Set Van Stadium III ,SR 8012 & Melody x

Gestart door Stadium III, januari 26, 2009, 17:36:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joep

Ja het is hier veel te lang veel te stil geweest. En dan bedoel ik hier op het forum en niet bij Rob thuis. Daar ben ik niet bang voor. Maar ik begrijp wel als je tevreden bent is er weinig reden om de boel op z'n kop te zetten. is bij mij thuis net zo.
Er is echter wel wat verandering opgetreden in het Marantz leverings programma. En ook mij interesseerd het wat voor voordelen die nieuwe spullen nu allemaal brengen. Denk dat er bij sommige toch ook de vraag leeft ga ik voor een SR7005 of ga ik voor de SR7007 en wat nu met de UD7007?

Stadium III

Alles is onder controle dat is het fijne dat je dan meer tijd hebt voor helemaal andere dingen
We hebben een zeer goeie mod bij gekregen dus die doet al zeer veel
Weer wat meer onder controle  :-D

Maar goed compare de 7007 en de 5007 eens en zo ook met de UD's

Laat dan maar eens weten wat voor jou de verschillen zijn en dan de afweging  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Arjan70

#437
Hoi,

Ik bezit ook al een tijdje een AV-7005 en ben eigenlijk nog steeds alles een beetje aan het uitzoeken vwb de instellingen. Wat ik me afvraag is dat als ik met Audyssey "aan" speel hij dan ook alleen met de gemeten waardes ?

Het verbaast me een beetje dat als ik de channel levels of crossover van bv. de sub verander in het manuele menu, dit dan ook werkelijk hoorbaar is, ook als ik Audyssey dus aan heb staan ? Ik dacht dat dit dan enkel invloed had als ik zonder Audyssey speel, dus met handmatige instellingen ?

Stadium III

Als je de meting hebt gedaan en zet dan Audyssey aan dan gebruikt de reciever de waarde's die gemeten zijn natuurlijk
Je kunt wel veranderingen toepassen maar daar ga je de meting mee beinvloeden
Als je het klepje van de  reciever laat zakken zie je links boven Auddysey staan met een vierkant omheen
Als het vierkant weg is heb je aan de instellingen gerommeld dus geen orginele meting meer

Maar goed je mag komen luisteren als je benieuwd bent hoe het met PRO is en wat dan de verschillen zijn
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Arjan70

Oh oke, ik dacht dat als ik met Audyssey aan speel hij helemaal nergens meer op zou reageren, maar enkel met zijn gemeten instellingen zou spelen ?

Maar ik kan met Audyssey "aan" ook gewoon mijn speakers van small naar large zetten e.d. ?

Het gaat dan dus meer om de Equalizer instellingen dan ? Ik bedoel er verder niets mee, maar ik probeer even te begrijpen hoe een en ander in elkaar zit.

Stadium III

Je kunt van small naar large maar let wel op dat Audyssey niet voor niks zon instelling pakt
Dus zodoende ben ik ervoor om het te laten als je het goed hebt ingeregeld
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Arjan70

Ik vind het prima klinken met Audyssey hoor, op de subwoofer na, die staat bij mij echt te hard met de Audyssey meting.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Perfect_audio

Citaat van: Arjan70 op september 10, 2012, 12:32:12
Ik vind het prima klinken met Audyssey hoor, op de subwoofer na, die staat bij mij echt te hard met de Audyssey meting.

Wat zijn de waarden die Audyssey na de meting opgeeft van de luidsprekers en vooral de sub?
Dus afstand en level.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Arjan70

#444
Dit zijn de metingen:

Front L: 2,76    -11 db
        R: 2,82     -10,5 db

C:         2,46      -8 db

Sub:     3,81      -7,5 db

SL:       1,89      - 1 db
SR:       1,92      -0,5 db

Ik heb de fase 180 gedraaid, en hij klinkt nu wel lekkerder lijkt het wel, minder aanwezig in ieder geval.
Ik heb wel de sub op -10 gezet in het manuele menu. Vandaar ook mijn vraag, als ik hem op Audyssey zet klinkt mijn sub ook zachter (dus -10 db), ik dacht dat Audyssey gewoon zijn eigen meting dan zou pakken (-7,5 db) ?

Ook heb ik mijn fronts op Large gezet, omdat ik graag met sub speel met stereo (cross op 60 Hz)

Stadium III

Mooiste zou zijn als de sub op een -3 zou komen wel de fase op 0 houden

Zo ff weer opnieuw inregelen
Wat voor front's heb je ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Arjan70


Perfect_audio

Citaat van: Arjan70 op september 11, 2012, 14:48:00
Dit zijn de metingen:

Front L: 2,76    -11 db
        R: 2,82     -10,5 db

C:         2,46      -8 db

Sub:     3,81      -7,5 db

SL:       1,89      - 1 db
SR:       1,92      -0,5 db

Ik heb de fase 180 gedraaid, en hij klinkt nu wel lekkerder lijkt het wel, minder aanwezig in ieder geval.
Ik heb wel de sub op -10 gezet in het manuele menu. Vandaar ook mijn vraag, als ik hem op Audyssey zet klinkt mijn sub ook zachter (dus -10 db), ik dacht dat Audyssey gewoon zijn eigen meting dan zou pakken (-7,5 db) ?

Ook heb ik mijn fronts op Large gezet, omdat ik graag met sub speel met stereo (cross op 60 Hz)

Waar en hoe heb je de eerste meting gedaan?
Hoe heb je de microfoon gericht?

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Perfect_audio

Citaat van: Arjan70 op september 11, 2012, 14:48:00
.........................
Ook heb ik mijn fronts op Large gezet, omdat ik graag met sub speel met stereo (cross op 60 Hz)

Dat gaat dus niet lukken. Fronts op small als je een sub hebt.
Stereo instellen op fronts+sub.

Algemeen: behalve zelf de fronts op small instellen (large is een afweging die Marantz maakt, niet Audyssey) moet je eigenlijk niets veranderen. Bij een goede meting is de weergave goed. Weergave niet goed, dan is er iets fout gegaan.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Stadium III

Hoe staat de fase knop op de subwoofer en heb je de high level kabel ook in gebruik?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4