HOE KIES JE KABELS OP ZO WETENSCHAPPELIJK MOGELIJKE WIJZE?

Gestart door jwx, november 15, 2012, 19:25:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rexp

Ja, het zijn altijd dezelfde die zonder technische onderbouwing over kabels beginnen! Op de brandstapel ermee!

jrm

<zucht> daar kunnen we weer gaan of.....

Laten we het zo zien, er zijn nu eenmaal heel veel verschillende merken, met verschllende looks etc...en dat is erg fijn, want we zijn allemaal anders, met eigen wensen en ideeën.

We streven allemaal naar een muziekbeleving zoals deze in onze referentie (Oude gedachte/gevoel) bestaat, echter echte live muziek vind je in concertzalen e.d. niet in je huiskamer, dat is toch enigzins behelpen.

Dat alle apparaten gekoppeld zit met kabeltjes (uizonderingen daargelaten) is ook nu eenmaal een gegeven, dus dat we allemaal kiezen voor een ander kabeltje is nu eenmaal een democratisch recht en laat iedereen dat dan ook vrolijk kiezen!

Met andere woorden fijn dat iemand lyrisch over een kabeltje kan zijn van 5 euro of 5.000 euro, ik hoor en bepaal zelf wel wat ik mooi vind (als ik het kan horen), maar ik vind het leuk om te lezen hoe men zo'n kabeltje beleefd.

Oftewel leven en laten leven, tenzij iemand een eerlijk antwoord vraagt, dan krijgt hij ook een eerlijk antwoord  :-D

TurboMarco

Feit is dat je een kabel op een wetenschappelijke wijze moet selecteren ,je kan immers niet een usb kabel aansluiten op een cinch in/uitgang  clown1

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

jrm

Citaat van: Marco op november 16, 2012, 12:47:32
Feit is dat je een kabel op een wetenschappelijke wijze moet selecteren ,je kan immers niet een usb kabel aansluiten op een cinch in/uitgang  clown1

Daar heb je een .   :-D

Marvin





Hier zitten prijzige kabeltjes tussen, krijgertjes, én Gamma/audioboeren spul.

Ik zie het verschil niet en ik hoor het niet, boeiend....  clown1

Ze zijn inderdaad zo wetenschappelijk mogelijk gekozen, zoals Marco al aangeeft prop je een USB niet in een Cinch. Een glasvezel niet in de Coax, enz enz...

TurboMarco

Citeerwaarheid laat ik dan in het miden want die is er niet
Die is er wel ,maar die wil je niet zien .

CiteerIk zeg alleen dat dit soort topics nimmer bijdragen aan een goede sfeer op een (welk dan ook) forum
Dat mag jij vinden ,anderen die denken daar anders over en willen graag informatie waar ze wat aan hebben .
Je bent trouwens ook niet verplicht om aan dergelijke onderwerpen deel te nemen ,en om dergelijke topics in de ban te doen ondermijn je de democratie ,wat op dit forum gelukkig niet aan de orde is .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

cz79

Citaat van: Marco op november 16, 2012, 14:24:10
Die is er wel ,maar die wil je niet zien .
Dat mag jij vinden ,anderen die denken daar anders over en willen graag informatie waar ze wat aan hebben .
Je bent trouwens ook niet verplicht om aan dergelijke onderwerpen deel te nemen ,en om dergelijke topics in de ban te doen ondermijn je de democratie ,wat op dit forum gelukkig niet aan de orde is .


DE waarheid bestaat NIET, die is namelijk voor iedereen anders, dat wil zeggen ieder heeft zijn eigen versie van de waarheid, en dus zijn alle versies waar voor diegene die het betreft, maar geod dat hoort in een filosofisch topic thuis.
Topic zeker niet in de ban doen alleen voor waken dat dit niet uit de klauwen loopt net als de drie (bijna 4 kwestie van tijd) andere fora, dat zou namelijk zonde zijn van dit forum waar het nog wel heel erg gezellig is :-D

Paul

Citaat van: cz79 op november 16, 2012, 15:00:28

DE waarheid bestaat NIET, die is namelijk voor iedereen anders, dat wil zeggen ieder heeft zijn eigen versie van de waarheid, en dus zijn alle versies waar voor diegene die het betreft, maar geod dat hoort in een filosofisch topic thuis.
Topic zeker niet in de ban doen alleen voor waken dat dit niet uit de klauwen loopt net als de drie (bijna 4 kwestie van tijd) andere fora, dat zou namelijk zonde zijn van dit forum waar het nog wel heel erg gezellig is :-D

Ach Chris ben net bijgelezen op het blauwe buurforum je hebt nu meer tijd om hier rond te hangen, maak je niet druk jouw ding is niet altijd iemand anders z,n ding, zal altijd zo blijven.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marvin

Ik kom niet vaak bij Blauw, geen idee waar het over gaat.   pompom


(Geen waarde oordeel tov blauw, ik ga daar heen wanneer ik iets echt wil weten. Kan niet alle forums even veel aandacht geven als dit forum natuurlijk. Kijk maar naar meeste tijd online).  clown1

TurboMarco

Citaat van: cz79 op november 16, 2012, 15:00:28

DE waarheid bestaat NIET, die is namelijk voor iedereen anders, dat wil zeggen ieder heeft zijn eigen versie van de waarheid, en dus zijn alle versies waar voor diegene die het betreft, maar geod dat hoort in een filosofisch topic thuis.
Dus volgens jou kan ik mijn kinderen maar beter niet naar school sturen ,de wiskunde is maar een sprookje waarbij de kabouters dmv vliegende olifantjes zorgen voor beeld en geluid  violent1

De Aarde is rond ,maar volgens sommigen is de Aarde vierkant bedoel je ? ,en dan ligt de waarheid ......die volgens jou niet bestaat ergens in het midden  :roll:

HLP
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)


Marvin

En dan maar hopen dat er geen verkoudheid opkomst is en dat je oorsmeer de doorgang niet verhinderd.  :-D

Een kabel kan niets toevoegen, enkel weglaten.
Je hebt meer aan een equalizer....  :wink:

Maurice

Goh, best knap van mijzelf, een topic van 5 pagina's inkorten tot 1,5 pagina!
Oftewel, er is een hoop verwijderd wat niets met het onderwerp te maken had.

Algemene waarschuwing: gedraag je naar de forumregels en blijf zoveel mogelijk on-topic!
Indien de forumregels niet meer helder voor de geest staan, is het misschien raadzaam ze opnieuw te gaan lezen. Na deze algemene waarschuwing is iedereen gewaarschuwd en zullen bij nieuwe verstoringen sancties worden uitgedeeld!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Vind het jammer dat je mijn reactie heb verwijderd waar duidelijk in stond hoe het begon te escaleren en door wie en waarom en onderbouwend met de voorbeelden

Jammer nou blijven alleen maar bepaalde dingen te lezen, dan kan je beter een slot erop zetten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Audiotic

Stop met zeuren allemaal, please!
Gewoon weer on topic, of niet. We kunnen natuurlijk een draadje in De Dikke Elco openen :-)))
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek