De set van Marcel

Gestart door Audiophylia Nervosa, augustus 12, 2017, 18:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Audiophylia Nervosa

Citaat van: pameijer op november 24, 2020, 22:42:19
Ik zou ook PMC eens gaan beluisteren indien mogelijk. Beetje de ProAc sound maar met wat meer basfundering vanwege hun Transmissie Lijn principe. Ik vond het hele mooie speakers!

Bijvoorbeeld de EB1i

Of deze ws net te laatje...

Ja, Paul. Ik ken deze speakers. Werden in het verleden gepromoot door Robbie Williams.

Ik ben liefhebber van transmissielijn speakers, heb zelf ooit 2 paar gebouwd, maar de PMC is 2e hands toch iets buiten mijn range.

Die worden pas financieel aantrekkelijk als die behoorlijk op leeftijd zijn.

Ik wil mij nu toch wat meer oriënteren op wat jongere luidsprekers, Katharina is al blij dat het hier alleen om JONGERE LUIDSPREKERS gaat en niet om iets anders :angel:.

Maar bedankt voor het meedenken.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Frits Denon

Misschien is Elac iets voor je? Ik heb er goede ervaringen mee. Hoge kwaliteit bouw en techniek. En mooi om te zien.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

jowa

#617
Kijk ook eens naar NL merken.
Zit mooi spul tussen zoals deze Xanadu's

Xanadu HRS 14


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Audiophylia Nervosa

Hallo Forummers,

Ik heb de AE2 voorlopig uit de verkoop gehaald.

Ten eerste omdat ik toch wel potentie hoor in deze bescheiden speaker. Natuurlijk heeft deze versterker meer in huis om een wat meer potente speaker aan te sturen met wat meer fundering, maar op zich doet de versterker meer met deze AE2 dan ik had verwacht, dus komt de AE2 ook beter tot z'n recht .

Ik heb reeds wat meerdere CD's geluisterd en ben aangenaam verrast van wat en hoe deze combi het geluid reproduceert. Natuurlijk is er veel meer controle, maar ik hoor op bekende CD's meer informatie naar buiten komen.



Ten tweede, als deze set verkocht is, heb ik tijdelijk geen luidsprekers om mee te spelen dus ontstaat er een praktisch probleem.



Voornemen is om toch eerst maar de Opera set te zien verkopen waarmee weer wat cashflow ontstaat en daarna pas de AE2 in de verkoop te doen.



Maar vooralsnog kan ik zeggen dat ik elke avond nog lekker naar muziek heb geluisterd en dat heb ik lang niet meer gedaan.



Groeten,

Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Nostra

Marcel, dat vind ik positief nieuws dat laatste zinnetje!

Doen we soms te weinig en ik probeer er ook meer tijd voor vrij te maken persoonlijk.

Veel luister genot nog en blijf in beweging! Benieuwd wat er komt!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


xander32

Wanneer de set in dienst staat van de muziek en deze maakt dat je daarvan kan genieten, dan ben je er, toch?

... en natuurlijk blijft het vaak kriebelen, zou het toch nog beter kunnen 🤔. Het antwoord is eenvoudig; ja, het kan altijd beter. Maar vaak ook voor heel veel extra geld. Of je dat kan en wil moet je zelf bepalen. Je af en toe iets nieuws/anders gunnen kan het leven ook wat plezieriger maken en het is daarnaast goed om onze economie draaiende te houden. Tevens kan het wisselen van componenten en/of ls ook domweg een onderdeel van onze hobby zijn, echter is tevredenheid ook een groot goed. Je zal uiteindelijk zelf moeten bepalen waar je het meest gelukkig van gaat worden.


Citaat van: Nostra op november 26, 2020, 22:51:21
Marcel, dat vind ik positief nieuws dat laatste zinnetje!

Doen we soms te weinig en ik probeer er ook meer tijd voor vrij te maken persoonlijk.

Veel luister genot nog en blijf in beweging! Benieuwd wat er komt!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

:gp:

jrm

Inderdaad, je slaat de spijker exact op zijn kop!

Citaat van: xander32 op november 27, 2020, 12:00:56
Wanneer de set in dienst staat van de muziek en deze maakt dat je daarvan kan genieten, dan ben je er, toch?

... en natuurlijk blijft het vaak kriebelen, zou het toch nog beter kunnen 🤔. Het antwoord is eenvoudig; ja, het kan altijd beter. Maar vaak ook voor heel veel extra geld. Of je dat kan en wil moet je zelf bepalen. Je af en toe iets nieuws/anders gunnen kan het leven ook wat plezieriger maken en het is daarnaast goed om onze economie draaiende te houden. Tevens kan het wisselen van componenten en/of ls ook domweg een onderdeel van onze hobby zijn, echter is tevredenheid ook een groot goed. Je zal uiteindelijk zelf moeten bepalen waar je het meest gelukkig van gaat worden.


:gp:

Audiophylia Nervosa

Hallo forummers,

Tijdens het rondkijken naar andere luidsprekers moet ik mijzelf toch een beetje tot de orde roepen want ik heb in de gaten dat ik toch al te snel naar te grote luidsprekers uitkijk.

