HOE KIES JE KABELS OP ZO WETENSCHAPPELIJK MOGELIJKE WIJZE?

Gestart door jwx, november 15, 2012, 19:25:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Janver

Citaat van: Whisper.nl op november 17, 2012, 20:07:58

En dan? B.v. op de meetresultaten komt het zilversnoer er het beste uit.


Even zonder dollen, maar waar zijn de meetresultaten?
Hier kan uw reclame staan!

Marvin

#46
Citaat van: pg op november 18, 2012, 00:07:28
Stel ik heb kabel die wat elkaar en pak een kabel die dat niet doe dan verander er toch iets.
Vind het toch wel altijd hoe simons aan die vage termen komen.
Zoals gordijnen weg en weet ik veel wat.
Dat lig aan mijn denk.
Maar goed ik zie het altijd verkeert en horen ook.

Mvg,

Of je mij begrijpt doet me uiteindelijk niet zo veel, lig ik niet wakker van...
Maar je eerste zin begrijp IK niet eens, hoef jij trouwens ook niet wakker van te liggen..
En je voorlaatste is me ook een beetje vaag...
De rest is me trouwens ook onbekend en klinkt me vaag in de oren..  :?

Maakt niet uit, heb wel vreemdere dingen mee gemaakt...


"Stel ik heb kabel die wat elkaar en pak "

"Vind het toch wel altijd hoe simons aan die vage termen komen"

"Maar goed ik zie het altijd verkeert en horen ook."

Misschien hoor je het verkeerd, boeiend. Ik heb geen idee waar je het over hebt.

Hoe moet een logische geest hier nou mee praten?

Van mij mag je een muur van cement voor je luidsprekers bouwen en hem later met een kabel afbreken,
maar kom wel met normale argumenten..
Kan aan mij liggen, maar ik volg je echt niet..

Je bent me echt helemaal kwijt, -en dat is best een opgave...   :-D


(Niet vervelend bedoeld en ook niet op m'n tenen getrapt en totaal geen zin om naar het 'Welles Nietes' onzin topic te verwijzen).

Cornelis1921

 stupid Had misschien een bakkie teveel op, daarvan gaat men in de regel hééél vaag van praten. :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Citaat van: Zoldar op november 18, 2012, 00:16:53bovendien heb ik een bovenkamer met het auditief opslaand vermogen van een garnaal (7 seconden).

Zou handig handig zijn deze zelfkennis in al je posten te verwezenlijken......    clown1


:schater:

Marvin

Daarbij heb ook ik een bakkie teveel op Cor, toch lukt logisch denken en typen me nog steeds..
Slaap lekker........  :-D

JohnWx

Citaat van: marvin op november 18, 2012, 04:18:01
Of je mij begrijpt doet me uiteindelijk niet zo veel, lig ik niet wakker van...
Maar je eerste zin begrijp IK niet eens, hoef jij trouwens ook niet wakker van te liggen..
En je voorlaatste is me ook een beetje vaag...
De rest is me trouwens ook onbekend en klinkt me vaag in de oren..  :?

Maakt niet uit, heb wel vreemdere dingen mee gemaakt...


"Stel ik heb kabel die wat elkaar en pak "

"Vind het toch wel altijd hoe simons aan die vage termen komen"

"Maar goed ik zie het altijd verkeert en horen ook."

Misschien hoor je het verkeerd, boeiend. Ik heb geen idee waar je het over hebt.

Hoe moet een logische geest hier nou mee praten?

Van mij mag je een muur van cement voor je luidsprekers bouwen en hem later met een kabel afbreken,
maar kom wel met normale argumenten..
Kan aan mij liggen, maar ik volg je echt niet..

Je bent me echt helemaal kwijt, -en dat is best een opgave...   :-D


(Niet vervelend bedoeld en ook niet op m'n tenen getrapt en totaal geen zin om naar het 'Welles Nietes' onzin topic te verwijzen).

bijna 10 uur nu alweer  :-D thx
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Citaat van: John Wx op november 18, 2012, 00:40:44
dus een dropveter kan geen laag doorgeven althans minder kan ik dat uit jouw verhaal concluderen t.o.v van den Hul

nee, dat zou ik niet willen stellen. niet in het kader van wetenschap. het is gewoon een observatie van een audiofiel.

het viel me gewoon op dat bij sommige kabels ik wel kamervullend laag kreeg en bij een dropveter (en nordost) dat wat minder was.

maar daar zijn volgens de wetenschappers dus meerder verklaringen voor.
- langer dan 7 sec en je kunt het geluid niet voor de geest halen.
- mijn vooroordeel: ik verwacht dat een nordost of vdhull beter klinkt-> self fulfilling prophesy


iets wetenschappelijker was het toen ik 2 powerkabels vergeleek. zo'n type tuinslang met stekkers gemaakt van materiaal uit een gevallen ster. en een gewone.
- mijn vooroordeel was dat het absoluut niest uit zou maken. wat een onzin. dat laatste metertje na het stopcontact gaat wat uitmaken zeker.
- ik heb toen 2 db verschil gemeten tussen deze 2 kabels aan de buizen amp. hier kan ik nog steeds met mijn hoofd niet bij. ik ga dat nog eens overdoen met de mic standaart en de adsy mic/rew.
- ik hoorde ook wat verschil en dat binnen de 7 sec. (ompluggen is zo gedaan)
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op november 18, 2012, 11:44:40

