De set van RoGEK

Gestart door RoGEK, februari 10, 2013, 23:06:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RoGEK

Zo, de heren WilliamB en Xander32 zojuist de deur uit..

Was weer eens een gezellige M&G.

Begonnen met de HT set in stereo en dan streaming vanaf de NAS daarna wat blu-rays in surround gespeeld waaronder de Muse disc van Xander32.

Hierna verhuisd naar de stereo hoek.

Volgens mij zijn er in ieder geval wel wat indrukken achter gebleven ;)

Ben benieuwd.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

xander32

Citaat van: RoGEK op februari 14, 2014, 17:27:23
Zo, de heren WilliamB en Xander32 zojuist de deur uit..

Was weer eens een gezellige M&G.

Begonnen met de HT set in stereo en dan streaming vanaf de NAS daarna wat blu-rays in surround gespeeld waaronder de Muse disc van Xander32.

Hierna verhuisd naar de stereo hoek.

Volgens mij zijn er in ieder geval wel wat indrukken achter gebleven ;)

Ben benieuwd.
... weer veilig thuis uit Limboland, wat en k u t weer :x.
Maar doet niets af aan de gezellige dag vandaag, waarover ik straks wel wat kwijt wil. Nu eerst zorgen voor de inwendige mens :yes:.

RoGEK

Dat hebben we zojuist ook gedaan...

Niet gezond maar wel lekker... ;-)
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

xander32

#543
Vandaag dus een dagje Rogek gehad en dat is goed bevallen;
Op de heenweg over Schijndel om William op te pikken en toen samen door naar Limboland. In de rit er naar toe al voor een deel weer gezellig bijgepraat met William, al was dat nog niet zo eenvoudig; èn aandacht voor W., èn aandacht voor hetverkeer èn aandacht voor een vriendelijke Vlaamse dame die mij de weg wijst ...

Eenmaal aangekomen bij huize Rogek, stond de gastheer al snel met eem big smile in de deuropening en mochten wij direct doorlopen naar Rogek z'n Walhalla. En hij heeft het er goed voor elkaar, erg goed; maar liefst twee verschillende sets heeft hij in de living staan, eentje voor het stereo en in een ander deel van het vetrek eentje voor de betere filmbeleving; doe mij ook zo'n vriendin :-D.

De ht-set gaf veel plezier tijdens een scene van FTF en later tijdens een aantal tracks van de BD van Muse. Daarnaast was ik ook positief verrast hoe goed het streamen van flac over de receiver, uiteraard een Marantz, klonk :yes:.

Daarna was het tijd om kennis te maken met Rogek zijn trots, nee niet zijn vrouw, maar zijn Marantz-Audio Physic combi. En enthousiast was hij! En na vandaag begrijp ik zijn enthousiasme ook volkomen. Betreft looks zijn het fraaie, goed geproportioneerde speakers met een super degelijke Deutsche (jawohl) afwerking.

Dan diens muzikale presteren;
Een gedetailleerd, transparant en mooi afgerond hoog,
Nergens een spoortje van scherpte (leve de softdome tweeter),
Een gedetailleerd en transparant mid,
Een diepe, volle bass, met de nodige slam/punch,
En een realistische breedte en hoogte van het stereobeeld, waarin de verschillende karakters/instrumenten/stemmen allen tijdens de meeste tracks, een vast plek lijken te hebben, je kan deze aanwijzen.

Doch, ik denk dat dit laatste nog ietwat te verbeteren valt door de speakers nog wat meer in te draaien; bij sommige passages stond een stem niet altijd even vast en recht voor mij. Daarnaast miste ik bij Nirvana enige attack, ietwat pit, het klonk voor mijn smaak wat te lief. Dat is m.i. te wijten aan diezelfde softdome tweeter; die kent een hoge resolutie maar rond het geheel ook wat af. Dan mis je bij slagen op een snare of bekken, of bij het aanslaan van een snaar, enige energie.

Maar op andere momenten blijkt dat juist weer een kracht van de speaker, van de set; nog niet eerder heb ik de eerste track van het album Rodrigo Y Gabriella live in Cuba, zo afgewogen gehoord; ondanks de zeer uitgebreide instrumentatie in deze track, waar ieder instrument om de aandacht lijkt te schreeuwen, bleef het nummer geheel intact, stond alles op zijn plaats. Dat heb ik al heel vaak heel anders gehoord (versmeerd, een brij). En ook bij kleine, singer-songwriter opnames, klonk het heel erg aangenaam!

Roger, je hebt er een pracht van een stereoset en een vermakelijke ht-set staan; jouw enthousiasme begrijp ik nu volkomen HB.


Rest mij om jou en jouw vrouw te bedanken voor jullie gastvrijheid, mijn excuses te maken aan jullie puberzoon voor het feit dat wij hem belast hebben met onze ouwe l u l l e n muziek en allen, zeer zeker ook William voor de gezelligheid. Top.


xander32

Oja, William heb ik op de weg terug weer netjes bij vrouwlief afgeleverd hoor :-D.

WilliamB

#545
M&G bij Roger.

