CD17KI origineel?

Gestart door Sire, januari 30, 2009, 23:32:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sire

Dit is het vervolg van mijn vorige topic: http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,2855.0.html

Nadat ik én een CD-63 mkII KI en een CD17KI op de kop heb weten te tikken, was ik in eerste instantie positief verrast door het verschil tussen mijn DV7600 en de CD-63 mkII KI. Echter had ik het idee dat deze CD-63 mkII KI beter klonk dan de CD17KI. Toen ik op een gegeven moment merkte dat links en rechts anders waren bij de CD17KI dan behoort begon ik nog meer aan de verkoper te twijfelen dan ik al deed. Dat heeft mij doen besluiten om deze speler open te maken en te vergelijken met afbeeldingen op internet. Nu vallen mij drie dingen op:

  • Is de ringkerntransformator wel origineel?
  • Lijken de draadjes bij de analoge uitgangen nu amateuristisch gesoldeerd (is hier mee geknoeid en wellicht omgedraaid?)
  • En wat doet dat printplaatje in het midden achterin boven? Is dit een tentclock modifcatie oid?

Wie kan mij hier meer over vertellen adhv de afbeeldingen?
Marantz PM14
Marantz CD14
Marantz SR8002
Mede8er Med500X2
B&W Nautilus 804
B&W HTM2
B&W CDM1 SE
Magnat Alpha 30a
W&M ls-01
W&M bc-01
AudioQuest Diamondback
Standaard HDMI kabels
Benq W6000
Humax iHDR-5200C
Panasonic TH-42PA50

SB_Marantz

Ik zie niets aparts aan de speler m.u.v. van het soldeerwerk aan de cinch busjes.
De foto is niet scherp en misschien kun je een betere maken?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Sire

Hier wat nieuwe foto's van het soldeerwerk op de Cinch aansluitingen, maar ook dat extra printplaatje. Deze is er later ingezet, dat kun je zien aan het feit dat er geen standaard imbus schroefje zit, maar een boutje wat uitsteekt. Is dit een latere modificatie? En is die trafo origineel, of ook later vervangen?

Bij de Cinch aansluitingen is links en rechts echt omgedraaid... Welke prutser heeft dat nou gedaan...?!  nonono violent1

Wat is er met deze speler gebeurd? Zou hier een verband kunnen zijn tussen prutswerk en de tegenvallende prestaties?
Marantz PM14
Marantz CD14
Marantz SR8002
Mede8er Med500X2
B&W Nautilus 804
B&W HTM2
B&W CDM1 SE
Magnat Alpha 30a
W&M ls-01
W&M bc-01
AudioQuest Diamondback
Standaard HDMI kabels
Benq W6000
Humax iHDR-5200C
Panasonic TH-42PA50

Sire

En de Cinch aansluitingen...
Marantz PM14
Marantz CD14
Marantz SR8002
Mede8er Med500X2
B&W Nautilus 804
B&W HTM2
B&W CDM1 SE
Magnat Alpha 30a
W&M ls-01
W&M bc-01
AudioQuest Diamondback
Standaard HDMI kabels
Benq W6000
Humax iHDR-5200C
Panasonic TH-42PA50

gerard


Citaat van: Sire op februari 01, 2009, 14:24:52
En de Cinch aansluitingen...
Is dat een coax kabeltje? Het lijkt wel of de kerndraad door de soldeerbrij loopt... :|

Echt geweldig mooi gesoldeerd  frusty  :cry:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Sire

Is er niemand die deze speler van binnen kent?  :cry:
Marantz PM14
Marantz CD14
Marantz SR8002
Mede8er Med500X2
B&W Nautilus 804
B&W HTM2
B&W CDM1 SE
Magnat Alpha 30a
W&M ls-01
W&M bc-01
AudioQuest Diamondback
Standaard HDMI kabels
Benq W6000
Humax iHDR-5200C
Panasonic TH-42PA50

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Sire

Die had ik inderdaad ook al gevonden, maar heb ze toch nog maar wat beter bestudeerd. Ik zie wel duidelijk een ander soort bekabeling naar de Cinch aansluitingen. Gezien de groffe solderingen en het feit dat L en R omgedraaid zijn weet ik wel zeker dat er mee gerotzooid is.  hello

Ik zou toch wel graag eens een andere CD17KI op mijn set willen beluisteren om na te gaan of dat verschil maakt. M.a.w vind ik de CD-63 mkII KI uit mijn andere posting idd beter klinken of komt dat door het feit dat er prutswerk in de CD-17 KI aangebracht is...? ( HLP)
Marantz PM14
Marantz CD14
Marantz SR8002
Mede8er Med500X2
B&W Nautilus 804
B&W HTM2
B&W CDM1 SE
Magnat Alpha 30a
W&M ls-01
W&M bc-01
AudioQuest Diamondback
Standaard HDMI kabels
Benq W6000
Humax iHDR-5200C
Panasonic TH-42PA50

JohnWx

Citaat van: Sire op februari 02, 2009, 23:23:00
Die had ik inderdaad ook al gevonden, maar heb ze toch nog maar wat beter bestudeerd. Ik zie wel duidelijk een ander soort bekabeling naar de Cinch aansluitingen. Gezien de groffe solderingen en het feit dat L en R omgedraaid zijn weet ik wel zeker dat er mee gerotzooid is.  hello

Ik zou toch wel graag eens een andere CD17KI op mijn set willen beluisteren om na te gaan of dat verschil maakt. M.a.w vind ik de CD-63 mkII KI uit mijn andere posting idd beter klinken of komt dat door het feit dat er prutswerk in de CD-17 KI aangebracht is...? ( HLP)


Je kan ook even contact opnemen met Audio Reparatie Service in Elst zeer vriendelijk en behulpzaam of ze je kunnen helpen en wat het eventueel kost om het te verhelpen als je een foto mailt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.


ll0ll

Zo te zien is de ringkern in ieder geval origineel.

Hier nog wat foto's van een cd17mkII:
http://www.marantzphilips.nl/marantz_cd17mk2_cdplayer/
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

sattie

die ringkern is idd org in dit model, dat kleine printje wat op de kop hangt niet, misschien een externe klok ?

Jan

Als ik de foto's bekijk van de verschillende CD17KI:
- zijn de analoge uitgangen van jouw CD-speler op een ander punt afgetakt van de printplaat dan bij een ander
- is er andere bedrading gebruikt naar de cinchchassisdelen
- een extra printplaatje met dipswitches erop, kun je daar een foto van maken van de componentenzijde

Marantz 81

wat een knoeiwerk zeg dat solderen  :? 

dat moet echt wel even beter gedaan worden  byebye

Sire

Dank voor jullie reacties! Ik heb nog wat foto's van de andere zijde van die printplaat gemaakt en het is inderdaad een klok. Zie hieronder de foto's. Het is in ieder geval wel duidelijk dat:

  • de speler gemodificeerd
  • er een andere klok in zit
  • er slecht soldeerwerk is geleverd
  • links en rechts omgedraaid zijn

Het lijkt er op dat dit een prutsmodificatie is geweest. Wellicht dat dat de tegenvallende prestaties verklaart. Ik zal nog even googlen op de specs van de klok...
Marantz PM14
Marantz CD14
Marantz SR8002
Mede8er Med500X2
B&W Nautilus 804
B&W HTM2
B&W CDM1 SE
Magnat Alpha 30a
W&M ls-01
W&M bc-01
AudioQuest Diamondback
Standaard HDMI kabels
Benq W6000
Humax iHDR-5200C
Panasonic TH-42PA50