De meest stabiele bron is......

Gestart door Zoldar, december 05, 2012, 13:49:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wat is je meest stabiele bron?

SACD speler
32 (59.3%)
Streamer
6 (11.1%)
Internet radio
0 (0%)
Analoge radio
3 (5.6%)
Platenspeler
9 (16.7%)
casette band of reel to reel :)
0 (0%)
Streamen via PC
4 (7.4%)

Totaal aantal stemmen: 54

Marantz 81


thepioneer

Ik vind mijn steamer de meest stabiele bron die er is. Heb de gewone schijfjes spelers helemaal gehad. :) de streamer doet het altijd perfect. Geen goedkope loopwerkjes meer die ze tegenwoordig maken.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Cornelis1921

 stupid
Ik heb eigenlijk maar 1 bron, of eigenlijk 2 dezelfde: ik heb een SA8003 en een SA8400 in gebruik. De SA8400 laat zich alleen verleiden om standaard CDs af te spelen (loopwerk is niet lekker meer, ondanks een uitgebreide servicebeurt). Ben heel tevreden met het afpelen van (SA)CDs als bron. Streamen is (misschien voorlopig) wel een ver van mijn bed show. Ga i.i.g. in de toekomst weer op zoek naar een behoorlijke spinner als opvolger van de huidige(n). Tegen die tijd is mijn collectie CDs waarschijnlijk gegroeid tot over de 4000 exemplaren en om te rippen en naar flac te converteren is heel kostbaar qua tijd dan wel financieel. Verkopen van mijn harde bronmateriaal is vrijwel uitgesloten, ja misschien pas na mijn overlijden. Streamen is leuk bij <1000 CDs en aangevuld wordt d.m.v. downloading. Clouding wordt een regelrechte ramp. Nee, niet alle veranderingen zijn echte verbeteringen.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: Cornelis1921 op december 12, 2012, 06:16:45
stupid
Ik heb eigenlijk maar 1 bron, of eigenlijk 2 dezelfde: ik heb een SA8003 en een SA8400 in gebruik. De SA8400 laat zich alleen verleiden om standaard CDs af te spelen (loopwerk is niet lekker meer, ondanks een uitgebreide servicebeurt). Ben heel tevreden met het afpelen van (SA)CDs als bron. Streamen is (misschien voorlopig) wel een ver van mijn bed show. Ga i.i.g. in de toekomst weer op zoek naar een behoorlijke spinner als opvolger van de huidige(n). Tegen die tijd is mijn collectie CDs waarschijnlijk gegroeid tot over de 4000 exemplaren en om te rippen en naar flac te converteren is heel kostbaar qua tijd dan wel financieel. Verkopen van mijn harde bronmateriaal is vrijwel uitgesloten, ja misschien pas na mijn overlijden. Streamen is leuk bij <1000 CDs en aangevuld wordt d.m.v. downloading. Clouding wordt een regelrechte ramp. Nee, niet alle veranderingen zijn echte verbeteringen.
Clouding wordt een regelrechte ramp ... Omdat ???

Slashhead

Je hoeft geen netwerk expert te zijn om te kunnen streamen via een NAS, maar een beetje kennis is wel handig voor het configureren en plaatsen van bestanden. Ook met betrekking op de aanschaf van apparatuur. Dan moet je de boel ook nog rippen en op de juiste manier TAG'n om een net overzicht te krijgen. Ik denk dat dit niet voor iedereen weggelegd is.

Ik denk overigens juist dat "Clouding"  WEL de oplossing is.
Ik vind daarom Spotify een heel goed model hebben, alleen is het nog te beperkt. Zorg er voor dat iedereen (labels) die opnames maakt(e) zijn album beschikbaar WIL stellen bij een online dienst. Maak ook alle muziek beschikbaar wat ooit is opgenomen (wel FLAC 24/96 natuurlijk  :-P ). Wat mij betreft kappen met fysieke media.
Heb nu ook een Premium Spotify abonnement.

