Schaalverlichting vervangen

Gestart door farmall, maart 02, 2009, 00:24:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

farmall

Hallo, ik ben nieuw hier op het forum, heb vandaag een receiver type 2218 gekocht :-D.
Hier is zo te zien al eens aan gerepareerd maar niet echt op een deskundige manier :|.
Het witte "huis" waar de schaalverlichting in zit lag in 6 stukken en heb ik moeten lijmen.
Ook 4 van de 6 lampjes van de schaalverlichting zijn kapot, dit is gemakkelijk te vervangen, ik hoop alleen dat iemand mij kan vertellen hoeveel volt deze lampjes zijn. (langwerpige zekering vormige lampjes).
Als iemand mij deze info wil verschaffen kan ik de lampjes vervangen.
Zijn er nog onderdelen verkrijgbaar voor deze receiver?

Groetjes,
Marcel.

Paul

Citaat van: farmall op maart 02, 2009, 00:24:44
Hallo, ik ben nieuw hier op het forum, heb vandaag een receiver type 2218 gekocht :-D.
Hier is zo te zien al eens aan gerepareerd maar niet echt op een deskundige manier :|.
Het witte "huis" waar de schaalverlichting in zit lag in 6 stukken en heb ik moeten lijmen.
Ook 4 van de 6 lampjes van de schaalverlichting zijn kapot, dit is gemakkelijk te vervangen, ik hoop alleen dat iemand mij kan vertellen hoeveel volt deze lampjes zijn. (langwerpige zekering vormige lampjes).
Als iemand mij deze info wil verschaffen kan ik de lampjes vervangen.
Zijn er nog onderdelen verkrijgbaar voor deze receiver?

Groetjes,
Marcel.
Heb een MP linkje voor je.
Wellicht kan je hier meer info krijgen en/of kopen.

http://link.marktplaats.nl/232593715
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Stadium III

Hoi en welkom

Ik denk dat Hal9000 jou vraag zeer goed kan beantwoorden !!!
Dus ff geduld !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

HAL9000

buis lampjes zijn 8V 250mA à 300mA
kleine lampjes zijn 8V maar soms ook 6.3v
stereo is bijna altijd 8V
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Maurice

Citaat van: Paul op maart 02, 2009, 16:59:16
Heb een MP linkje voor je.
Wellicht kan je hier meer info krijgen en/of kopen.

http://link.marktplaats.nl/232593715
peperduur!

Wist een goedkopere, naam ff kwijt....
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

farmall

Bedankt allemaal voor de reacties.
Ik had niet verwacht zo snel al antwoord te krijgen.
Vroeger had ik zelf een tuner van marantz, de ST400.
Per toeval op marktplaats een advertentie van de receiver 2218 tegengekomen en deze gekocht voor 50,00.
Stukje jeugdsentiment (ben nu 46) en ben ook blij met deze aanschaf.
Wat een mooi apparaat, zo worden ze tegenwoordig niet meer gemaakt.
Stom genoeg heb ik niet in het apparaat gekeken, :no: de houder waar de lampjes van de schaalverlichting in zitten is volledig uitgehard en zeer breekbaar (weekmakers zijn uit het kunststof verdwenen), heb ik weer als een puzzeltje in elkaar gelijmd.
Tevens is er één aansluiting kapot van speaker aansluiting A, het lipje dat de draad vastklemt zit vast en het knopje om het lipje te openen blijft ingedrukt staan. De 2218 doet het overigens wel, ik heb hem spelend gehoord bij de verkoper. :lol:
Kan een van jullie mij helpen aan een nieuwe speaker aansluiting, ik heb alleen het bovenste gedeelte nodig van speaker aansluiting A.
Een nieuwe houder voor de lampjes zou ook welkom zijn.

Ik heb de smaak te pakken na de aanschaf van deze receiver en ben van plan als deze in orde is er meerdere aan te schaffen om te reviseren en te verzamelen.

Ik hou mij aanbevolen voor tips en advies.

Nogmaals bedankt voor de reacties.

Groetjes,
Marcel.

2285B

hALLO
kIJK IS OP www.elektronicaonline.nl
kOSTEN ZIJN GELOOF IK€ 0,38 PER LAMPJE
MARTIN

farmall

Hoi Martin,

Bedankt voor de tip, ik heb de lampjes gevonden (kosten 0,80) en ook hebben ze hier de aansluit terminals voor de luidsprekers (niet exact die ik nodig heb, maar wel aan te passen).
Ga deze spulletjes snel bestellen en zodra de renovatie bij ons thuis over is de 2218 maar eens grondig opknappen.
Heb er echt zin in.

Groetjes,
Marcel.

farmall

Ik heb van de week nog een 2218 gekocht (30,00)  :-D.
De gezochte onderdelen die ik nodig had zijn hier in een goede staat, ga nu van 2 stuks 1 goede maken en de andere wordt opgeknapt voor mijn werk.

Groetjes,
Marcel.