Match met Dynaudio Contour 1.3SE

Gestart door harteman, november 21, 2012, 21:03:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Ik zou me vooral niet druk maken om het 'verouderen' van een receiver.
Ik speel via de 7.1 ingang alles wat nieuwste ook kunnen.


--Verstuurd zonder netwerk--

xander32

Citaat van: marvin op november 24, 2012, 09:14:35
Ik zou me vooral niet druk maken om het 'verouderen' van een receiver.
Ik speel via de 7.1 ingang alles wat nieuwste ook kunnen.


--Verstuurd zonder netwerk--
Dat is maar net waar je de prioriteit aan geeft he 8-). Afschrijven doe je sowieso gigantisch op receivers.

Zoldar

tsja. dat zou ik 1 jaar geleden ook gezegd hebben.

Kijk zo'n dubbel mono NAD is natuurlijk niet te versmaden. Maar schrijf een top receiver niet per definitie af omdat er veel zaken op zitten die je niet gebruikt.

NAD verkoopt mischien 5000 units van dat topmodel. Onkyo/marantz 50.0000 van hun topmodellen over 5 jaar. en dat er dan per jaar wat ditjes en datjes bij komen, soit. Ik zou de versterkers gaan beluisteren en beordelen op hun merites. Je kunt namelijk de HT amps ook gewoon als stereo versterker gebruiken en alle toeter en bellen uit laten.

met de mega afschrijving komen topmodellen erg gunstig op de tweede hands markt.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

Juist die hoge afschrijving de eerste 2 jaar maakt het zo aantrekkelijk om een receiver te kopen  :yes:
Denk trouwens niet dat er op stereo versterkers niet veel word afgeschreven ,vaak worden deze na een jaar ook alweer vervangen voor wat anders .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

harteman

Voordeel van een receiver is minder kabels. En mijn "needs" zijn minder geworden. Receiver + dvd/cd speler, tv aansluiten, streamen via netwerk, top2000 met de kerst, en dat alles met 2 apparaten en een paar kabeltjes. En de Dynaudios hou ik. Heb in mijn V60 het HP pakket met Dynaudio en vind het erg fraai.

Groet,
Harteman

xander32

Nuancering; de afschrijving op receivers maakt het aantrekkelijk om een (jong) gebruikte te kopen, geen nieuwe :wink:.

En betreft toeters en bellen die men niet gebruikt: die kan je idd. uitzetten maar je dient er wel gewoon voor te betalen. Indien ik in de markt ben voor een al dan niet nieuwe versterker a bijv. € 700,- dan kan ik voor dat bedrag in de vorm van een geintegreerde een kwalitatief betere versteker in huis halen dan met een receiver (of beiden nieuw of beiden gebruikt).

TurboMarco

CiteerNuancering; de afschrijving op receivers maakt het aantrekkelijk om een (jong) gebruikte te kopen, geen nieuwe .
Die afschrijving vind al in de winkel plaats ,kijk bv naar een nieuwe Onkyo TX-NR5009  €2,999.00 - €1,930.92 dat scheelt alweer ruim 1000 pietermannen  :wink: ,en volledige garantie !
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

#37
Citaat van: Marco op november 24, 2012, 11:03:51
Die afschrijving vind al in de winkel plaats ,kijk bv naar een nieuwe Onkyo TX-NR5009  €2,999.00 - €1,930.92 dat scheelt alweer ruim 1000 pietermannen  :wink: ,en volledige garantie !
Dat is afhankelijk van het moment waarop je een receiver koopt. Wil je nu het meest recente model, zonder dat daar binnen 3 maanden diens opvolger voor de deur staat, mag je zelf een goot deel van die afschrijving voor jouw rekening nemen.

Dat pleit dus voor een jong gebruikte op een nieuwe welke spoedig zal worden vervangen door diens opvolger ...

Marantz 81

Citaat van: harteman op november 24, 2012, 10:47:42
Voordeel van een receiver is minder kabels. En mijn "needs" zijn minder geworden. Receiver + dvd/cd speler, tv aansluiten, streamen via netwerk, top2000 met de kerst, en dat alles met 2 apparaten en een paar kabeltjes. En de Dynaudios hou ik. Heb in mijn V60 het HP pakket met Dynaudio en vind het erg fraai.

Groet,
Harteman

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=127913.0;topicseen   byebye


TurboMarco

Citaat van: xander32 op november 24, 2012, 11:08:46
Dat is afhankelijk van het moment waarop je een receiver koopt. Wil je nu het meest recente model, zonder dat daar binnen 3 maanden diens opvolger voor de deur staat, mag je zelf een goot deel van die afschrijving voor jouw rekening nemen.

Dat pleit dus voor een jong gebruikte op een nieuwe welke spoedig zal worden vervangen door diens opvolger ...
True  :yes: ,maar dat geld dus ook voor de stereo versterkers ....en die worden tegenwoordig net zo snel vernieuwd  :roll: als de receivers ,denk aan de S1,S2,S3,en let op er komt vast en zeker een S4  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op november 24, 2012, 11:36:20
True  :yes: ,maar dat geld dus ook voor de stereo versterkers ....en die worden tegenwoordig net zo snel vernieuwd  :roll: als de receivers ,denk aan de S1,S2,S3,en let op er komt vast en zeker een S4  :-D

of een SE versie is ook wel weer tijd voor  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mountainbiker

Citaat van: marvin op november 23, 2012, 23:51:04
Dat is nou jammer, vind het een erg stoer ding!
Zo leuk zijn die op één of andere manier te kunnen intregreren met een surround processor.
Dubbel mono, klinkt natuurlijk altijd leuk met de borrelpraat op verjaardagen.

De soldeerbout erin misschien??
Ik heb zelfs dubbel dubbel mono door middel van 2 keer integra!! :schater:
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

mountainbiker

Citaat van: John Wx op november 24, 2012, 11:41:50
of een SE versie is ook wel weer tijd voor  :-D
Is bij Marantz toch altijd een goudkleurige cd ingang of iets dergelijks?
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Janver

De tegenhanger van Marantz SR7007, Denon AVR xxxx ; is ook voor een leuke prijs te koop bij HCHifi.nl, onder 1000 euro!
Hier kan uw reclame staan!