De meest stabiele bron is......

Gestart door Zoldar, december 05, 2012, 13:49:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wat is je meest stabiele bron?

SACD speler
32 (59.3%)
Streamer
6 (11.1%)
Internet radio
0 (0%)
Analoge radio
3 (5.6%)
Platenspeler
9 (16.7%)
casette band of reel to reel :)
0 (0%)
Streamen via PC
4 (7.4%)

Totaal aantal stemmen: 54

Zoldar

Vinyl!

Top 7 meest stabiele bron
1.) Vinyl - van de 50 platen in mijn bezit heb ik er 3 terug gebracht omdat ze over sloegen op 1 nummer en weer terug gekregen van de leverancier. LP doet het eigenlijk altijd. Naaldje schoonhuiden, plaatje wassen, klaar.
2.) CD - het wil nog wel een voorkomen dat een CD overslaat of het loopwerk een CD helmaal niet pakt. Gebeurd zelden maar dan kun je dus het hele album niet luisteren. Is vrij eenvoudig op te lossen met enig schoonmaak werk van de lens.
3.) Analoge radio - ontvangst varieerd van plek tot plek in het huis maar over het algemeen goed tot matig.
4.) Streamen met de Onkyo - doet het bijna altijd, zeer stabiel. 1-2 keer per jaar geen muziek.
5.) Squeezbox Digitale radio - doet het al 2 dagen niet omdat er iets mis is met de sqeezebox server. Geen Internet Radio.
6.) Streamen via de PC - werkt bijna altijd behalve als het netwerk eruit ligt. Gebeurd enkele keren per jaar en dan doet JE HELE MUZIEK COLLECTIE HET NIET
7.) Streamen met de squeezebox - zeker 6 keer per jaar dat de server of het netwerk het niet doen. en dan...je raad het al...500 albums niet te spelen.


Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Maus

De bandrecorder blijft hier toch het langst werken van allemaal... De eerste is al sinds 1969 in huis.
Heeft de CD speler overleeft en diverse naalden.

Internetradio noem ik niet serieus, meer een hebbeding. Werkt niet altijd en klinkt ook nog eens nergens naar door de lage bitrate.

Faxe

Meest stabiele bron zou voor mij een USB stick zijn die ik rechtstreeks in mijn reciever druk. Dit is alleen iets wat ik zelf nooit doe. Streamen via mijn NAS heeft ook nog nooit tot problemen geleid. Aangezien een NAS ook een soort van PC is heb ik gekozen voor optie 6.

jrm

Hier de SACD-speler, schijfje erin, schijfje eruit....

WilliamB

Citaat van: jrm op december 05, 2012, 15:47:35
Hier de SACD-speler, schijfje erin, schijfje eruit....
:yes: Bij mij ook.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

pameijer

Citaat van: Maus op december 05, 2012, 14:21:26
Internetradio noem ik niet serieus, meer een hebbeding. Werkt niet altijd en klinkt ook nog eens nergens naar door de lage bitrate.

Mwah, dan ken je bv. AVRO Klassiek nog niet: http://shoutcast.omroep.nl:8072/listen.pls, erg goede kwaliteit!

Of beter: Divanche Radio , 970kbit/sec : http://yp.shoutcast.com/sbin/tunein-station.pls?id=357410
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Maus

Een enkeling dan, maar de meeste streams die ik via de Squeezebox ontvang zitten tussen de 100 en 200kbs

QuattroNL

Ik ben absoluut een streamer maar heb toch gekozen voor (SA)CD.
Naar mijn idee doet dat het gewoon altijd. Geen netwerk voor nodig.
Voorwaarde is wel dat zowel je speler (laser) als de cd's in gewoon goede staat zijn.

Streamen (vanaf m'n NAS, en over wifi ook nog eens) werkt bij mij in 95% van de gevallen gewoon altijd.
Maar het is dus wel gevoeliger voor storingen (intern of extern).
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Paul

Als er anders in de poll had gestaan had ik netspanning / netbeheerder aangevinkt maar goed deze ontbreekt.

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marantz 81

Citaat van: jrm op december 05, 2012, 15:47:35
Hier de SACD-speler, schijfje erin, schijfje eruit....

Citaat van: wbrands op december 05, 2012, 15:59:21
:yes: Bij mij ook.

Hier ook  :yes: schijf erin en gaan met die banaan  HB hoop digitale apparaten vindt ik waardeloos en onnodig complex

Janver

Aan elk formaat kleeft nadelen; dus vanuit hier geen stem.

Maar bij mij is streamen gewoon stabiel.

Sonos over netwerk(Linksys WRT610N & TP link switch) bedraad iets beter dan wifi.
Spotify op Sonos is iets minder betrouwbaar, maar laatste tijd wel goed.
Internet Radio werkt goed.

Cd'tje spelen werkt ook lekker op een paar cd's na met krasjes.
Hier kan uw reclame staan!

renes59

Ik heb een cd-speler en een platenspeler. Doen het alletwee goed, de cd speler draait het vaakst, die gekozen.
Geen streaming hier. Een paar weken terug op bezoek bij Wim geweest, die heeft het goed voor elkaar, geen nadelen gezien en gehoord maar het is niets voor mij. Ik loop naar de kast en pak een cd en soms een lp.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.