Match met Dynaudio Contour 1.3SE

Gestart door harteman, november 21, 2012, 21:03:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mountainbiker

Citaat van: John Wx op november 22, 2012, 10:06:21
Vind eigenlijk dat de Dyn's een "mooiere" verdienen  :angel:

zou haast zeggen koop een PM7004 en een NR1402 voor samen 938 euro


http://hificorner.nl/hifi/stereo-versterkers/pm7004-722.html

http://hificorner.nl/hifi/surround-receivers/nr1402-zilver-goud.html

of plus 100 een nr1602 voor de stream etc.


http://hificorner.nl/hifi/surround-receivers/nr1602.html



maar ik ken de inhoud van je beurs niet
Wedden dat je de inhoud van de mijne wel kent!!!
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Marvin

Citaat van: harteman op november 22, 2012, 13:03:40
Ben een beetje blond maar wat is het nut van een receiver en een versterker in 1 opstelling?

Groet,
Harteman

Omdat er een stereokamp is die het vloeken in de kerk vindt een surround ding te gebruiken.
Vandaar de eerdere reacties om voor een stereo dinges te gaan. 

Verder is er een kampje dat van mening is dat wanneer je een surroundreceiver van de plastic fantastic kwaliteit koppelt aan een leuke stereo versterker je 'het beste van twee werelden' koppeld.

Het stereo kamp vind een surroundreceiver niet goed genoeg voor stereo weergave, om niet te zeggen slecht. 

Daar is de dubbele appatuur dus een middenweg.

Verder hebben we het kamp van realisten en techneuten die zeggen dat een surroundreceiver prima is voor stereo weergave én uiteraard voor surround.

Zelf ben ik A-technisch maar zeer realistisch.

Met een 7007, of een stapje lager, icm een (bv) Dune zou je naar je mijn bescheiden mening een prachtig resultaat mee moeten kunnen behalen 
Mooie hierin is de functie 'Audessy'.
Akoestiek correctie.

Nu is het aan jezelf te bepalen in welk kamp je je tent opslaat.
Mij om het even.

Het is een audio forum, muziek is emotie. Je wordt dus van de regen in de drup geholpen, zaak voor jou daar voor te waken.

Beste advies: zelf luisteren en het liefst thuis in je eigen vertrouwde omgeving. 

Phoe, en dat allemaal via een IPhone.

Rest nu de vraag; wat voor versterker heb je nu staan?


--Verstuurd zonder netwerk--

JohnWx

Citaat van: marvin op november 22, 2012, 13:46:20
Omdat er een stereokamp is die het vloeken in de kerk vindt een surround ding te gebruiken.
Vandaar de eerdere reacties om voor een stereo dinges te gaan. 

Verder is er een kampje dat van mening is dat wanneer je een surroundreceiver van de plastic fantastic kwaliteit koppelt aan een leuke stereo versterker je 'het beste van twee werelden' koppeld.

Het stereo kamp vind een surroundreceiver niet goed genoeg voor stereo weergave, om niet te zeggen slecht. 

Daar is de dubbele appatuur dus een middenweg.

Verder hebben we het kamp van realisten en techneuten die zeggen dat een surroundreceiver prima is voor stereo weergave én uiteraard voor surround.

Zelf ben ik A-technisch maar zeer realistisch.

Met een 7007, of een stapje lager, icm een (bv) Dune zou je naar je mijn bescheiden mening een prachtig resultaat mee moeten kunnen behalen 
Mooie hierin is de functie 'Audessy'.
Akoestiek correctie.

Nu is het aan jezelf te bepalen in welk kamp je je tent opslaat.
Mij om het even.

Het is een audio forum, muziek is emotie. Je wordt dus van de regen in de drup geholpen, zaak voor jou daar voor te waken.

Beste advies: zelf luisteren en het liefst thuis in je eigen vertrouwde omgeving. 

Phoe, en dat allemaal via een IPhone.

Rest nu de vraag; wat voor versterker heb je nu staan?