Onze woonkamer is niet zo heel erg groot, weet niet wat de maten zijn, dus moet niet overmoedig worden en daar giga kasten met een paar vierkante meter woofer oppervlak neer gaan zetten met het risico dat wij straks ook in het nieuws komen met aardbevingen waardoor er scheuren in de huizen ontstaan.

Daarnaast is de best mogelijke plaatsing in onze woonkamer toch wel nabij de wand. Hierdoor is het toch zeer wenselijk om te gaan kijken naar zuilluidsprekers welke niet de BR of TL aan de achterzijde hebben, dit in combinatie met de totale grote maakt de zoektocht weer wat overzichtelijker.

Totale woonkamer inclusief open keuken is 34m2, het zit/audio gedeelte is 23,5m2 en de open keuken is 10,5m2.

Ik heb mijn opzet nu wel een beetje aangepast en probeer mijn haast naar andere speakers een beetje in te dammen. Als ik andere speakers ga aanschaffen, zal dat gebeuren in een situatie dat ik deze één op één kan vergelijken met mijn huidige AE2 speakers want die doen het toch echt wel opmerkelijk goed naarmate ik steeds meer luister.

Ik zie geweldige B&W, KEF, Heco, JBL, Canton en wat niet meer speakers langskomen maar of deze ook daadwerkelijk tot hun recht gaan komen in onze woonkamer is dan de vraag.

Dus voorlopig houd ik het nog even rustig tot ik de cash heb om, zonder de AE2 al weg te doen, andere speakers aan te schaffen.



Wordt vervolgd.


Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

Ik denk dat het iets gaat worden compleet out of the box :wink:
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Frits Denon

Ik heb de speakers even opgezocht. Zijn wel bijzonder om te zien. Ken ze verder niet, maar als ze je goed bevallen zou ik ze inderdaad niet zomaar wegdoen.

Dan is vergelijken door de mogelijke opvolgers ernaast te zetten een goede oplossing. Bevalt het niet doe je die weer weg en blijf je genieten wat je tot nu toe toch het fijnst vindt.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Audiophylia Nervosa

Citaat van: Frits op december 02, 2020, 09:39:33
Ik heb de speakers even opgezocht. Zijn wel bijzonder om te zien. Ken ze verder niet, maar als ze je goed bevallen zou ik ze inderdaad niet zomaar wegdoen.

Dan is vergelijken door de mogelijke opvolgers ernaast te zetten een goede oplossing. Bevalt het niet doe je die weer weg en blijf je genieten wat je tot nu toe toch het fijnst vindt.

De AE2 speelt zelfs zo goed dat ik daar mijn ProAc Studio 150 voor verkocht heb, maar toen had ik nog niet de Rotel set.

Maar de AE2 is werkelijk een heel bijzondere luidspreker, eerlijk, open, snel/dynamisch en toch wel een behoorlijke portie laag. Maar zoals ik al eerder heb aangegeven, de Rotel kan meer aan en komt beter tot zijn recht met een wat grotere luidspreker.
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Frits Denon

Ik begrijp jouw redenatie nog niet zo goed. Als jouw Rotel meer aan kan, dan stuurt hij jouw AE's maximaal goed aan. Het is altijd fijn een amp te hebben die veel reserve heeft, heb ik ook.

Je bedoeld dat de Rotel betere speakers kan aansturen dan de AE's, dat zou best kunnen, of zoek je iets meer laag?

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Audiophylia Nervosa

Citaat van: Frits op december 02, 2020, 10:22:19
Ik begrijp jouw redenatie nog niet zo goed. Als jouw Rotel meer aan kan, dan stuurt hij jouw AE's maximaal goed aan. Het is altijd fijn een amp te hebben die veel reserve heeft, heb ik ook.

Je bedoeld dat de Rotel betere speakers kan aansturen dan de AE's, dat zou best kunnen, of zoek je iets meer laag?

Juist dat laatste zoek ik, meer fundering in de opbouw van de muziek. Ik wil geen subwoofer in mijn woonkamer plaatsen dus zal het op een andere manier moeten vinden en dat zal een speaker moeten worden met meer klankkast inhoud.
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Frits Denon

Ik zou dan ook een Rel sub genoemd hebben. Zijn overigens ca 30 x 30 x 30 als je bv een Q150 op MP opzoekt. Zijn meestal niet duur en zeer geschikt voor muziekweergave. Maar dat kan dus niet.

Ik heb gisteravond een vergelijk gemaakt tussen mijn monitoren met sub en de vloerstaanders van hetzelfde merk. Ben een flinke tijd aan het pielen geweest om de sub op het gehoor goed af te stellen, maar het is gelukt.

MId/hoog is gelijk.Monitoren iets breder en dieper. De vloerstaanders geven een gelijkwaardige bas, maar de sub met de monitoren gaat inderdaad lager, meer druk helemaal onderin.

Dat is mijn ervaring. Als jouw AE's mooi klinken, maar iets meer laag aanvulling kunne gebruiken zou ik toch een sub overwegen.

De monitoren bij mij zijn Elac BS 244 met sub Rel Q200E en de vloerstaanders zijn Elac FS 247, zie de " deels vintage set van Frits": https://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=2936.105

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Marvin