HOE KIES JE KABELS OP ZO WETENSCHAPPELIJK MOGELIJKE WIJZE?

Gestart door jwx, november 15, 2012, 19:25:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Daar is die kroeg weer, denk je nu echt dat er anders gediscussieerd gaat worden als het onder een ander draadje gepost wordt?

Het staat je vrij er één te openen en te wachten op antwoord.

(Niet vervelend bedoeld en totaal niet op m'n tenen getrapt).

Audiotic

Nou, ik denk dat als we het in een echte kroeg zouden doen het wel anders zou gaan - beter. Als mensen elkaar zien gaat het wat genuanceerder, ook met bier erbij :-)
Maar welles-nietes discussies dragen zo weinig bij aan gewone draadjes...  Daarom.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

pg

Citaat van: marvin op november 16, 2012, 17:20:11
En dan maar hopen dat er geen verkoudheid opkomst is en dat je oorsmeer de doorgang niet verhinderd.  :-D

Een kabel kan niets toevoegen, enkel weglaten.
Je hebt meer aan een equalizer....  :wink:

Dus een kabel kan enkel wat weglaten?

Marvin

Als je graag wilt dat een kabel iets doet dan zal dat enkel zijn dat hij er wat uithaalt.
Dus er verdwijnt geen gordijn, je hangt er een ander overheen.
MIT ed filteren. Verder zal een kabel niets kunnen weglaten of toevoegen. 

Ik snap je vraag, maar een goede kabel doet niets met je geluid.
En goed zijn ze bij de Gamma ook.


--Verstuurd zonder netwerk--

JohnWx

Citaat van: pg op november 17, 2012, 17:41:48
Dus een kabel kan enkel wat weglaten?

hoe wil je iets toevoegen wat er niet is ben zeer benieuwd
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

#35
Citaat van: Maurice op november 17, 2012, 12:10:06
Goh, best knap van mijzelf, een topic van 5 pagina's inkorten tot 1,5 pagina!
Oftewel, er is een hoop verwijderd wat niets met het onderwerp te maken had.

Algemene waarschuwing: gedraag je naar de forumregels en blijf zoveel mogelijk on-topic!
Indien de forumregels niet meer helder voor de geest staan, is het misschien raadzaam ze opnieuw te gaan lezen. Na deze algemene waarschuwing is iedereen gewaarschuwd en zullen bij nieuwe verstoringen sancties worden uitgedeeld!

:schater: notworthy Thnx, Maurice! Dat is tenminste spijkers met koppen slaan! byebye, Cor.
P.S. Dit is niet schersend bedoeld. In navolging van jrm: leven en laten leven. En een pluim voor marvin voor zijn droge en relativerende humor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Whisper.nl

Citaat van: Cornelis1921 op november 17, 2012, 19:56:29
:schater: notworthy Thnx, Maurice! Dat is tenminste spijkers met koppen slaan. byebye, Cor.

mmmmmm. deze is niet on-topic Cor.

Ik ben dol op NordOst Flatline. ie voegt niks toe en laat niks weg.

Waarom zou je iets willen meten ? Zodat je het verschil kunt zien tussen een zilver snoer of koper snoer.?
En dan? B.v. op de meetresultaten komt het zilversnoer er het beste uit.
Sluit je 'm op je set aan klinkt het voor geen meter.

Luisteren is dus mijn devies. luisteren en nog eens luisteren of het ls snoer op jouw set past.

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Cornelis1921

#37
Citaat van: Whisper.nl op november 17, 2012, 20:07:58
mmmmmm. deze is niet on-topic Cor.



Groet Whisper
:wink: clown1
             Groet, Cor.

P.S. En die van jou niet wetenschappenlijk... :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pg

#38
Stel ik heb kabel die wat weglaat, en pak dan een kabel die dat niet doe dan verander er toch iets.
Of snap ik jullie niet zo?
Vind het toch altijd hoe sommige aan die vage termen komen.
Zoals gordijnen weg en weet ik veel wat.
Dat lig aan mijn denk.
Maar goed ik zie het altijd verkeert en horen ook.

Mvg,

TurboMarco

Ik begrijp niet wat je wil zeggen ,kan aan mij liggen hoor want ik ben al 3 dagen strontverkouden en heb net 13 uur achterelkaar gewerkt + dat ik aan de kruidenbitter hang  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

Citaat van: pg op november 17, 2012, 17:41:48
Dus een kabel kan enkel wat weglaten?

ik kan het natuurlijk niet wetenschappelijk hardmaken. bovendien heb ik een bovenkamer met het auditief opslaand vermogen van een garnaal (7 seconden).

maar ik kan me redelijk voor de geest halen dat een dropveter minder laag weergaf, en dan bedoel ik dat de subwoofer gewoon minder staat te wapperen, dan bijvoorbeeld een van den hull the rock.

ik denk dat in zo een geval de van den hul niets toevoegd, maar misschien iets meer door laat.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

#41
Een kabel kan wel degelijk wat weg laten ,neem bv een MIT waar een spoeltje met een condensator + weerstand is ingebouwd ,dan heb je het wel over een high-pass filtering wat eigenlijk niets meer doet dan hele hoge frequenties afkappen .

Zoiets is ook makkelijk zelf te maken ,al zie ik daar het nut niet van in .

Edit:
High low pass ,ik heb even de kop er niet bij  frusty
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81

In princiepe zou een gewoon goede koperen interlink moeten voldoen en anders niet nodig zijn

waarom die duurdere kabels beter zijn in mijn oren kan ik technisch niet onderbouwen ,maar ik hoorde in de gehele weergave toch een grote winst met toen een VDH the waterfall interlink van 180 euro

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Zoldar op november 18, 2012, 00:16:53
ik kan het natuurlijk niet wetenschappelijk hardmaken. bovendien heb ik een bovenkamer met het auditief opslaand vermogen van een garnaal (7 seconden).

maar ik kan me redelijk voor de geest halen dat een dropveter minder laag weergaf, en dan bedoel ik dat de subwoofer gewoon minder staat te wapperen, dan bijvoorbeeld een van den hull the rock.

ik denk dat in zo een geval de van den hul niets toevoegd, maar misschien iets meer door laat.

dus een dropveter kan geen laag doorgeven althans minder kan ik dat uit jouw verhaal concluderen t.o.v van den Hul
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.