Match met Dynaudio Contour 1.3SE

Gestart door harteman, november 21, 2012, 21:03:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xander32

#90
Citaat van: harteman op november 25, 2012, 23:50:54
En verschil in kwaliteit en levensduur?
Duidelijk WEL verschil in kwaliteit (en levensduur); ik heb hier recent in eerste instantie een tweetal budget HDMI kabels gehad (7,-) om de tv aan te sluiten op de decoder en bd-speler. Dat betroffen dunne kabeltjes en diens connectoren vielen al haast uiteen wanneer men er naar keek ... Het resultaat was dat de tv alleen sneeuw wenste weer te geven met het signaal komende vanaf de decoder, bij beide kabels ... De verbinding met de bd-speler ging redelijk; daar was beeld en geluid maar beide korrelig.

Vervolgens twee andere kabels gehaald, waarvan de prijs nog vele malen dichter bij die €7,- ligt dan de eerder genoemde €1000,- , te weten €24,- per kabel; nu goed beeld en geluid vanaf beide bronnen. Beide kabels zien en voelen er veel meer degelijk uit, m.n. diens conncentoren ...

Resume; JA, er zitten duidelijk verschillen in kabels, betreft prijs, diens bouw/afwerking en als je een beetje meer betaald dan die Action kabels, vertaald zich dat in zicht- en hoorbaar betere prestaties 8-).



Betreft versterking; daar heb ik duidelijke verschillen ervaren, maar die zijn in essentie terug te voeren tot het al dan niet genoeg stroom kunnen leveren aan de speakers waarmee gecombineerd en diens vermogen om al dan niet de nuances van de muziek weer te kunnen geven.

En in tegenstelling tot hetgeen hiervoor werd aangegeven, geloof ik dan ook niet in versterkers die slechts bij een bepaald genre muziek tot hun recht komen ...

harteman

Zit toch te denken om binnenkort een upgrade uit te voeren middels een separate eindversterker. Er is best mooi spul 2e hands te vinden voor rond de 500 Euro. Gaat een goede eindversterker een verbetering geven in de aansturing van de Dynaudio's (iets meer helderheid, klinkt nu soms wat dof zeg maar) of ligt de beperking in de voorversterker in de SR?

Groet,
Harteman

Marantz 81

Was te verwachten  shutup met meer vermogen zal het wel beter klinken maar ook de voorversterker is net zo van belang , naar mijn menig is zo,n SR reciever echt voor HT en kun je ook muziek luisteren , luister je graag naar een mooie muziek weergave ga dan voor Stereo ,en zeker Dynaudio op papier makkelijk aanstuurbaar maar wil je echt het goed geluid tja trek de knip maar ver open

harteman

Ach ja, berouw komt na de zonde....... :| :|

En anders verkoop ik de Dyn's en ga voor een paar mooie zuilen of andere monitor's bij mijn SR. De Dyn's zijn inderdaad lastig aanstuurbaar.

Groet,
Harteman

Marantz 81

Eerst had je ook wel een hele mooie versterker  :-) met andere speakers op de SR wordt je denk ook niet blij van ,weet wat je hebt staan zou ik zeggen  :wink:  zou dan toch eerder een test doen met een extra eindversterker achter de SR als je die wilt behouden voor het gemak met digitale technieken/bronnen

harteman

#95
We zijn inmiddels 4 jaar verder en medio 2017 is dan toch de verandering gekomen. De Marantz SR5007 heeft plaatsgemaakt voor een NAD M32 met BluOS aan boord.

Wat een verschil, veel betere match met de Dynaudio's. Met name de plaatsing, stereobeeld en dynamiek van deze versterker zijn onnavolgbaar. Ik ben een blij mens.....

Groet,
Harteman

Brutus

Dat geloof ik graag.........mooie aankoop, veel (luister)plezier gewenst  hello
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Maurice

Wel goed om te lezen dat je de Dyns nooit hebt weggedaan. Zelf ben ik ook hier ooit verliefd op geweest, toen een erg goede match met marantz. Heb toen eerst een marantz versterker gekocht, maar daarna alleen nooit meer de dynaudio's...
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude