Set Van Stadium III ,SR 8012 & Melody x

Gestart door Stadium III, januari 26, 2009, 17:36:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Stadium III

Was liever gaan werken en geen marantz in huis gehad !
Maar goed ook beterschap met de kleine en hopen dat je zelf ook op de been blijft
Kanz eggen dat ik maar 1 of 2x per jaar dit heb maar 1 keer is zat
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

thepioneer

Ziek zijn is inderdaad niet echt leuk. Ik ben al verkouden sinds de kleine naar de opvang gaat. Normaal 1x per jaar een dikke week en nu de hele tijd :(

Gaat ook wel een keer weer over maar leuk is anders
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Vlearmoes

Jah    en als je goed ziek bent   luisterd het ook niet lekker  :no:

Ik kan ook nog niet van de griep afkomen   en ben al 14 dagen bezig  puke 

Van het bed naar de bank    eeen filmpje kijken en dan weer terug naar bed  nopompom
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

thepioneer

Nou jij ook beterschap dan. Je hoort ook wel erg veel mensen die ziek zijn op het moment.

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

WilliamB

Hallo Rob,
Ik ben hier nieuw op dit forum.
Gefeliciteerd met de SR-7005 en de UD-5005.
Heb zelf ook de SR-7005 een aantal maanden in bezit en!! Wouw wat een geluid.
Wel erg veel tijd nodig gehad om deze in te regelen.
Heb zelf een garage omgebouwd tot bios, ( 7 bij 3 meter )
9 luidsprekers en twee subs, zwevende vloer en plafond enz enz.
Het mooie van deze versterker is dat je deze niet super hard hoeft te zetten, om het laag en hoog goed te horen.
Zit alleen nog te wachten op de UD-7005. Deze komt als het goed is over een aantal weken binnen bij Stassen.
Ben benieuwd.
Rob hoe is het stereo geluid ??
Versterker is goed in seround alleen, vind ik hem minder in stereo.
Mijn oude ( stereo ) versterker van 27 jaar klink op dit moment nog beter.
Kan ook aan mij liggen omdat ik nog steeds bezig ben om het af te regelen.

Groet,William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

drees62

Citaat van: wbrands op januari 29, 2011, 11:44:37
Rob hoe is het stereo geluid ??
Versterker is goed in seround alleen, vind ik hem minder in stereo.

Groet,William

Hoi William,

Welkom hier, mooie setup heb je. Dat vraagt om een topic in "sets van leden" met veel foto's  :wink:

Ik heb zelf ook jaren gespeeld met alleen een receiver (SR 8001, het toenmalige topmodel die overigens nog steeds naar volle tevredenheid zijn werk doet hier) maar vond ook dat het in stereo beter moest kunnen. Een AV-receiver is nu eenmaal voor meer dingen gebouwd dan alleen stereo weergeven en dat hoor je (helaas).
Daarom heb ik er een stereoversterker bijgekocht (PM 15 S2) met "power amp direct" schakelaar zodat je 'm naadloos kunt integreren in je HT set. Bij surround fungeert deze dan als eindversterker voor je fronts.
Denk dat het voor jouw ook de enige manier is om stereo naar een hoger plan te tillen, volgens mij zit 'm niet in de instellingen van die hele mooie, dikke, vette SR 7005  :-D

Stadium III

Hoi william

Tja wat moet ik zeggen had een paar uur nodig en alles werkte ! :-D
Maar goed ik heb er de UD 5005 bij en daarmee moet ik zeggen dat ik nu toch nog aardig verast ben over de prestatie's
Nu is stereo geen extreme must voor me maar ik vind hem beter als mijn oude SR 7002 en DV 7001 combi

Nu kan ik ook niet een goed luisterverslag neerzetten want mij oren end zitten allemaal dicht !
Maar wat ik gister avond wel meekreeg is dat de reciever icm UD bij Prince of persia en geweldige soundtrack neerzette ,en stereo beeld blijft ook bij films zeer belangrijk

Waarom heb je de UD 7005 erbij gekozen ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WilliamB

Was een advies van Stassen-hifi.
Weet wel dat de 7005 7.1 cinch uitgangen heeft,maar heb deze niet nodig bij de SR-7005.
Heb op een ander forum gelezen dat de UD-7005 iets beter is.
Maar als ik hier de reactie lees op dit forum dan is er geen verschil.
Maar ja heb hem al besteld en een gedeelte betaald.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WimPeu

Dat is het voordeel van bij een winkel kopen tov een webshop...het goede advies.... nopompom
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Als je al een deel betaald hebt en nog niet alles kun je zoals ik het zie nog over gaan naar de UD 5005
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Perfect_audio

Citaat van: wbrands op januari 29, 2011, 11:44:37
Ik ben hier nieuw op dit forum.
....
Rob hoe is het stereo geluid ??
Versterker is goed in seround alleen, vind ik hem minder in stereo.
Mijn oude ( stereo ) versterker van 27 jaar klink op dit moment nog beter.
Kan ook aan mij liggen omdat ik nog steeds bezig ben om het af te regelen.

Hoi,

Omdat je nieuw bent op dit forum heb je wellicht geen oude posts gelezen.
Als je een echt goed geluid wil dat ook je oude stereoversterker kan overtreffen, maak dan gebruik van de functie Audyssey Pro dat eindelijk door Marantz is toegepast.
Hiervoor heb je een licentie nodig en iemand om het in te regelen. Maar dan heb je ook wat!!
Zo iemand om in te regelen+licentie ben ik  :-)
Wil je meer weten stuur dan een pm a.u.b.

Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.


WilliamB

Had eerst de Marantz UD-7005 besteld,maar zo als weet komt deze niet naar Nederland.Dus is het nu de UD-7006 geworden.
Heb deze niet via de webshop besteld maar bij Stassen zelf.
Voor degene die geintreseerd zijn,Mijn Set is nu te zien in een nieuwe topic voor leden.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marantz 81

Citaat van: WimPeu op januari 28, 2011, 09:01:53
Was het maar zo simpel. nopompom
Stereo boeren gaan bij gebrek aan digitale mogelijkheden vaak vervallen in het zoeken naar verbeteringen dmv van kabeltjes, netsnoeren, blokjes, stickers noem maar op. Ook niet echt eenvoudig lijkt me.

nee simpel is het alleen in de basis ,de bediening van de apparatuur  :wink:

verschilt ook per persoon denk ik , het is ook d.m.v ervaringen en daarop is mijn persoonlijke mening dat eerst de speakers het belangrijkste zijn ,dan bron, dan amp ,en het geheel moet bij elkaar passen kwa persoonlijke smaak en kwalitiet , kabels zijn naar mijn mening wel belangrijk maar meer komen op de laatste plaat en meer voor fine tuning om alles eruit te halen en zit er toch wel een wezenlijk verschil in

Ik kan ook wel genieten van een goeie HT set zeker met muziek DVD,s is het Geweldig

nu maar snel beter worden rob en genieten van de nieuwe apparatuur  hello