Cornelis1921

#35
 stupid Een zwart scenario? Doemdenkerij?
Hoe oud ben jij Slash, als ik dat vragen mag? Ik denk nog niet zo oud.
Al die ellende dat ontrekken van data uit bestanden op afstand, die men zelf niet fysiek beheren kunt/mag, lijdt onherroepelijk tot belangenconflicten tussen de gebruikers (de slechts tijdelijke juridische "eigenaar" volgens het "gebruiksrecht") en de fysieke beheerders (die meestal ook de feitelijke eigenaar is, DRM i.c.m. de technologie). Zolang de consumentenbelangen nog niet zijn veiliggesteld, krijgt men zo'n situatie als rond het D.R.M. (Digital Rights Management) (Cinavia op beelddragers bijvoorbeeld). De vraag is, wil men dat? Ik niet. Ik zit er i.i.g. niet op te wachten. Als ik op Slysoftforum, op het forum van Feng Tao (DVD FAB) en op de site van Afterdawn (ook Softpedia biedt veel info) de ontwikkelingen lees, dan heb ik al gegeten en gedronken: er woedt al jaren (sinds het fysiek (digitaal) kopiëren voor thuisgebruik mogelijk is) een complete DRM-oorlog tussen de industrie en de gebruikers van content. Het lijkt erop dat dit slechts een veenbrand is, niets is minder waar, dit is slechts de voorbode wat er komen gaat als datgene wat erop stapel staat ook gemeengoed geworden is. De industrie en andere kapitalistische belanghebbenden kennen maar één belang: hun eigenbelang. Wij consumenten moeten hen het niet gemakkelijker maken dan het al is. Het in eigendom hebben van het fysieke medium is het recht en het vermogen hebben om het te beheren, al wordt laatste nu door de industrie zo fanatiek betwist.
Het belang is altijd tweeledig en dient evenwicht te zijn. De consumentenbelangen zijn (mischien voorlopig) niet goed geregeld. Wij mogen schijnbaar onbeperkt en in volledige vrijheid consumeren, nu nog tegen bijna bodemprijzen. Maar wat gebeurt als de "markt over is"? Juist, dan bepalen de echte beheerders wat en hoe er geconsumeerd wordt en tegen welke prijs. De onafhankelijken hebben nu al het nakijken bij de fysieke contentverstrekking als het om streaming gaat. Zij doen weleswaar ijverig mee aan het beschikbaar stellen van content, maar het zijn de soft- en hardwarereuzen, zoals Google, Microsoft, Sony, Apple en Samsung, die feitelijk (zowel fysiek als technisch en technologisch) de lakens uitdelen. Zij zijn weleswaar afhankelijk van de nukken van de consument (zie het debacle met de SACD), maar zij hebben nu een sterke troef in handen om het pleit rondom het DRM eens en voorgoed in hun voordeel te beslechten: streaming vanuit de cloud of anderzins! Dan is net alleen "Big Brother is Watching You", maar ook "Big Brother is Controlling You" door het eigendom op content te verabsoluteren. Een totalitaire mediastaat ligt in het verschiet. Men heeft het middels wetgeving onlangs al een keer geprobeerd. Maar het zijn, hoe ironisch ook, vooral de liberalen die zich hiertegen hebben gekeerd (de ACTA-legislation bijvoorbeeld, dat door het Europese Parlement, tot groot verdriet van de industrie, werd afgeschoten).
@Slash en ook @Robert, ik hoop nu dat jullie vragen, mochten die er nog zijn, afdoende beantwoord te hebben.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Ophouden Cor, straks ga je nog roepen dat er een camera in m'n tv zit....  :wink:

Cornelis1921

Citaat van: marvin op december 14, 2012, 05:45:27
Ophouden Cor, straks ga je nog roepen dat er een camera in m'n tv zit....  :wink:
A very big smile! :-) :-) :-) Thanks marv! Mijn nacht is weer gered. byebye Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

