Advies gevraagd voor stylus

Gestart door audiof. zonder budget, februari 17, 2015, 13:21:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

audiof. zonder budget

Ik heb in mijn Dual CS-728Q een vrij nieuwe naald zitten, deze naald heb ik erbij gekregen van de vorige eigenaar en was geheel nieuw. De toen gemonteerde had zijn draaiuren er wel opzitten vertelde hij mij. Ik heb toen de nog ongebruikte naald gemonteerd en momenteel zal er een uur of 30 mee gedraaid zijn. Het betreft hier MCC120TKS cartridge met een DN120 (gray hi/out) stylus  en ik moet zeggen dat ik het geheel erg prettig vind klinken. Niets aan de hand zou je denken ?

Zoals altijd ben ik aan het kijken of hier nog wat meer uitgehaald gehaald kan worden hoewel ik me realiseer met de ULM (ultra low mass) arm de keuzes erg beperkt zijn..... In het verleden was ik altijd gecharmeerd van de phlips GP elementen en had daar een eliptisch van de Hul naald in (NOS).

Iemand bekend met de huidige stylus in mijn Dual en/of heeft advies of hiervoor een betere opvolger voor is ?
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

i2Paq

Je zou op eBay kunnen zoeken naar een adapter voor je arm.

Dan krijg je wat meer mogelijkheden qua element en naald.

Soms heb je mazzel en vindt je hem voor rond de 50,-

Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

audiof. zonder budget

Citaat van: i2Paq op februari 17, 2015, 18:23:02
Je zou op eBay kunnen zoeken naar een adapter voor je arm.

Dan krijg je wat meer mogelijkheden qua element en naald.

Soms heb je mazzel en vindt je hem voor rond de 50,-



Het was eigenlijk mijn bedoeling om binnen de bestaande cartridge te blijven. Ik heb inmiddels wel gehoord dat het waarschijnlijk niet zo heel veel beter kan dan met de dn120 (nieuwprijs naald was 199 euro) omdat dit al zo'n beetje het topmodel was. Wel interessant om hier eens naar te kijken als deze naald aan het einde komt van zijn levensduur.
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df