De set van dmeerpa

Gestart door dmeerpa, januari 28, 2009, 17:48:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

minguel

Citaat van: dmeerpa op juni 07, 2009, 19:23:00
Voila dit is het geworden



Hoi Paul,

Dat ziet er erg mooi uit.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

dmeerpa

Yep, enkel de vriendin is er al in geslaagt om 2 maal tegen de rechter speaker aan te lopen toen ze uit de keuken kwam.
Gaan nu kijken om een plant onder de speaker te plaatsen, we hopen dat er zo niemand meer tegen loopt.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

scanspeakman

#32
Ik zag dat je een Marantz DVD-speler hebt in combinatie met een Pioneer Blu-ray speler. Wat is daar de reden van? Is de beeldkwaliteit van DVD's via de marantz beter dan via de Pioneer? En hoe zien ge-upconverte DVD's eruit in vergelijking met Blu-ray? Ik stel de vragen omdat ik binnenkort ook een blu-ray speler wil kopen en nog niet heb kunnen zien wat een blu-ray speler van DVD's maakt op een HD LCD-scherm.

Scanspeakman

dmeerpa

Ik had mij eerst een Sony PS3 gekocht om naar BluRays te kunnen kijken, onze videotheek heeft de meeste van zijn nieuwe films al op BluRay. Maar het audio gedeelte vond ik maar niks zowel voor BluRay als DVD. Upscale deed ie goed, misschien zelfs net iets beter als de DV7001. Voor mijn nieuwjaar heb ik gevraagd om bij te leggen voor een BluRay speler. Ik ging voor een sony of Panasonic. Maar omdat de door mij gewenste modellen nergens te krijgen waren heb ik iets dieper in de geldbeugel getast en een Pioneer gekocht. Deze herkent mijn Pioneer Plassma en past zijn beeld profiel aan. Wat een veel beter HD beeld gaf voor BluRay dan de PS3. Ook het audio gedeelte is top.

Maar ik heb nog steeds geen degelijke vergelijking gemaakt voor DVD weergave. Il ga me daar deze week eens mee bezighouden. f
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Martin

Ook deze set is erg mooi.

Ik heb die Warfdale speakers in het echt gezien en ze zijn echt heel mooi. Alleen die dopjes van de stofkappen schijnen snel stuk te gaan ? Klopt dat, teminste dat werd mij verteld in de audio-zaak. Ze hadden hier al veel klachten overgehad. Maargoed, deze set ziet er heel top uit!

Groet Martin.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

dmeerpa

Citaat van: Martin op oktober 12, 2009, 15:10:44
Ook deze set is erg mooi.

Ik heb die Warfdale speakers in het echt gezien en ze zijn echt heel mooi. Alleen die dopjes van de stofkappen schijnen snel stuk te gaan ? Klopt dat, teminste dat werd mij verteld in de audio-zaak. Ze hadden hier al veel klachten overgehad. Maargoed, deze set ziet er heel top uit!

Groet Martin.

Inderdaad de stofkappen van de fronts is van ondermaatse kwaliteit. Ik gebruik ze ook niet, en er al een paar afgebroken. Ook het frame is van heel licht plastiek en de stof zou strakker mogen gespannen zijn. Bij mijn rears is het frame van een steviger materiaal, maar de stof is ook niet voldoende gespannen naar mijn mening. 
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Martin

#36
Citaat van: dmeerpa op oktober 12, 2009, 17:40:33
Inderdaad de stofkappen van de fronts is van ondermaatse kwaliteit. Ik gebruik ze ook niet, en er al een paar afgebroken. Ook het frame is van heel licht plastiek en de stof zou strakker mogen gespannen zijn. Bij mijn rears is het frame van een steviger materiaal, maar de stof is ook niet voldoende gespannen naar mijn mening.  

Hadden ze dan toch gelijk ;) Hoe is het geluid bij jou met 7.1? gebruik je de THX stand? vanwege de dipool achter (neem aan dat het dipool zijn)

Ik gebruik ook een 7.1 opstelling maar dan met 7 vloerstaanders alleen de ruimte achter mij had iets ruimer gemogen.
Ik gebruik zelf de PLxII instelling voor zowel film en muziek.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

dmeerpa

#37
Citaat van: Martin op oktober 12, 2009, 18:14:02
Hadden ze dan toch gelijk ;) Hoe is het geluid bij jou met 7.1? gebruik je de THX stand? vanwege de dipool achter (neem aan dat het dipool zijn)

Ik gebruik ook een 7.1 opstelling maar dan met 7 vloerstaanders alleen de ruimte achter mij had iets ruimer gemogen.
Ik gebruik zelf de PLxII instelling voor zowel film en muziek.

Ik gebruikte de THX stand enkel bij films die het THX logo dragen, de George Lucus films. Maar ga daar misschien eens mee spelen, heb dit nog niet gedaan sinds ik 7.1 ben.
Net getest ik blijf bij CS-II!

Ook hier is het zo dat de ruimte achter mij groter mag zijn. Nu hangen ze direct achter mij.
Maar ik heb ze gekocht om 2 redenen, de reeks die ik heb wordt niet meer gemaakt en kan zo goed als niet meer vinden. Ik kon plots 2 extra surrounds kopen aan de helft van de prijs omdat het demo's waren. Nu ze waren ongeschonden en ik kreeg mijn 2 jaar garantie.