- ik hoorde ook wat verschil en dat binnen de 7 sec. (ompluggen is zo gedaan)

jij hebt mij nog niet gezien in levende lijve zowel weet jij dat ik die 7 sec. niet ga halen  :lol:


mogge Zoldar


vind ik een dropveter voor mijn begrippen meer zoiets

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

die bedoel ik john.

ik ben echter niet met wetenschap bezig. meer met muziek, een pilsje, geluid op gehoor, en een goed gevoel bij de spulletjes.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op november 18, 2012, 12:00:39
die bedoel ik john.

ik ben echter niet met wetenschap bezig. meer met muziek, een pilsje, geluid op gehoor, en een goed gevoel bij de spulletjes.

vind ik dit wel een van de betere / mooiere dropveters voor een tuner of zoiets  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Tuinpad

#55
Zelf gebruik ik niet te dure kabel, mijn bescheiden mening is dat je dat geld beter in de apparatuur kan steken.
Deze Prowire heb ik van Conrad,


Audiotic

Citaat van: Tuinpad op november 20, 2012, 01:37:53
Zelf gebruik ik niet te dure kabel, mijn bescheiden mening is dat je dat geld beter in de apparatuur kan steken.
Deze Prowire heb ik van Conrad,

Klopt zeer zeker, hoewel de software = de muziek het meeste €€ verdient :-).
Mooie (dure?) kabels zijn meer om het laatste % of wat uit je installatie te persen. Enne - ook omdat het mooi staat :-) :-)
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

SmauG

#57
Citaat van: Tuinpad op november 20, 2012, 01:37:53
Zelf gebruik ik niet te dure kabel, mijn bescheiden mening is dat je dat geld beter in de apparatuur kan steken.
Deze Prowire heb ik van Conrad,


Ziet er goed uit voor nog geen twee tientjes.
Mijn DIY kabel was duurder  frusty

Heb je verschil gemerkt? T.o.v. wat er eerst tussen zat?

Ik wil me niet mengen in het grote kabeltjes fenomeen. Maar ik heb wel de volgende ervaringen.
Interlinks die ik in huis heb zijn:
AIV Cinch kabel, ooit voor carHIFI gekocht
DIY Coax kabel met stalen mantel
DIY Coax Aircell kabel, ofc koper

De aircell zit nog altijd tussen de SA en PM7001, klinkt prima, maar niet "beter" dan de AIV kabel, wel anders, dikker, voller.
De andere COAX klinkt muf en dof.

In de 9 jaar dat ik nu met audio bezig ben (car en home) heb ik met ALLE installaties, zelfs over hele dure componenten, hetzelfde fenomeen gehad. een aangezette vorm van Sibilance. (Sssss Ffff etc.)
Er is ook één overeenkomst in alle installaties, de luidsprekerkabel.
Deze ofc koperen luidsprekerkabel van sinuslive

Dus, OF ik ben heel gevoelig voor sibilance, Of die kabel benadrukt dat.
Helaas heb ik mij nog niet aan het wijzigen van LS kabels gewaagd, omdat ik daar eigenlijk niet zoveel geld aan wil uitgeven.

[edit]
Ik heb overigens de scart kabel van prowire van conrad, kwalitatief prima spul volgens mij.

Tuinpad

Het verschil kan ik je niet vertellen.
De kabels had ik namelijk 1 week eerder gekocht als de installatie.
En omdat ik alles in een meubel heb staan. heb ik niet veel zin om het "af te breken" en te testen  :wink:
Maar zelf blijf ik erbij dat als je net 1 type betere versterker, luidsprekers of cd speler koopt, meer winst te behalen valt als met duurdere kabels clown1

SmauG

Citaat van: Tuinpad op november 28, 2012, 09:42:14
Het verschil kan ik je niet vertellen.
De kabels had ik namelijk 1 week eerder gekocht als de installatie.
En omdat ik alles in een meubel heb staan. heb ik niet veel zin om het "af te breken" en te testen  :wink:
Maar zelf blijf ik erbij dat als je net 1 type betere versterker, luidsprekers of cd speler koopt, meer winst te behalen valt als met duurdere kabels clown1

Dat zie ik toch anders, niet in het voordeel van een kabeltje ofzo hor. Integendeel.

Maar wil je echt BETER, i.p.v. ANDERS zul je vanaf een bepaald punt toch diep in de buidel moeten tasten.
In de tijd van mijn 7001 serie componenten kwam je namelijk uit bij de premium series, CD17 en PM17 als volgende logische stap. en er zit nog wat boven. Ik kan helaas niet exact de nederlandse nieuwprijzen noemen, maar in engeland was het 1000pond per stuk.
Volgens mij hebben we het dan over een goede 500~700euro verschil per component.
En dan heb je nog de luidsprekers nodig die je gaan laten horen waqt er allemaal is veranderd. Of die heb je al, maar zijn nooit maximaal benut.

Dus ik ben het met je eens, dat je meer winst haalt uit betere componenten. Alleen is die investering veel groter, als dat je met een ander kabeltje het geluid iets weet te personaliseren.
Ik ben ervan overtuigd dat er verschillen zijn. Het gaat niet om "beter" maar om "anders"

Laat ik nog wel vermelden dat ik nooit van mn leven de astronomische bedragen ga neertellen voor een kabel.
Dan maak ik ze zelf wel, mooi voor een fractie van de prijs.
Speakerkabels zijn next.