De meest stabiele bron is......

Gestart door Zoldar, december 05, 2012, 13:49:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wat is je meest stabiele bron?

SACD speler
32 (59.3%)
Streamer
6 (11.1%)
Internet radio
0 (0%)
Analoge radio
3 (5.6%)
Platenspeler
9 (16.7%)
casette band of reel to reel :)
0 (0%)
Streamen via PC
4 (7.4%)

Totaal aantal stemmen: 54

Paul

Citaat van: renes59 op december 05, 2012, 20:56:24
Ik heb een cd-speler en een platenspeler. Doen het alletwee goed, de cd speler draait het vaakst, die gekozen.
Geen streaming hier. Een paar weken terug op bezoek bij Wim geweest, die heeft het goed voor elkaar, geen nadelen gezien en gehoord maar het is niets voor mij. Ik loop naar de kast en pak een cd en soms een lp.

stupid

Voor mij ook een gedeelde eerste plaats.  :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marvin

Tien stemmen voor een SACD speler, heb het even moeten Googlen..
Daar gaan blijkbaar schijfjes in.....  :schater:

xander32

Ik denk dat een bron met de minste mechanische componenten, zijnde een streamer, indien bedraad aangesloten en voorzien van een high res signaal via adsl of glasvezel het meest stabiel zal zijn.

Zoldar

wat is je ervaring ipv voorspelling?

ik heb de SBT ook bedraad aangesloten. en het component met de meest mechanische onderdelen heeft ,bij mij atlhans, de minste "down time".

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: marvin op december 06, 2012, 02:27:53
Tien stemmen voor een SACD speler, heb het even moeten Googlen..
Daar gaan blijkbaar schijfjes in.....  :schater:

ik heb maar radio gedaan cd speler stond er niet bij terwijl er meer cd's dan sacd's in een spelert gaan  clown1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op december 06, 2012, 09:59:58
miereneukers. (SA)CD speler dan

dank maar waarom weer de "size" vermelden van mijn interlink :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

Citaat van: Zoldar op december 06, 2012, 08:36:18
wat is je ervaring ipv voorspelling?

ik heb de SBT ook bedraad aangesloten. en het component met de meest mechanische onderdelen heeft ,bij mij atlhans, de minste "down time".
Tot op heden is mijn ervaring beperkt tot een draaitafel (long time ago), (sa)cd, (internet-)radio, dvd/bd en Ipod middels dock rechtstreeks op een receiver. En heel recent een SBT middels wifi.

In het verleden gaven een dvd (Yamaha DV17 en Marantz DV 4001) wel eens problemen (lees problemen), cd-speler (Marantz CD 6002) idem. De Ipod heeft het destijds nooit af laten weten. Dat zelfde geldt voor radio, analoog dan wel digitaal (destijds Marantz ST-57).

Vandaar mijn vermoeden en ik denk dat ik niet ver bezijden de waarheid zit :wink:.


Als jij het tegendeel kan bewijzen met argumenten sta ik daar uiteraard voor open!

Zoldar

gaat mij alleen om andermans ervaringen, geen absolute waarheid of zo. daar hebben we er al genoeg van.  :angel:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

xander32

Citaat van: Zoldar op december 06, 2012, 11:47:44
gaat mij alleen om andermans ervaringen, geen absolute waarheid of zo. daar hebben we er al genoeg van.  :angel:

:-D

Slashhead

Ik ben lekker aan het streamen met mijn Sonos Connect/M1 DAC gaat probleemloos vanaf mijn Netgear NAS.
Loopwerk van mijn SACD speler is al 3x vervangen....

xander32

... o ja, ook nog tweetal cassettedecks gehad.... maar dat was soms echt afzien, wie kent ze nog van die vast gelopen bandjes die je dan tussen de koppen van het deck vandaan kon plukken ....

mountainbiker

Citaat van: xander32 op december 06, 2012, 19:17:46
... o ja, ook nog tweetal cassettedecks gehad.... maar dat was soms echt afzien, wie kent ze nog van die vast gelopen bandjes die je dan tussen de koppen van het deck vandaan kon plukken ....
Jeugdtrauma :cry:
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

pietjepc

Ondanks dat ik meer lp's draai toch gekozen voor de (SA)CD-speler. Voor mijn idee minder bewerkelijk dan de platenspeler...
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Paul

Citaat van: xander32 op december 06, 2012, 19:17:46
... o ja, ook nog tweetal cassettedecks gehad.... maar dat was soms echt afzien, wie kent ze nog van die vast gelopen bandjes die je dan tussen de koppen van het deck vandaan kon plukken ....
Met Maxell en TDK nooit geen last van gehad, Philips en Basf was idd een drama.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site