Recente berichten

#71
Overige Marantz en hifi in het algemeen / Re: Luistermoeheid, waar door ...
Laatste bericht door ArjenAH - april 21, 2024, 06:39:59
Hoi Turbo, in de eerste plaats bedankt voor je opbouwende kritiek. Mijn akoestiek is slecht (leer bankstel, laminaat, veel glas)  In de eerste instantie toen ik de Arcam binnen had viel het geluid een beetje tegen, maar nadat ik wat geëxperimenteerd had met Dirac Live werd het geluid mooi, schoon zonder enige redundantie.
Eindelijk tevreden met mijn installatie.
#72
Music and video / Re: Ik luister of kijk nu naa...
Laatste bericht door Emiel77 - april 20, 2024, 22:31:55
Joss stone - Mind, Body & Soul


Gewoon ff relaxen 8-)
#73
Music and video / Re: Ik luister of kijk nu naa...
Laatste bericht door mountainbiker - april 20, 2024, 19:24:15
Citaat van: NB op april 20, 2024, 10:57:36Ry Cooder. Het album: I Flathead. ( The songs of Kash Buk and The Klowns)
O.a. zijn zoon Joachim en Jim Keltner spelen mee.
Cd uit 2008, op Nonesuch Records. (Warner).
Tip: https://www.discogs.com/master/81132-Ry-Cooder-Manuel-Galbán-Mambo-Sinuendo
#74
CiteerNou wat de luistermoeheid was, is dat Marantz waarschijnlijk een chip inbouwt die enige ruimtelijke
audio creëert en dat is nou juist waar ik zo moe van werd.

Er zit in die Marantz een doodnormale D/A omzetter om digitale bronnen op aan te sluiten, niet meer en niet minder.

CiteerDirac Live maakt ook
aanpassingen in het digitale domein, maar niet zodanig dat het ruimtelijke audio creëert.

Juist Dirac Live maakt aanpassingen in het digitale domein om dippen en pieken die voortkomen uit de akoestiek zoveel mogelijk recht te trekken, dat je dit al dan niet aan ruimtelijkheid refereert heeft daar niets mee te maken maar meer met jouw beleving.

Het komt er dus op neer dat jouw luidsprekers in jouw akoestiek veel baat heeft bij ruimtecorrectie en met de Arcam die over ruimtecorrectie heb je voor jou een aangenaam geluid verkregen, en dat is mooi.

CiteerLuidsprekers zoals die van Sonos vind ik afschuwelijk klinken, ik heb er een paar maar
gebruik ze bijna nooit.
Waarom heb je ze in eerste plaats dan aangeschaft? of heb je deze gekregen?

Wanneer jouw akoestiek dermate slecht is zal geen enkele luidspreker optimaal klinken.

CiteerAnaloge audio is het meeste natuurlijke, maar mensen kiezen
toch vaak voor de meer ruimtelijke audio omdat het gewoon bij de eerste indruk
mooier lijkt te klinken,

Neem eens ruim de tijd om het forum door te lezen dan zal je zien dat wat jij beweerd helemaal niet zo blijkt te zijn,

Citeermaar na een uur luisteren treedt irritatie op, tenminste bij mij wel
Ik irriteer mij ook aan een slechte akoestiek, al heb je met de ene luidspreker daar meer last van dan met de andere, vandaar dat ik in het verleden ook met ruimte correctie gewerkt heb.
Met enkel analoge apparaten zonder enige vorm van EQ blijven er natuurlijk altijd wat compromissen, in dat geval is het meest zinvolle wat je kan bedenken om de akoestiek aan te pakken, doe je dat niet blijft er symptoombestrijding over.

Veel plezier met jouw nieuwe versterker die beschikt over een prima ruimte correctie :-) 




#75
Overige Marantz en hifi in het algemeen / Re: Luistermoeheid, waar door ...
Laatste bericht door ArjenAH - april 20, 2024, 18:33:02
Citaat van: NB op april 20, 2024, 16:26:06Mei valt vroeg dit jaar :-D
Gefeliciteerd met je aanschaf, heb goede recensies over deze Arcam gelezen.
Veel luisterplezier.
Dankjewel, ik vermoed dat mijn vorige Marantz te weinig vermogen had (60 watt per kanaal)
om mijn luidsprekers goed te kunnen aansturen, (ik heb Focal's Chora 826 van maximum 250 watt.)
Ik denk dat dat de reden was dat het niet naar me zin klonk.
De reviews zijn inderdaad goed, dus het lag niet aan de PM7000N.
De Arcam SA30 heeft maximum een uitgangsvermogen van 120 watt per kanaal, blijkbaar nu genoeg om mijn
Focas's goed aan te sturen.  :yes:
#76
Overige Marantz en hifi in het algemeen / Re: Luistermoeheid, waar door ...
Laatste bericht door NB - april 20, 2024, 16:26:06
Citaat van: ArjenAH op april 16, 2024, 09:01:08Ik krijg hem in mei en ben benieuwd.

Mei valt vroeg dit jaar :-D
Gefeliciteerd met je aanschaf, heb goede recensies over deze Arcam gelezen.
Veel luisterplezier.
#77
Overige Marantz en hifi in het algemeen / Re: Luistermoeheid, waar door ...
Laatste bericht door ArjenAH - april 20, 2024, 15:54:43
Ik heb de Arcam binnen, en hij klinkt geweldig.
Nou wat de luistermoeheid was, is dat Marantz waarschijnlijk een chip inbouwt die enige ruimtelijke
audio creëert en dat is nou juist waar ik zo moe van werd. Dirac Live maakt ook
aanpassingen in het digitale domein, maar niet zodanig dat het ruimtelijke audio creëert.
Luidsprekers zoals die van Sonos vind ik afschuwelijk klinken, ik heb er een paar maar
gebruik ze bijna nooit. Analoge audio is het meeste natuurlijke, maar mensen kiezen
toch vaak voor de meer ruimtelijke audio omdat het gewoon bij de eerste indruk
mooier lijkt te klinken, maar na een uur luisteren treedt irritatie op, tenminste bij mij wel.
#78
Stereo versterkers / Re: Heeft iemand interesse in ...
Laatste bericht door ArjenAH - april 20, 2024, 15:12:45
Heb mijn Arcam SA30 binnen! In de eerste instantie viel het geluid een beetje tegen, maar
nadat ik wat geëxperimenteerd had met Dirac Live was het geluid geweldig! mooi, schoon zonder
enige redundantie. Wat ik in de eerste instantie niet door had was, dat je met Dirac Live een
omgeving moet creëren die doodstil is. Ik woon aan een snelweg met veel verkeer, daarom
heb ik de Dirac Live 's ochtend om halfzes uitgevoerd en met succes! Erg blij mee!
#79
Luidsprekers / Re: Bowers en Wilkins 702S3
Laatste bericht door Marvin - april 20, 2024, 12:21:23
Goed verhaal hoor, leuk ook om je Atmos oplossing te zien!
#80
Luidsprekers / Re: Bowers en Wilkins 702S3
Laatste bericht door WilliamB - april 20, 2024, 11:00:41
Mooie upgrade, en netjes gemaakt  HB