Het optimaliseren van opstelling boxen met laser + waterpas

Gestart door HiFi gek, december 31, 2009, 13:29:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HiFi gek

Citaat van: marvin op maart 06, 2010, 12:43:55
wat ik nu dus vreemd vind van jullie, jullie pretenderen namelijk zo onwijs in het luisteren te zitten, dat je basstraps inelkaar knutseld waarvan je niet eens weet welke frequentie deze aanpakt.
zomaar wat kussens en wat overbodige bafwedding in een opgerold stuk gaas of een wasmand te proppen is precies wat het is, maar dat maakt het nog geen effectieve basstrap.... al heb je een voor jezelf leuk effect, het is allerminst een garantie dat het bij een ander hetzelfde effect heeft.
zomaar een kussen in de hoek gooien komt precies op hetzelfde neer.
heb ik zelf ook gehad, maar een basstrap is het niet....
dat zomaar even terzijde, proberen kan natuurlijk altijd.



Marvin


Om misverstanden te voorkomen wil ik je even melden dat ik zelf helemaal geen basstraps in huis hebt , ik moet ze tevens ook niet hebben ook .

Ik zag dus enkel maar dat Fritz een zelfbouw konstruktie voor een basstrap omschreef .
Als aanvulling hierop gaf ik enkel maar aan dat het met een rol groene gaas van de bouwmarkt ook zou kunnen i.p.v. Fritz zijn wasmand oplossing .



Groeten  EDWIN  B

Marvin

duidelijk hoor.
maar er schuilt een gevaar in uitspraken van jullie, waarom?

jullie hebben beide vrij dure installatie's en hebben daar op geen enkel punt een bijgeleverde stekker van in gebruik.
dat betekend voor een grote schare mensen dat jullie verstand van zaken hebben, nu zal ik niet zeggen dat niet zo is!
maar een uitspraak van jullie kant kan dus verstrekkende gevolgen hebben, ik denk aan uitverkochte wasmanden bij de Blokker. :-D
die mensen knutselen een cilinder in elkaar en roepen dat het een basstrap van Frits W is.
beide is niet het geval, dus voel ik me geroepen dit een stukje terug te fluiten.
als jullie zeggen dat een bierviltje onder je cd's een mega tweak is dan zullen er mensen zijn die dat ook gaan proberen.
daarom....  :-)

Mexicaanse Hond

Gevaar lijkt me een groot woord. Ten eerste zijn er meer mensen die over kritisch denkvermogen beschikken en niet alles klakkeloos aannemen. Ten tweede is er geen man overboord (zal Fritz aanspreken deze beeldspraak  :wink:) als iemand wel zo'n basval in elkaar knutselt. Het kost immers geen drol.
 

Marvin


Marvin


Mexicaanse Hond

Als bassist ben ik principieel tegen elke vorm van basvangen.  :-P

lo

Citaat van: marvin op maart 08, 2010, 12:17:31
als jullie zeggen dat een bierviltje onder je cd's een mega tweak is dan zullen er mensen zijn die dat ook gaan proberen.
daarom....  :-)

Heb jij dat niet dan????
PS ik leg altijd een bierviltje er boven op :-D

Zonder gekheid. Toine Dingemans van soundscapes geeft op zijn website inderdaad aan dat het optimaliseren van de akoestische eigenschappen van de ruimte waarin je set speelt best nog wel een, wetenschappelijke, klus is.
Eigen bouwsels gemaakt zonder enige kennis van zaken zullen niet of misschien maar ten dele werken. Van de andere kant als je een beetje creatief bent, wat materiaal hebt liggen, wat handigheid achter de hand hebt :-D, wat let je om eens wat te proberen clown1. Ik ben het met je eens dat dit soort bouwsels dus niet door kunnen gaan als al omvattende oplossing voor bas problemen bij een ieder. Volgens mij kun je trouwens een schets sturen naar Toine Dingemans op basis waarvan hij je al een richting kan geven. Je kunt hem natuurlijk ook consulteren.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

ik luister bijna geen cd's meer, ik rip ze per direct in flac of wma naar de hardeschijf.  :lol:
geen bierviltjes hier dus...
een beetje proberen kan zéker geen kwaad, niet die bierviltjes!!

:-)

lo

Citaat van: marvin op maart 08, 2010, 15:45:52

geen bierviltjes hier dus...

:-)

Weet je dat ik je bijna zou gaan geloven :angel:  :-D

Citaat van: marvin op maart 08, 2010, 15:45:52

een beetje proberen kan zéker geen kwaad,
:-)

Je weet wat het risico van proberen is hè  :schater:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin


TurboMarco

Mijn eigen lasers  8-) ,de lasers kosten per stuk €3,00 ,deze heb ik in een blokje van mdf gemaakt en in het blokje zit dan nog een ijzeren buisje,aan de onderkant van het blokje zitten stelschroeven om het richten te vergemakkelijken .







voordeel van de 2 lasers is dat je makkelijk en snel beide luidsprekers in kan draaien.

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

HiFi gek

Dat is nog eens een mooie prijs Marco .



Groeten  EDWIN  B

TurboMarco

verder komt er een paar schroeven en wat hout met evt een likje verf aan te pas,prijs totaal zo'n €6,25  pompom voor 2 lasers .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op maart 14, 2010, 18:15:02
Mijn eigen lasers  8-) ,de lasers kosten per stuk €3,00 ,deze heb ik in een blokje van mdf gemaakt en in het blokje zit dan nog een ijzeren buisje,aan de onderkant van het blokje zitten stelschroeven om het richten te vergemakkelijken .







voordeel van de 2 lasers is dat je makkelijk en snel beide luidsprekers in kan draaien.




Sniper
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mars

Citaat van: Marco op maart 14, 2010, 18:15:02
Mijn eigen lasers  8-) ,de lasers kosten per stuk €3,00 ,deze heb ik in een blokje van mdf gemaakt en in het blokje zit dan nog een ijzeren buisje,aan de onderkant van het blokje zitten stelschroeven om het richten te vergemakkelijken .







voordeel van de 2 lasers is dat je makkelijk en snel beide luidsprekers in kan draaien.






HEBBE, HEBBE , HEBBE :kwijl:.................waar?
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun