Accuphase e530

Gestart door erik62, maart 31, 2015, 18:35:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erik62

Dag,

Die laatste vat ik niet helemaal. Hoezo....binnen mijn bereik?

Gr.
Erik

xander32

Binnen het bereik van Wim :wink:.
jij bent zelf al voorzien

Citaat van: erik62 op april 11, 2015, 19:14:38
Dag,

Die laatste vat ik niet helemaal. Hoezo....binnen mijn bereik?

Gr.
Erik

erik62

Ah....natuurlijk.
Go Wim, goooo.....

Erik

bert50

Je gaat er zeker geen spijt van krijgen Wim [emoji106][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

erik62

#64
Dag,

Na een week iedere dag meerdere uren geluisterd te hebben kan ik proberen iets verstandigs te schrijven over de e 530.
Het grootste verschil met de 406v is de " drive" .Het lijkt alsof er een minieme loudnes is ingebouwd. Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Alle tonen worden zoveel duidelijker maar aan de andere kant ook zoveel subtieler weergegeven, het lijkt op hvt praat maar zo ervaar ik het. Als ik naar de overture 1812 luister valt me op hoeveel rustiger en evenwichtiger alles wordt weergegeven. De definitie blijft compleet overeind en ieder instrument blijft zelfs in de drukste passage te volgen.
Een ander verschil is het beeld dat wordt weergegeven. In vergelijking met de 406v is het zoveel gedetailleerder, preciezer en dieper. Ik schreef het al eens maar ik hoor dingen die ik voorheen ECHT niet hoorde ( of mijn oren moeten beter zijn geworden binnen een week :schater: :schater:)
Het laag, waarvan ik dacht dat het niet beter kon, is zoveel sneller en dieper geworden dat het soms lijkt dat er andere speakers staan. Het werd al eens geschreven, ik heb het meermaals gelezen maar ik dacht....ja,ja.....het  zal wel zo zijn........ Men had gelijk, ik niet.
Voor wat betreft de warmte ontwikkeling valt dit me erg mee. Hij wordt na enkele uren te hebben gespeeld warm maar niet " tosti heet".
Nu ik dit gehoord heb is het enige " nadeel " dat ik weet wat ik al die tijd heb gemist. Ik had bepaalde mensen hier op het forum moeten geloven :yes:

Erik


bert50

Zo is het en niet anders Eric zo ervaar ik het ook


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

joep

Ja als je dat eenmaal hebt ervaren begrijp je niet dat er mensen zijn die hoewel ze het zichzelf best kunnen veroorloven toch iets anders kopen.  violent1 violent1 violent1

jowa

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Eric.


Sent from my iPhone using Tapatalk

erik62

#68
Tja Joep......

ik kan me dit ook niet voorstellen maar ik respecteer een ieders smaak en mening over apparatuur.
Kennelijk is niet ieders smaak hetzelfde als het op geluidsweergave aankomt.

xander32

Er is meer dan Marantz, er is meer dan Accuphase.

WimPeu

Citaat van: erik62 op april 17, 2015, 18:44:11
Dag,

Na een week iedere dag meerdere uren geluisterd te hebben kan ik proberen iets verstandigs te schrijven over de e 530.
Het grootste verschil met de 406v is de " drive" .Het lijkt alsof er een minieme loudnes is ingebouwd. Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Alle tonen worden zoveel duidelijker maar aan de andere kant ook zoveel subtieler weergegeven, het lijkt op hvt praat maar zo ervaar ik het. Als ik naar de overture 1812 luister valt me op hoeveel rustiger en evenwichtiger alles wordt weergegeven. De definitie blijft compleet overeind en ieder instrument blijft zelfs in de drukste passage te volgen.
Een ander verschil is het beeld dat wordt weergegeven. In vergelijking met de 406v is het zoveel gedetailleerder, preciezer en dieper. Ik schreef het al eens maar ik hoor dingen die ik voorheen ECHT niet hoorde ( of mijn oren moeten beter zijn geworden binnen een week :schater: :schater:)
Het laag, waarvan ik dacht dat het niet beter kon, is zoveel sneller en dieper geworden dat het soms lijkt dat er andere speakers staan. Het werd al eens geschreven, ik heb het meermaals gelezen maar ik dacht....ja,ja.....het  zal wel zo zijn........ Men had gelijk, ik niet.
Voor wat betreft de warmte ontwikkeling valt dit me erg mee. Hij wordt na enkele uren te hebben gespeeld warm maar niet " tosti heet".
Nu ik dit gehoord heb is het enige " nadeel " dat ik weet wat ik al die tijd heb gemist. Ik had bepaalde mensen hier op het forum moeten geloven :yes:

Erik

Grappig, dit lees ik heel vaak. Onlangs had mijn maat Ronald (thepioneer hier) een upgrade gedaan in het voorversterker gedeelte van 10K. Helemaal enthousiast belde hij me op. Dit was zo geweldig , wat een mega upgrade. Hij hoorde zoveel meer details, dingetjes die hij nog nooit gehoord had in zijn toen al niet misselijke set hoorde hij nu voor het eerst. Hij gaf een voorbeeld van een blues nummer waar een heel klein belletje op een gegeven moment van links naar rechts door het beeld schoof. Dat had hij nog nooit eerder gehoord. Toevallig heb ik dat nummer ook op mijn Nas staan. Ik zei , ik ga meteen even luisteren. Ik had in die week net mijn Meridian set de deur uitgedaan en luisterde naar de SBT analoog op een versterker van MP  die ik voor €40,- had gekocht. Nummer opgezet en hoorde heel duidelijk het belletje.  nopompom   :schater:

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Wat een flauwe post Wim. En weg is de illusie.  :-D

joep

Begrijp dat je geen Accuphase E470 meer te pakken kunt krijgen Wim?

xander32

Voor het budget van Wim koop je domweg geen slechte versterker.
Het enige verschil zal smaak zijn.

Neemt niet weg dat de Accu amp. van Bert50 grote indruk heeft gemaakt. Maar dat zal een Burmester, McIntosh, Classe amp.,om er maar een paar te noemen, uit eenzelfde prijsklasse ook gedaan hebben. Mits deze matched met de ls.
Accu - Dyn is schijnbaar een prettige.

pameijer

Met een nieuwe versterker ga je gewoon veel geconcentreerder luisteren. En dan hoor je dus nieuwe dingen, die kon je daarvoor ook horen alleen lette je er niet op. Sorry jongens, ik kan het niet mooier maken  :evil:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15