Marantz PM-62

Gestart door Ria, januari 29, 2012, 12:42:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

Citaat van: pietjepc op februari 04, 2012, 21:31:05
Dat kan hele ernstige vormen aannemen :-D

Valt reuze mee  clown1


Veel plezier Ria van je set zo te lezen geniet je er wel van  :-) heb je ook nog een foto van de nieuwe speakers ?

jrm


Cornelis1921

 stupid  hello Ria, dan ook maar een post van mij in dit topic van jouw. Eerstens: alsnog van harte welkom hier!
Tweedens: wat is ook semi-vintage toch prachtig - geweldige set, Ria. Groeten, Cor byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

GertW68

#78
Ik schop dit topic maar weer eens omhoog omdat ik googelde en hier terecht kwam om mijn PM-62 op te zoeken via het www. Maar goed het verhaal van Ria stond al vooraan in het Marantzforum en het mooie is dat ze het bij Johan Ketelaar in 'T harde heeft laten repareren. Precies waar ik de mijne gekocht hebt ergens in begin 90er jaren. Ik geniet er nu nog elke dag van.
Ik kon het niet laten om me hier maar eens te registreren en verder te vertellen wat ik voor een audiofiel ben.

Nu dit topic weer bovenaan staat typ ik er vast wat bij wat ik zoal nog meer heb.
Dus even geduld met reageren er komt nog meer.

Update: ......... :yes: Foto('s) :yes:
12.10 uur.

Even offtopic omdat deze gekoppeld zijn aan mijn Marantz PM-62.

De CD speler is van het merk Yamaha CDX-820. Deze is al meer dan 20 jaar oud, en 1 maal nagekeken door Ketelaar in 'T harde. Roemers in Zwolle was de zaak waar ik het destijds kocht. Meende 1800 gulden. De tuner is van Sony XDR-F1HD. Heb deze aantal jaren besteld in Canada via E-Bay omdat het een zeer smalbandige FM tuner is, dus 105.00 FM heb je een zender en op 105.10 FM is er ook weer een ander. Daarachter zit een 8 elements Fuba antenne horizontaal gekoppeld voor ontvangst van Duitse radio stations.
De speakers, om het maar netjes uit te drukken Luidsprekers komen weg bij Johan Ketelaar uit 'T harde. Het zijn de Optima II. Daarvoor had ik ook al de Optima I gehad. Toen die tijd kwam ik bij hem terecht na verwijzing van een buurjongen z'n vader van mij die zelf Pied Piper luidsprekers had en ook een goede stereo installatie. Ik dreunde toen nog bij m'n ouder met van de grote Jamo boxen van 120 watt. Ketelaar zij neem ze maar mee dan kun je ze horen bij mij in de zaak en de optima I, kun je het verschil eens horen. Ja en toen kwam de audiofiel in me los. Wat een verschil met die Jamo boxen. Dat stereo beeld en de klank die de optima 1 gaf. Ik zeg nog tegen Johan, waar is de bassbox. Die zij die is er niet het geluid komt alleen uit de 2 luidsprekers. Ik snapte er niets van, zo kleine speakers en z'n bass, kon het niet geloven.

De PM-62 heb ik begin jaren 90 gekocht bij Johan samen met de Optima I. Na +- 10 jaar kocht ik de Optima II en ben er nog steeds tevreden over. Ik weet dat het nog wel beter kan maar voorlopig vind ik het wel goed zo. Binnenkort ga ik toch maar eens weer luisteren in 'T harde want er zijn al weer nieuwe luidsprekers door Johan gemaakt. De PM-62 is nog nooit nagekeken/schoongemaakt, en ik rook in de kamer (lijkt me wel eens nodig).

Tussen de CD en de versterker zit een zilver kabel van Johan. Ik meen toen die tijd wel het verschil te horen in kwaliteit dan een gewone tulp kabel.

Zelf ben ik al sinds de 80er jaren dol van van muziek en radio (zenders).
Piraten tijd meegemaakt en gedaan tot 1994 en in 1997 begonnen bij een lokale omroep tot op heden.

Als Johan me weer een Marantz zou adviseren indien nodig dan zal ik dat wel weer opvolgen.

Tot zo ver maar weer en wachten wat ik nog meer over Marantz kan posten.
Marantz PM7000N, Cambridge Audio Azur 640C Version 2.0, Pro-ject Debut Carbon EVO Walnoot, JK Createch I.

lo

Je kunt ook een eigen topic aanmaken in board "sets van leden".

http://marantzforum.nl/forum/index.php/board,33.0.html
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

GertW68

Inmiddels een nieuwe versterker van Marantz gekocht + nieuwe speakers.
De PM-62 na laten kijken en schoongemaakt voor 45 euro door: Ketelaar Hifi in 't Harde.
Deze is nu te koop!
Marantz PM7000N, Cambridge Audio Azur 640C Version 2.0, Pro-ject Debut Carbon EVO Walnoot, JK Createch I.

Marvin

Goeie morgen!!
Dat is toch wel attent, een update na een jaar of zeven.   notworthy

GertW68

Citaat van: marvin op januari 14, 2024, 11:47:15Goeie morgen!!
Dat is toch wel attent, een update na een jaar of zeven.   notworthy
Fijn om dat van je te horen Marvin.
Marantz PM7000N, Cambridge Audio Azur 640C Version 2.0, Pro-ject Debut Carbon EVO Walnoot, JK Createch I.

Marvin

Citaat van: GertW68 op januari 14, 2024, 11:48:50Fijn om dat van je te horen Marvin.
Welgemeend, ik vind dat wel cool.
Leuke installatie bij elkaar gezocht, geniet er van!