Match met Dynaudio Contour 1.3SE

Gestart door harteman, november 21, 2012, 21:03:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

harteman

Goedenavond,

Ben nieuw hier op dit mooie forum en heb een vraag over een match met mijn huidige speakers. Ik heb een paar Dynaudio Contour 1.3SE die een gevoelgheid hebben van 86dBa aan 6 Ohm. Nu ben ik op zoek naar een A/V Receiver, bij voorkeur Marantz, en vroeg mij af of bijvoorbeeld een SR5007 of eenSR6006 voldoende power en stroom leveren om deze speakers goed te bedienen.

Alvast dank voor jullie reactie.

Groet,
Harteman

xander32

#1
Citaat van: harteman op november 21, 2012, 21:03:26
Goedenavond,

Ben nieuw hier op dit mooie forum en heb een vraag over een match met mijn huidige speakers. Ik heb een paar Dynaudio Contour 1.3SE die een gevoelgheid hebben van 86dBa aan 6 Ohm. Nu ben ik op zoek naar een A/V Receiver, bij voorkeur Marantz, en vroeg mij af of bijvoorbeeld een SR5007 of eenSR6006 voldoende power en stroom leveren om deze speakers goed te bedienen.

Alvast dank voor jullie reactie.

Groet,
Harteman
Beste H.,

Betreffende speakers ken ik niet maar als ik diens specs zie geven die een niet al te hoge gevoeligheid aan. Dat wil niet alles zeggen maar wel dat de versterker redelijk wat stoom mag leveren indien de speakers in een grote ruimte komen te staan en/of je op een hoog volume wil gaan spelen ...

lo

Waarom wil je een SR, of heb je de speakers geïntegreerd in een HT opstelling?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Mijn ervaring is dat dynaudio goed speelt op lage vermogens  :-)

Maar wil je echt de kracht defenitie snelhied horen die ze kunnen weergeven heb je flink vermogen nodig ,daarbij bedoel ik met name een versterker die veel reserve heeft en snel stroom kan leveren

Het gaat prima op zon SR maar ze hebben veel meer in huis  :wink:

harteman

Wil graag een simpele opstelling waarbij ik de mogelijkheid heb om:
1. TV geluid via de installatie te spelen
2. Muziek DVD's te luisteren
3. Gebruik te maken van mijn NAS

Een SR heeft alle aansluitingen om dit te kunnen. Speel op dit moment stereo maar wil wellicht uitbreiden in de toekomst. En ligt in mijn prijsklasse.

Groet,
Harteman

TurboMarco

Citaat van: harteman op november 21, 2012, 21:03:26
Goedenavond,

Ben nieuw hier op dit mooie forum en heb een vraag over een match met mijn huidige speakers. Ik heb een paar Dynaudio Contour 1.3SE die een gevoelgheid hebben van 86dBa aan 6 Ohm. Nu ben ik op zoek naar een A/V Receiver, bij voorkeur Marantz, en vroeg mij af of bijvoorbeeld een SR5007 of eenSR6006 voldoende power en stroom leveren om deze speakers goed te bedienen.

Alvast dank voor jullie reactie.

Groet,
Harteman
Hoi & welkom.

De genoemde versterkers zijn prima in staat om jouw luidsprekers aan te sturen .

Een 6 Ohm load met een rendement van 86db is ook helemaal niet spannend ,tenzij je op Ahoy luidsterkte wilt draaien ,dan schiet de versterker ernstig tekort ,maar tegen die tijd is er van de luidsprekers ook niet veel meer over .

grtz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

... ff vloeken in de kerk; indien een receiver allicht ook even naar Onkyo kijken, die levert steevast wat meer receiver voor de euris ...

thepioneer

Ik zou ik jou geval voor een mooie stereo versterker gaan en een losse dac. Waarom een surround versterker kopen als je 2 kanalen gebruikt, de extra's die erin zitten gebruik je niet en doen in mijn beleving af van de stereo weergave.

De nas kun je niet gebruiken dan maar ik vraag me af of dat streamen mooi gaat via de marantz, daar heb ik geen ervaring mee.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Marvin

Altijd 'leuke' topics om te volgen.

Succes met je zoektocht, ik hou me er verder buiten. 


--Verstuurd zonder netwerk--

JohnWx

Vind eigenlijk dat de Dyn's een "mooiere" verdienen  :angel:

zou haast zeggen koop een PM7004 en een NR1402 voor samen 938 euro


http://hificorner.nl/hifi/stereo-versterkers/pm7004-722.html

http://hificorner.nl/hifi/surround-receivers/nr1402-zilver-goud.html

of plus 100 een nr1602 voor de stream etc.


http://hificorner.nl/hifi/surround-receivers/nr1602.html



maar ik ken de inhoud van je beurs niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

harteman

Rond de EUR 1.500 voor versterker / dvd speler / streamer.

Marvin

Een 7007 in de aanbieding en een Dune erbij. 

Klaar.....

(Oeps nou doe ik het toch).


--Verstuurd zonder netwerk--

JohnWx

Citaat van: marvin op november 22, 2012, 11:09:33
Een 7007 in de aanbieding en een Dune erbij. 

Klaar.....

(Oeps nou doe ik het toch).


--Verstuurd zonder netwerk--

Kan een moderator dit verwijderen  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

harteman

Ben een beetje blond maar wat is het nut van een receiver en een versterker in 1 opstelling?

Groet,
Harteman