Ten tweede met de mogelijkheid om 7.1 te verkrijgen met BluRay ben ik daar ook op voorzien, echter het aanbod laat het momenteel afweten. Ik bezit enkel TopGun in DTS MA HD 6.1. Ik het de Star Trek BluRays al zien liggen en die zouden 7.1 zijn. Maar zo'n box kost snel 99€, en zo'n fan ben ik niet van Star Trek om er zoveel geld aan te geven.

Maar neem dat 7.1 echt doorbreekt, dan zou het wel spijtig zijn niet meer de zelfde speakers te vinden.

Bij Stereo TV staat hij hier op CS-II, wat ik beter vindt dan de PLxII op de Marantz. Bij 5.1 DVD's zet ik de EX/ES op. Bij DTS MA HD en Dolby True HD kan je een 5.1 niet als 7.1 weergeven, wat ik ook niet wist.

Ik heb momenteel niet de indruk dat er veel verschil is tussen de 5.1 en 7.1, maar dat is puur te wijten aan de niet ideale opstelling van de rears. Ik merk wel als ik de zetel is vooruit schuif dat er meer verschil optreed, maar momenteel wil het vrouwke daar niet van weten.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Martin

Hmm, is CS-II iets van Marantz? Ik heb dit volgens mij niet op mijn Onkyo TX-NR905 zitten.

Ik bezit 2 blu-ray's met een 7.1 discrete ( Hell Boy 2 en the spirit u.k) Alle andere titels van blu-ray of dvd gebruik ik PLIIx.
Ik wist in het begin niet precies wat ik moest gebruiken maar op www.dolby.com wordt precies uitgelegd wat PLIIx inhoud. Deze codec is bedoeld om van een 5.1 mix een 7.1 mix te maken waarbij alle 7 speakers afzonderlijk worden aangestuurd. Heb net de dvd Starwars 1 zitten kijken en het geluid komt van overal, die podrace is echt geweldig. Het rare is op de doos staat DD5.1ex maar dat zie ik niet in mijn scherm, maar bij LOTR zie ik dat wel.

Hopelijk worden er in de toekomst meer 7.1 uitgavens uitgebracht want het is nu echt heel dun bezaait. 

De verschillende THX standen vindt ik toch steeds wat tegenvallen, het geluid lijkt wat minder ruimtelijk te worden.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

dmeerpa

En vandaag werd de set voorzien van een Popcorn Hour C-200 mediaplayer

Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Marvin

dat zijn wonderdozen die volgens mij in elk audiofiel huis zou moeten staan, maar ja ik ben dan ook wel erg hip natuurlijk...  :-D

bramdg

#41
VERY NICE !!!!  veel kijk, luisterplezier, .... ermee  pompom  pompom  pompom

Nu kan het zeker weekend beginnen  :-D
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Stadium III

Toch een mediacenter  :-D

Mooi man !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

#43
 :cry: Het werkt nog niet zoals ik verwacht had. Momenteel problemen met Blu-Ray isos, waardoor deze voor mij uiteindelijk waardeloos is.

BD isos met DTD HD Master lukken nog net, maar Dolby TrueHD is een regelrechte ramp, continu verlies van geluid en haperingen in het beeld.

Ik heb zelfs de schijf uit de nas in de C-200 geplaatst, was iets beter, maar nog steeds geen vloeiend beeld en geluid.  violent1

Momenteel bezig om één van isos om te zetten naar BD folder structuur (nog 20 minuten te gaan). Ik heb gelezen dat dit beter werkt voor een aantal zaken.

Dat dergelijke producten nog bugs bevatten kan ik inkomen, maar dat basis functionaliteiten nog niet werken bij lancering van een nieuw product zijn onaanvaardbaar.  Is als een auto kopen, waarvan de lichten nog niet werken.

UPDATE: beta firmware 02-01-091211-19-POP-408-999 lost voor het moment al mijn problemen op  hello
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

dmeerpa

En het upgrade virus slaat terug toe. Sta in volle overweging om mijn SVS SB12-Plus te upgraden naar de SVS PB12-Plus (die met de 12.4 driver). Ik heb gisteren een demo gehoord bij de verkoper, en deze versie spreekt mij meer aan dan de vorige. Ik heb die van THX-UltraII op test gehad, maar ik vond die te boomerig in mijn leefruimte en op muziek gebied vond ik de SB12-Plus ook beter klinken. De nieuwe PB12-Plus is nu ook frontfire, en dit betekend dat ik in theorie de sub op dezelfde plaats kan zetten waar nu de SB12-Plus staat. De vorige die frontfire was vond ik ook niet laag genoeg gaan ten opzichte van de SB12-Plus, en dit kwam vermoedelijk door de niet ideale locatie van de sub ten opzichte van de woonkamer. Maar gezien zijn omvang kan er niet veel geschoven worden. Nu de nieuwe PB12-Plus is ook geen kleintje meer, en dat is het enige die mij momenteel nog tegenhoudt.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25