De meest stabiele bron is......

Gestart door Zoldar, december 05, 2012, 13:49:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wat is je meest stabiele bron?

SACD speler
32 (59.3%)
Streamer
6 (11.1%)
Internet radio
0 (0%)
Analoge radio
3 (5.6%)
Platenspeler
9 (16.7%)
casette band of reel to reel :)
0 (0%)
Streamen via PC
4 (7.4%)

Totaal aantal stemmen: 54

mountainbiker

Citaat van: Cornelis1921 op december 14, 2012, 04:48:33
stupid Een zwart scenario? Doemdenkerij?
Hoe oud ben jij Slash, als ik dat vragen mag? Ik denk nog niet zo oud.
Al die ellende dat ontrekken van data uit bestanden op afstand, die men zelf niet fysiek beheren kunt/mag, lijdt onherroepelijk tot belangenconflicten tussen de gebruikers (de slechts tijdelijke juridische "eigenaar" volgens het "gebruiksrecht") en de fysieke beheerders (die meestal ook de feitelijke eigenaar is, DRM i.c.m. de technologie). Zolang de consumentenbelangen nog niet zijn veiliggesteld, krijgt men zo'n situatie als rond het D.R.M. (Digital Rights Management) (Cinavia op beelddragers bijvoorbeeld). De vraag is, wil men dat? Ik niet. Ik zit er i.i.g. niet op te wachten. Als ik op Slysoftforum, op het forum van Feng Tao (DVD FAB) en op de site van Afterdawn (ook Softpedia biedt veel info) de ontwikkelingen lees, dan heb ik al gegeten en gedronken: er woedt al jaren (sinds het fysiek (digitaal) kopiëren voor thuisgebruik mogelijk is) een complete DRM-oorlog tussen de industrie en de gebruikers van content. Het lijkt erop dat dit slechts een veenbrand is, niets is minder waar, dit is slechts de voorbode wat er komen gaat als datgene wat erop stapel staat ook gemeengoed geworden is. De industrie en andere kapitalistische belanghebbenden kennen maar één belang: hun eigenbelang. Wij consumenten moeten hen het niet gemakkelijker maken dan het al is. Het in eigendom hebben van het fysieke medium is het recht en het vermogen hebben om het te beheren, al wordt laatste nu door de industrie zo fanatiek betwist.
Het belang is altijd tweeledig en dient evenwicht te zijn. De consumentenbelangen zijn (mischien voorlopig) niet goed geregeld. Wij mogen schijnbaar onbeperkt en in volledige vrijheid consumeren, nu nog tegen bijna bodemprijzen. Maar wat gebeurt als de "markt over is"? Juist, dan bepalen de echte beheerders wat en hoe er geconsumeerd wordt en tegen welke prijs. De onafhankelijken hebben nu al het nakijken bij de fysieke contentverstrekking als het om streaming gaat. Zij doen weleswaar ijverig mee aan het beschikbaar stellen van content, maar het zijn de soft- en hardwarereuzen, zoals Google, Microsoft, Sony, Apple en Samsung, die feitelijk (zowel fysiek als technisch en technologisch) de lakens uitdelen. Zij zijn weleswaar afhankelijk van de nukken van de consument (zie het debacle met de SACD), maar zij hebben nu een sterke troef in handen om het pleit rondom het DRM eens en voorgoed in hun voordeel te beslechten: streaming vanuit de cloud of anderzins! Dan is net alleen "Big Brother is Watching You", maar ook "Big Brother is Controlling You" door het eigendom op content te verabsoluteren. Een totalitaire mediastaat ligt in het verschiet. Men heeft het middels wetgeving onlangs al een keer geprobeerd. Maar het zijn, hoe ironisch ook, vooral de liberalen die zich hiertegen hebben gekeerd (de ACTA-legislation bijvoorbeeld, dat door het Europese Parlement, tot groot verdriet van de industrie, werd afgeschoten).
@Slash en ook @Robert, ik hoop nu dat jullie vragen, mochten die er nog zijn, afdoende beantwoord te hebben.
Zelf beheren op harde schijf met back up op Usb stick.Gebruik er nu een van 64 gb die voor de helft vol zit met muziek Eentje van 32 gb die bijna vol zit met filmmuziek en een van 16 Gb voor moderne jazz.Bij mij word er niks op afstand beheerd dat me kan afsneiden van mijn favoriete muziek!!!
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Janver

#46
Zip, verkeerde topic
Hier kan uw reclame staan!

Cornelis1921

#47
Ik heb teveel muziek op CD (3500-4000 stuks) om dat allemaal te rippen en naar flac te converteren. Afgezien van de hoogwaardige apparatuur om het op te slaan en af te spelen. Optische drive(s) - NAS + dubbele HDD + DAC + tablet. Het principe spreekt mij wel aan, maar is praktisch of financieel nu zeker niet haalbaar.
Mijn laptop is binnenkort aan vervanging toe + nieuwe all-in-one + Microsoft Office.
Natuurlijk ik had geen of i.i.g. minder software kunnen kopen... maar probeer ook maar eens je ademhaling blijvend te reguleren... om van 's mans harslag maar niet te spreken. Nee, als alles kon controleren of bepalen had ik niet voor het bestaan gekozen. Niet zijn, dat lijkt mijn het einde. Geen bewustzijn meer of niet meer bewust zijn. Liever had dit alles willen voorkomen. Maar Onze Lieve Heer en Vrouw dachten daar anders over. En zie hier de schepping met erop en eraan. Er viel geen ontkomen aan. Gods water loopt nu eenmaal over Zijn akker zoals Hij/Zij dat wil... :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#48
Citaat van: Janver op december 14, 2012, 11:55:17
Zip, verkeerde topic
Zip, je hebt gelijk. notworthy (Ik ben moe, ik heb nog niet kunnen slapen. Beter gezegd, ik ben er nog niet aan toegekomen. :gaap:)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin


