TV optisch naar Marantz SA15-S2???

Gestart door SMarcel, juni 08, 2015, 07:30:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SMarcel

Hallo collega forummers,

Daar ik geen ingang (HDMI of anders) over heb op mijn versterker heb ik de volgende vraag.

Ik heb mijn Ziggo/UPC Horizon box middels HDMI aan de TV gekoppeld. Ditzelfde geld voor mijn Bluray speler welke ook middels HDMI naar de TV gaat.

Nu heeft de TV een optische uitgang voor audio en daar zou ik iets mee willen gaan doen.

Ik heb sinds een aantal weken de Marantz SA15-S2 speler in huis waar je ook als DAC gebruik van zou kunnen maken. En aangezien ik niet met dit soort dingen bekend ben, doe ik bij jullie even een balletje opgooien of het gene wat ik wil, ook uitvoerbaar is.

Kan ik middels een optische kabel van de TV naar de Marantz en deze dan als doorvoer gebruiken naar de versterker voor het TV-geluid over de externe luidsprekers?

Ik hoor graag van jullie.


Groeten,

Marcel

sjoek

Hallo,

Volgens mij zal dat gewoon moeten lukken. Ik weet alleen niet hoe het met het synchroon lopen van geluid en beeld zit. Ik zou het gewoon proberen met een goedkoop optisch kabeltje. Zijn voor een paar euro wel bij de action te krijgen.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

KeesKees

De genoemde oplossing gebruik ik ook; geen last van asynchroon lopen van geluid televisie (dat laat ik aan staan) en geluid via de cd-speler en versterker.
PM15S2 - SA15S2 - Cisco 8485DVB HD PVR
- Dali Mentor 6 - VdH First Ultimate MkII - VdH the Wave - In-akustik Premium 2,5 mm²

SMarcel

OK, bedankt voor de reacties.

Ik ga vanmiddag wel even langs de MediaMarkt voor een optisch kabeltje en ga het proberen.

Groeten,

Marcel

SMarcel

Hallo Forummers,

Ben dus niet langs de MediaMarkt gegaan maar eerst maar eens proberen met een kabel van de Action en heb deze daar gekocht voor € 1,99.

En het werkt prima. Komt de volgende vraag op en dat is of er nog winst te halen valt aan een misschien betere kabel dan die van de Action.

Op zich doet deze het prima maar wie weet??

Groeten,

Marcel

xander32

#5
... vaak klemmen de gebruikte plugjes van goedkopere optische kabels niet goed, hetgeen mogelijk nadelig kan zijn(?). Als de kabel lekker stevig in de in- en uitgang klemt, zou ik er verder niet teveel aandacht aan spenderen.

Cornelis1921

Citaat van: SMarcel op juni 09, 2015, 06:39:06
Hallo Forummers,

Ben dus niet langs de MediaMarkt gegaan maar eerst maar eens proberen met een kabel van de Action en heb deze daar gekocht voor € 1,99.

En het werkt prima. Komt de volgende vraag op en dat is of er nog winst te halen valt aan een misschien betere kabel dan die van de Action.

Op zich doet deze het prima maar wie weet??

Groeten,

Marcel
Ik zou zeggen: "Niets meer aan doen!"  :wink: :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SMarcel

Citaat van: xander32 op juni 09, 2015, 06:47:48
... vaak klemmen de gebruikte plugjes van goedkopere optische kabels niet goed, hetgeen mogelijk nadelig kan zijn(?). Als de kabel lekker stevig in de in- en uitgang klemt, zou ik er verder niet teveel aandacht aan spenderen.

Goedemorgen Xander,

De kabel/steker zit goed en stevig vast in de input, dus dat zit wel goed. Heb alleen een klein issue met de lengte want deze is nu 1,5 meter maar mag wel iets langer worden dus denk dat ik wel op zoek ga naar iets langers maar dat het dan niet een honderden euro's kwaliteit hoeft te zijn.

Groeten,
Marcel

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

sjoek

Als je inderdaad wat meer lengte nodig hebt zou ik gewoon naar een ander goedkoop kabeltje die wat langer is zoeken. Verder niet speciaal om een betere/duurdere heeft waarschijnlijk toch geen nut.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

SMarcel

Bij Praxis een 2 meter Toslink kabel gekocht voor maar € 11,00.

Meteen voor mijn nieuwe UHD TV maar een Dioder LED strip bij Ikea gehaald voor de achtergrond verlichting. Had ik op de oude LCD TV ook al maar dan alleen in het wit licht, nu in de kleur versie. Dat kijkt prettig.

Zit nu de DVD van Kane February te kijken/luisteren en moet zeggen dat het Toslink systeem een super systeem is, geen gedoe met lipsync en een bere goed geluid en dat is toch waar het om te doen is.

En natuurlijk niet te vergeten de SA15-S2 als DAC welke perfect zijn/haar werk doet.

Groeten,

Marcel

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.