#38
Citaat van: Cornelis1921 op december 14, 2012, 04:48:33
stupid Een zwart scenario? Doemdenkerij?
Hoe oud ben jij Slash, als ik dat vragen mag? Ik denk nog niet zo oud.
Al die ellende dat ontrekken van data uit bestanden op afstand, die men zelf niet fysiek beheren kunt/mag, lijdt onherroepelijk tot belangenconflicten tussen de gebruikers (de slechts tijdelijke juridische "eigenaar" volgens het "gebruiksrecht") en de fysieke beheerders (die meestal ook de feitelijke eigenaar is, DRM i.c.m. de technologie). Zolang de consumentenbelangen nog niet zijn veiliggesteld, krijgt men zo'n situatie als rond het D.R.M. (Digital Rights Management) (Cinavia op beelddragers bijvoorbeeld). De vraag is, wil men dat? Ik niet. Ik zit er i.i.g. niet op te wachten. Als ik op Slysoftforum, op het forum van Feng Tao (DVD FAB) en op de site van Afterdawn (ook Softpedia biedt veel info) de ontwikkelingen lees, dan heb ik al gegeten en gedronken: er woedt al jaren (sinds het fysiek (digitaal) kopiëren voor thuisgebruik mogelijk is) een complete DRM-oorlog tussen de industrie en de gebruikers van content. Het lijkt erop dat dit slechts een veenbrand is, niets is minder waar, dit is slechts de voorbode wat er komen gaat als datgene wat erop stapel staat ook gemeengoed geworden is. De industrie en andere kapitalistische belanghebbenden kennen maar één belang: hun eigenbelang. Wij consumenten moeten hen het niet gemakkelijker maken dan het al is. Het in eigendom hebben van het fysieke medium is het recht en het vermogen hebben om het te beheren, al wordt laatste nu door de industrie zo fanatiek betwist.
Het belang is altijd tweeledig en dient evenwicht te zijn. De consumentenbelangen zijn (mischien voorlopig) niet goed geregeld. Wij mogen schijnbaar onbeperkt en in volledige vrijheid consumeren, nu nog tegen bijna bodemprijzen. Maar wat gebeurt als de "markt over is"? Juist, dan bepalen de echte beheerders wat en hoe er geconsumeerd wordt en tegen welke prijs. De onafhankelijken hebben nu al het nakijken bij de fysieke contentverstrekking als het om streaming gaat. Zij doen weleswaar ijverig mee aan het beschikbaar stellen van content, maar het zijn de soft- en hardwarereuzen, zoals Google, Microsoft, Sony, Apple en Samsung, die feitelijk (zowel fysiek als technisch en technologisch) de lakens uitdelen. Zij zijn weleswaar afhankelijk van de nukken van de consument (zie het debacle met de SACD), maar zij hebben nu een sterke troef in handen om het pleit rondom het DRM eens en voorgoed in hun voordeel te beslechten: streaming vanuit de cloud of anderzins! Dan is net alleen "Big Brother is Watching You", maar ook "Big Brother is Controlling You" door het eigendom op content te verabsoluteren. Een totalitaire mediastaat ligt in het verschiet. Men heeft het middels wetgeving onlangs al een keer geprobeerd. Maar het zijn, hoe ironisch ook, vooral de liberalen die zich hiertegen hebben gekeerd (de ACTA-legislation bijvoorbeeld, dat door het Europese Parlement, tot groot verdriet van de industrie, werd afgeschoten).
@Slash en ook @Robert, ik hoop nu dat jullie vragen, mochten die er nog zijn, afdoende beantwoord te hebben.
Welkom in 2012 Cor, ontwikkeling kan je niet tegenhouden. Indien je daar niet mee overweg kan; pak je knuppel op, trek jouw berevel aan en kruip terug in jouw hol ...

Ik begin het jouw immer en overal op ageren een beetje beu te worden ... Het steevast schoppen tegen van alles en nog wat, het immer inkt zwarte doomdenken ... Anderzijds weet ik en heb ik ervaren dat je geen verkeerd persoon bent, maar jij profileert jou hier steevast wel erg negatief. Jammer.