Audiotic

Citaat van: Cornelis1921 op december 14, 2012, 12:11:22
Ik heb teveel muziek op CD (3500-4000 stuks) om dat allemaal te rippen en naar flac te converteren. Afgezien van de hoogwaardige apparatuur om het op te slaan en af te spelen. Optische drive(s) - NAS + dubbele HDD + DAC + tablet. Het principe spreekt mij wel aan, maar is praktisch of financieel nu zeker niet haalbaar.
Mijn laptop is binnenkort aan vervanging toe + nieuwe all-in-one + Microsoft Office.
Natuurlijk ik had geen of i.i.g. minder software kunnen kopen... maar probeer ook maar eens je ademhaling blijvend te reguleren... om van 's mans harslag maar niet te spreken. Nee, als alles kon controleren of bepalen had ik niet voor het bestaan gekozen. Niet zijn, dat lijkt mijn het einde. Geen bewustzijn meer of niet meer bewust zijn. Liever had dit alles willen voorkomen. Maar Onze Lieve Heer en Vrouw dachten daar anders over. En zie hier de schepping met erop en eraan. Er viel geen ontkomen aan. Gods water loopt nu eenmaal over Zijn akker zoals Hij/Zij dat wil... :-D
Ach, met iTunes en een snelle lezer doe je 20 CD's per uur, direct naar lossless. Dus dit is dan 200 uur, 5 werkweken maar :-)

Wil je wel helpen hoor. Als er nog een mannetje of 10 zijn hebben we met zijn allen in een paar dagen je collectie geript :-) :-)
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Audiotic

Oh, iTunes doet geen FLAC maar ALAC, maar elke streamer kan dat aan. En converteren is een fluitje van een cent, gewoon je computer een paar dagen aan laten staan, werken. Heb ik ook gedaan.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Audiotic

Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

bas focal marantz

Citaat van: Audiotic op december 14, 2012, 15:23:22
Ach, met iTunes en een snelle lezer doe je 20 CD's per uur, direct naar lossless. Dus dit is dan 200 uur, 5 werkweken maar :-)

Wil je wel helpen hoor. Als er nog een mannetje of 10 zijn hebben we met zijn allen in een paar dagen je collectie geript :-) :-)
En als iedereen gelijk zijn NAS erbij zet komt ie ook weer vol met duizende nummers van goede kwalieteit .

Audiotic

Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Vinyl_Fuchs

#55
Aanvankelijk gekozen voor (sa)cd, maar kies toch voor analoge radio.Vanaf mijn prille liefde voor stond/ staat deze me altijd terzijde. Er is ook een tijd geweest dat lp's en cd's te duur waren voor mij. En toch kon ik via het medium radio (analoog welteverstaan) genieten van muziek.

Was/ is getekend: een nostalgicus.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op december 14, 2012, 12:11:22
Ik heb teveel muziek op CD (3500-4000 stuks) om dat allemaal te rippen en naar flac te converteren. Afgezien van de hoogwaardige apparatuur om het op te slaan en af te spelen. Optische drive(s) + NAS + dubbele HDD + DAC + tablet. Het principe spreekt mij wel aan, maar is praktisch of financieel nu zeker niet haalbaar.
Mijn laptop is binnenkort aan vervanging toe + nieuwe all-in-one + Microsoft Office.
Natuurlijk ik had geen of i.i.g. minder software kunnen kopen... maar probeer ook maar eens je ademhaling blijvend te reguleren... om van 's mans harslag maar niet te spreken. Nee, als alles kon controleren of bepalen had ik niet voor het bestaan gekozen. Niet zijn, dat lijkt mijn het einde. Geen bewustzijn meer of niet meer bewust zijn. Liever had dit alles willen voorkomen. Maar Onze Lieve Heer en Vrouw dachten daar anders over. En zie hier de schepping met erop en eraan. Er viel geen ontkomen aan. Gods water loopt nu eenmaal over Zijn akker zoals Hij/Zij dat wil... :-D
Ik heb er nu zo rond de 8000 exemplaren, dus, of ik moet een ingrijpende keuze maken en dat deel van mijn collectie ergens opslaan, waarvoor ik geen ruimte heb, of alles bij het oude laten en zeer beperkt nog nieuwe CDs aanschaffen. Ik heb voor dat laatste gekozen, want dat is het voordeligst en ligt qua principe het nauwst aan mijn hart. ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Vinyl_Fuchs

Waar laat je het allemaal: 8000 stk. is meer dan respectabel.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Cornelis1921

Citaat van: Vinyl_Fuchs op februari 03, 2018, 02:41:05
Waar laat je het allemaal: 8000 stk. is meer dan respectabel.
In stalen rekken langs één van de lange wanden van mijn rechthoekige woonkamer. ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

... 8000 stuks a +/- €10 = een enorm bedrag   :yes:.

Citaat van: Cornelis1921 op februari 03, 2018, 02:18:26
Ik heb er nu zo rond de 8000 exemplaren, dus, of ik moet een ingrijpende keuze maken en dat deel van mijn collectie ergens opslaan, waarvoor ik geen ruimte heb, of alles bij het oude laten en zeer beperkt nog nieuwe CDs aanschaffen. Ik heb voor dat laatste gekozen, want dat is het voordeligst en ligt qua principe het nauwst aan mijn hart. ;-)