Al vroeg in de morgen ben ik meegereden met Taxi Robert.
Mijn dag begon al erg gezellig bij Robert in de auto, en hebben het over upgrade, auto`s ,badkamers, en tuinaanleg gehad.
Het uurtje rijden was is in mijn verbeelding niet langer geweest, dan 20 min. Een teken dat het erg gezellig was, samen met Robert.
Eenmaal aangekomen werden we begroet door "big smile "Roger.

Roger heeft zijn huiskamer omgetoverd in een ht en stereo ruimte, en heeft in een zeer korte tijd veel investeert in ht en stereo apparatuur.
Mooi om dit te zien.

Oké, eerst een demo van zijn ht SET. Wat mij opviel was de kracht van zijn center. Geluid was direct en van goede kwaliteit.
Roger vertelde ons dat dit een van de betere centers van Audio Physic is.
Mooi hoor, een ht set van een mooie kwaliteit en met een extraatje, want zijn houten vloer geeft een extra dementie.

Oké, na de heerlijke lunch was zijn stereo set aan de beurt. Mooie PM15s1 met bekende SA15s1 :-D
En zijn trots; de Audio Physic Tempo 6
De AP's zien er erg mooi en slank uit. Ze stralen kwaliteit uit, en dat klopte ook toen we de eerste CD gingen beluisteren.
Mooi open geluid en gedetineerd helder hoog.
De AP is een erg eerlijke luidspreker die met chirurgische precieze de klanken laat horen.
Ik heb nog nooit de CD van Trijntje Oosterhuis "We`ve only just begun" zo helder en gedetineerd beluisterd, en was hier erg van onder de indruk.
In mijn beleving vind ik de luisterplaats erg kort bij de luidsprekers staan, en win je wat meer kracht als deze wat verder van de bron af staat.
Maar dat is mijn beleving.
Verder nog genoten van vele cd`s, en Robert en ik wisselde regelmatig van luisterplaats.

Roger het was een mooie M&G en bedankt voor je gastvrijheid en lekker lunch. Robert nog bedankt voor je gezelligheid, en dat ik met je mocht meerijden.
Zeker weer tot ziens bij mij.

Groet, William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

RoGEK

Heel bewust de m&g met de ht hoek begonnen die op zich ook al erg goed klinkt maar absoluut geen match is voor de stereo set.
In surround mode is de center daar toch echt het huzaren stuk ;-)


Inderdaad had Nirvana wat agressiever / spetterender mogen zijn.

Verder ervaar ik het precies zoals je het omschrijft met de kleine toevoeging, breedte van stereo beeld en het belachelijke ruimtelijke van de set.

Het grootste compliment was wel die track van Rodrigo Y Gabriella.
Druk, heel druk maar onder controle....

Er is inderdaad van alles door de sets heen gegaan vandaag..


- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Whisper.nl

Was weer een leuke M&G zo te lezen  pompom  :yes:  pompom

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marantz 81

Leuke verslagen om te lezen  :yes: gezzelige dag geweest zo te lezen  pompom

Gerkro

Klinkt idd als een leuke dag! En tja AP speakers..... Ik heb ze eens gehoord op een Primare set.... Was een afweging toen ik een andere stereo set aan het zoeken was, uiteindelijk toch voor Naim gekozen.

Klonk echt fantastisch en ben best benieuwd hoe het klinkt in combi met marantz!

Cornelis1921

... and you did have fun... Leuke verslagen overigens. :yes: byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

RoGEK

Het was wel gezellig gisteren.
Nog een ruimte overgeslagen trouwens mbt HT.

Het domein van me vrouw staat an sich ook wel een redelijke set ;)

Verder zoals te horen toch echt wel beide heren verrast met de niet allerdaagse combi AP - Marantz :)
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

xander32

Citaat van: RoGEK op februari 14, 2014, 21:39:28
Heel bewust de m&g met de ht hoek begonnen die op zich ook al erg goed klinkt maar absoluut geen match is voor de stereo set.
In surround mode is de center daar toch echt het huzaren stuk ;-)


Inderdaad had Nirvana wat agressiever / spetterender mogen zijn.

Verder ervaar ik het precies zoals je het omschrijft met de kleine toevoeging, breedte van stereo beeld en het belachelijke ruimtelijke van de set.

Het grootste compliment was wel die track van Rodrigo Y Gabriella.
Druk, heel druk maar onder controle....

Er is inderdaad van alles door de sets heen gegaan vandaag..
De set heeft een fraai breed en hoog geluidsbeeld met de nodige resolutie, echter "belachelijk" als zijnde uitzonderlijk is dat m.i. niet. Daar zijn gelukkig meer speakers/sets die dit kunnen :wink:. Wel weet jouw set alles in het geluidsbeeld goed neer te zetten, goed te scheiden, dat lukt lang niet altijd. Maar daar is dan denk ik in veel gevallen de akoestiek debet aan. En het nearfield luisteren werkt in jouw geval daarin ook positief door; dan heb je wat meer direct geluid, zonder reflecties en andere verstoringen.

RoGEK

Belachelijk is misschien wat overdreven ja..  shutup

En inderdaad, de set styaat nit voor niks aan die kant van de ruimte.

Zoals gezegd zou ik het nog wel ander willen maar de ruimte hier laat dat niet toe...

Dan moet ik aan een wimpeu-upgrade denken ;) (lees: verhuizen)
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Zoldar

interessant verslagen mannen!
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden