-Marantz PM17-|-Trigon Vanguard II-|-Thorens TD166 H.A.T. mod-|-Denon DL304-|-JK type 2 interlinks-|-JK Powercord-|-JK Reference Junior-|

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)