SACD rippen: wie weet iemand die dat (voor me) kan doen?

Gestart door Audiotic, december 01, 2012, 22:49:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiotic

Ik zou mijn SACD's eigenlijk een keer willen rippen om ze ook op mijn server te zetten. Ik weet dat het kan met een oude originele Sony PS3, maar daar heb ik geen zin in. Gewoon as DSD file rippen is genoeg eerst, omzetten in PCM kan ik zelf wel. Wie kent iemand die dat kan?
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Whisper.nl

mmmm wat een vreemde titel > SACD the Ripper <  Nog een keer lezen :-) ach ik lees het verkeerd. HLP

Kijk hier eens rond. http://www.dvdvideosoft.com/faq.htm

GRoet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Zoldar

Citaat van: Audiotic op december 01, 2012, 22:49:16
Ik zou mijn SACD's eigenlijk een keer willen rippen om ze ook op mijn server te zetten. Ik weet dat het kan met een oude originele Sony PS3, maar daar heb ik geen zin in. Gewoon as DSD file rippen is genoeg eerst, omzetten in PCM kan ik zelf wel. Wie kent iemand die dat kan?

dan kom je al snel uit bij pro audio spelers en proseccors/DAC's. Ik heb eeb DVD speler die native DSD output over hdmi. Maar hoe ik dat naar een NAS krijg? beats me.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Hielke

audiotic,

Weet niet wat voor computer je hebt, maar via spdif out op je receiver /saccd kan je dit capturen op je computer met  daarvoor geschikte software,
daarvoor zou ik even googelen of brengt je de link van whisper je verder.
Ben hiervoor zelf wat te lui en haal ze als NZB-s binnen en download ze rectstreeks naar mijn NAS met SABNZB.

Gr Hielke


gr Hielke
Marantz sr7005,ud7006,cd67mk2. Synology ds211j, Sony 3d led, denon 4400-s monoblokken Canton surround plus X, Canton CT 20 mid Infinity kappa 9.2i main, RU Connected interlinks, optische en HDMI kabels en v/d Hull mcd 352 speakerbekabeling, harmony one

Audiotic

Nou nee, op deze uitgangen staat alleen de tot 44.1/16 gedownsamplede versie. Ietsmet DRM.. :-(
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Niber

Maar het kan met een PS3, de oude versie althans.

Waarom zou je dan een ander systeem willen hebben als dit goed werkt?
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Hielke

Als je er niet te veel werk van wil maken kan je ze zo van internet plukken.
Marantz sr7005,ud7006,cd67mk2. Synology ds211j, Sony 3d led, denon 4400-s monoblokken Canton surround plus X, Canton CT 20 mid Infinity kappa 9.2i main, RU Connected interlinks, optische en HDMI kabels en v/d Hull mcd 352 speakerbekabeling, harmony one

Audiotic

Citaat van: Niber op december 02, 2012, 12:57:23
Maar het kan met een PS3, de oude versie althans.

Waarom zou je dan een ander systeem willen hebben als dit goed werkt?
Ik wil het niet zelf, en bovendien heb ik geen geschikte PS3...
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Marvin

Citaat van: Audiotic op december 02, 2012, 17:01:48
Ik wil het niet zelf, en bovendien heb ik geen geschikte PS3...

Nou, downloaden die hap....


--Verstuurd zonder netwerk--