--Verstuurd zonder netwerk--

Een ouwe DENON AVR-4802 nivo "beast"  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maus

Audessy is dat niet gewoon hetzelfde als een EQ? Maar dan automatisch en in je versterker ingebouwd?

Janver

Hoewel ik wel denk dat er verschil is tussen stereo en surroundreceiver, zou ik ook voor een surroundreceiver gaan.

Veel praktischer met intergratie.

Sr7007 = 1100 euro
Dune Smart B1 = 230 euro
Squeezebox Touch = 230 euro

Je hebt dan een mega goede set.

Of je kiest tweedehands voor een iets oudere receiver (bijv. Onkyo tx-nr300x) en je bespaart nog geld; er moet ook nog geld uitgegeven worden aan kabels.
Hier kan uw reclame staan!

harteman

Heb nu een NAD S300. Heb deze sinds 2005. Wil weer eens wat anders......

Janver

Ik heb een maandje geleden een Onkyo TX-NR5008 uit 2010(aanvang productie) aangeschaft voor 1000 euro.; Heeft nog 3D mogelijkheid maar geen 4K. Dus kan nog redelijk meekomen; spotify of iets werkt ook nog niet. Maar daar kun je ook Squeezebox of Sonos, e.d hebben.
Hier kan uw reclame staan!

Marvin

Geen misselijke versterker die NAD.


JohnWx

Citaat van: marvin op november 23, 2012, 22:48:38
Geen misselijke versterker die NAD.

Die heb ik liever dan een SR  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Kan geen directe info vinden, maar zit daar geen HT-passthrough knopje op?

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Dat is nou jammer, vind het een erg stoer ding!
Zo leuk zijn die op één of andere manier te kunnen intregreren met een surround processor.
Dubbel mono, klinkt natuurlijk altijd leuk met de borrelpraat op verjaardagen.

De soldeerbout erin misschien??

Marvin

Niet door mij natuurlijk, dan heb je kans op dubbel nono.....  :-D

Zoldar

holy crap! wat een bak man. Wat ik van NAD weet, 5 jaar met een C370 gespeeld, is dat NAD veel vermogen levert maar verder niet echt spactaculair hoog doet. Maar ook nooit echt schell zal worden.
Iets wat in in ieder geval wel met Sony en Onkyo receivers heb gehad. Waarbij onkyo iets fluweeligs heeft in het hoog maar toch vol met detail zit. Sony is meer recht toe recht aan.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

xander32

#29
Citaat van: Zoldar op november 24, 2012, 00:29:14
holy crap! wat een bak man. Wat ik van NAD weet, 5 jaar met een C370 gespeeld, is dat NAD veel vermogen levert maar verder niet echt spactaculair hoog doet. Maar ook nooit echt schell zal worden.
Iets wat in in ieder geval wel met Sony en Onkyo receivers heb gehad. Waarbij onkyo iets fluweeligs heeft in het hoog maar toch vol met detail zit. Sony is meer recht toe recht aan.
... persoonlijk zou ik nooit een versterking willen die spectaculair hoog geeft, mijn voorkeur gaat naar een natuurlijk, neutraal hoog.

De NAD van de ts. ziet er wel bruut uit betreft inside. Vraag mij af of een receiver of geintegreerde heel veel gaat brengen ...

Bovendien zou ik eerst goed nadenken hetgeen je wil; stereo of meerkanaals en dan pas een keuze betreft versterking gaan maken. Indien puur stereo zou ik voor een geintegreerde gaan omdat je voor hetzelfde geld domweg meer versterking in huis haalt. Op/aan een receiver zitten nou eenmaal veel meer versterkers en allerlei toeters en bellen die je dan niet nodig hebt en legio codecs waar je allemaal voor dient te betalen, die te koste gaan van de overige componenten ...

En ook wanneer je in de toekomst een x naar meerkanaals wil gaan zou ik goed nadenken of je op dit moment daar al een receiver voor wilt aankopen; zie hoe hard het met de ontwikkelingen gaat en wat je afschrijft op een receiver binnen enkele maanden ... (Bv. de SR7007 ...).