Cornelis1921

#39
Het is geenzins kwade opzet van mij, ik ben gewoon bang voor het cynisme van vele captains-of-industry en hen belangrijkste aandeelhouders, banken en verzekeraars, die willen kosten wat kost of safe spelen. En omdat de belangen zo groot zijn, is de dreiging die er van uit gaat navenant. Wat er rondom Griekenland is gebeurd en met de rol van een bank als Goldman & Sachs daarin stemt mij niet vrolijk, integendeel. Zulk één cynisme is zelden vertoond. En nu speelt deze bank publiekelijk de rol van de vermoorde onschuld en evenzo publieklijk mooi weer door bonuscultuur naar nieuwe opwaartse dimensie te stuwen. Vraag het Obama, die lieden zijn onverbeterlijk, willen niet deugen en zeg maar rustig meedogenloos.
Mijn excuses voor het dat gepost wordt in het openbare deel van, dat eigenlijk,  een audiohobbyforum is.
Robert, ik begrijp jou best wel, maar ik ben nu eenmaal een andere mening toegedaan.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: Cornelis1921 op december 14, 2012, 07:29:51
Het is geenzins kwade opzet van mij, ik ben gewoon bang voor het cynisme van vele captains-of-industry en hen belangrijkste aandeelhouders, banken en verzekeraars, die willen kosten wat kost of safe spelen. En omdat de belangen zo groot zijn, is de dreiging die er van uit gaat navenant. Wat er rondom Griekenland is gebeurd en met de rol van een bank als Goldman-Sachs daarin stemt mij niet vrolijk, integendeel. Zulk één cynisme is zelden vertoond. En nu speelt deze bank publiekelijk de rol van de vermoorde onschuld en evenzo publieklijk mooi weer door bonuscultuur naar nieuwe opwaartse dimensie te stuwen. Vraag het Obama, die lieden zijn onverbeterlijk, willen niet deugen en zeg maar rustig meedogenloos.
Mijn excuses voor het dat gepost wordt in het publiek toegankelijke deel, dat eigenlijk audiohobbyforum is.
Robert, ik begrijp jou best wel, maar koester nu eenmaal een andere mening.
... ik respecteer ieder z`n mening, het betreft zijn of haar waarheid. Maar je kan je afvragen of in het geval dat die mening steevast politiek/maatschappelijk georienteerd is, deze op een forum van en voor Marantzliefhebbers past ...

Cornelis1921

 stupid
Helemaal mee eens, Robert! Laten wij de discussie die gevoerd is in dit topic dan ook maar sluiten voordat ook het moderaat jouw impliciete aanbeveling in jouw laatste posting (op)volgt.
Respect! :yes: byebye Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: Cornelis1921 op december 14, 2012, 07:42:32
stupid
Helemaal mee eens, Robert! Laten wij de discussie die gevoerd is in dit topic dan ook maar sluiten voordat ook het moderaat jouw impliciete aanbeveling in jouw laatste posting (op)volgt.
Respect! :yes: byebye Cor.

:yes:

xander32

Na een klein weekje Spotify middels de SBT, welke de klus via het wifi dient te klaren, kan ik melden dat deze storingsvrij functioneert.

Cornelis1921

#44
Citaat van: xander32 op december 14, 2012, 07:48:13
Na een klein weekje Spotify middels de SBT, welke de klus via het wifi dient te klaren, kan ik melden dat deze storingsvrij functioneert.
Gefeliceerd! pompom pompom KPN: notworthy? Of hebben ze het nu wel zonder de nodige hobbels opgelost? Ziggo's Cisco PVR, dat is pas echt drama. KPN en Ziggo waren vorig nummers 1 en 2 in Radar's of Kassa's (van welke wil ik af zijn) lijst van meest klantonvriendelijke providers. :-(
byebye Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *