Optisch-analoog converter werkt niet

Gestart door Actionhost, mei 10, 2013, 10:30:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Actionhost

Heb zojuist een optisch analoog converter binnen en wat ik ook probeer krijg het niet aan de praat. Op zich kan je er weinig verkeerd aan doen. Optisch van tv naar converter en interlink van converter naar Aux ingang van de versterker. Maar ho maar.

Ook naar instellingen geluid tv gekeken. Staat goed (uitgang geluid staat aan etc).

Iemand enig idee voor ik 'm retour moet sturen?

Betreft deze:

http://www.kabeltje.com/converter-optisch-en-coaxiaal-naar-analoog-audio
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Actionhost

got it!

Optische kabel bleek stuk, andere erin en voila!

PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

Citaat van: Actionhost op mei 10, 2013, 10:36:23
got it!

Optische kabel bleek stuk, andere erin en voila!

knikje in ergens of breuk ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Actionhost

Ok het werkt ondertussen zoals ik zei. Echter geluid valt best tegen. Erg 'vlak' geluid en bassen (bij films) gaan niet erg laag.

Dus besloten om de Sony QS930 aan te sluiten. Via dezelfde optische kabel en dan via pre out naar de Pearl Lite. De Lite op Power amp direkt.

Paar films (Avatar, Life of Pi, Monster vs Aliens) geprobeerd en het geluid via de receiver (maar dus wel in beide gevallen versterkt door de Lite) is gewoonweg beter. Geluidsbeeld minder vlak, bassen veel voller en lager. Met name bij actiebeelden opvallend beter.

Daarna weer via de converter en dezelfde beelden via deze weg. Ja minder! Bijvoorbeeld de voetstappen van de robot in Avatar niet die volle bass per stap. En de scene van het zinkende schip in Life op Pi veel minder indrukwekkend.

Hoe kan dit? Verwerkt een receiver film (en tv) beelden gewoon op een betere manier dan zo'n goedkoop convertertje? Ligt het bv ook aan de betere DAC van de Sony. De DB930 was destijd, en is nog steeds, een prima receiver natuurlijk.

(@JohnWX.....nee geen knikje...wellicht klein breukje?)
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

niks ten nadele van Konig met de puntjes op de o maar na 20 jaar PCen nog steeds niet de moeite genomen om die puntjes te doen


Het merk blinkt uit in marge dus voor de "gewone" radio mensen met respect

de DAC in je QS is veel beter gebouwd en ontwikkeld
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Actionhost

Citaat van: John Wx op mei 10, 2013, 11:39:59
de DAC in je QS is veel beter gebouwd en ontwikkeld

Is het puur en alleen de DAC of 'verwerkt' een (goede) receiver geluid van een film ook gewoonweg beter/anders?

Een actiescene was echt (min of meer) zoals in de bioscoop, maar via de converter gewoon vlak en weinig indrukwekkend.
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

Citaat van: Actionhost op mei 10, 2013, 11:43:45
Is het puur en alleen de DAC of 'verwerkt' een (goede) receiver geluid van een film ook gewoonweg beter/anders?

Een actiescene was echt (min of meer) zoals in de bioscoop, maar via de converter gewoon vlak en weinig indrukwekkend.

een DAC is meer als alleen het chipsetje de voeding het ontwerp van de DAC wat voor DAc krijgt de DAC de juiste instructies etc. etc. etc.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

deze retour sturen omdat hij niet aan je verwachting voldoet en ook niet wat het merk beloofd



en je kan altijd blijven kijken voor een leuke kleine dac maar zo een receiver is wel makelijk om speaker te testen of kabels etc....
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Exxar

Als je een leuke dac wilt die heel goed klinkt voor weinig geld, en je bent niet bang om via ebay iets te kopen uit China, dan kan ik je echt wel Musiland aanraden. Dat merk maakt usbconverters en dacs die prima klinken en zonder problemen met de grote (en duurdere) merken mee kunnen (ik gebruik de "musiland monitor 01 usd" tussen mijn laptop en de dac van mijn Marantz SA15S2)

JohnWx

Ik heb dan een USB DAC voor 11 euro incl. verzending en klinkt zoveel beter dan de standaard line out van een laptop

Denk goed shoppen koop je voor ruim onder de 50 euro een leuke dac plak jaxhter op je tv met dubbelzijdig klittenband en gaan
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Actionhost

Citaat van: John Wx op mei 10, 2013, 14:34:33
deze retour sturen omdat hij niet aan je verwachting voldoet en ook niet wat het merk beloofd



en je kan altijd blijven kijken voor een leuke kleine dac maar zo een receiver is wel makelijk om speaker te testen of kabels etc....

Yes gaat retour!

Zoals ik zei.....de Qs dan maar!
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

Citaat van: Actionhost op mei 10, 2013, 15:43:07
Yes gaat retour!

Zoals ik zei.....de Qs dan maar!

of de QS verkopen aan een ? forumlid en kijken voor een DAC
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Exxar

Citaat van: John Wx op mei 10, 2013, 16:08:12
of de QS verkopen aan een ? forumlid en kijken voor een DAC

Zeg maar gewoon dat jij die QS wilt!

Actionhost


Voor 100 euro mag de QS weg :-)

En de pascal speakerset (5 speakers + sub) voor 90 euro.

Maar verkeerde topic natuurlijk....even posten bij te koop.
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213