Van Den hull Pole checker

Gestart door the limp man, november 13, 2012, 17:41:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op november 14, 2012, 22:02:14
Dan gaat het bij mij steeds beter klinken. vooral na een paar whiskey klinkt de set echt super.

Groet Whisper

het galmt dan zo bij mij
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SMarcel

Citaat van: the limp man op november 14, 2012, 20:28:49
Ja, maar ik hoor wel verschil.

Dit is natuurlijk een inkoppertje. Als jij nu al verschil hoort, kun je inderdaad beter de Polechecker in de verkoop doen want die blijkt dus niet nodig.

Ik zeg altijd (en daar draait het toch alleen maar om bij audio) laat jouw oren het werk doen! :yes:

Groeten,

Marcel

ernst56

Marantz 2330b, 4270, 2225, 2010, 2015, 3200, 112, 140, 115b, 5025 , Elipson 1303, Kenwood KD-550 met SME III en Pickering XLZ7500-IIS en nog van alles wat...

renes59

#18
Ja, volgens mij wel. Als het nodig is staat het wel in de gebruiksaanwijzing.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

geoffreyvanvugt

Vandaag ook maar eens een Pole check gedaan gewoon met spanningzoeker. N =nul (blauw) dus zoeker licht niet op. L = fase (bruin) dus zoeker licht op. Vervolgens kijken op de stekker waar de N zit en zo in stopcontacten steken.
Eerste helft nu gedaan en morgen andere helft. Alles gelabeld natuurlijk. Ik weet niet of dit een verbetering voor audio/visueel opbrengt maar het kan zeker geen kwaad.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

renes59

Het houdt je van de straat maar meer ook niet. Als het belangrijk was zou het wel aangegeven worden door de producent van de apparaten.  Als het wat uitmaakt zou ik ander spul kopen. Net als dat gedoe met andere stroomkabels, flauwekul.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Paul

Gruningse positieve beleving, wat zo maar waar kan zijn.   :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

renes59

Na de zomer maar eens Rotterdam, eens horen hoe het daar met de stroomvoorziening is gesteld. :-D
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Paul

Citaat van: renes59 op augustus 14, 2018, 20:05:11
Na de zomer maar eens Rotterdam, eens horen hoe het daar met de stroomvoorziening is gesteld. :-D

Altijd welkom René een weder bezoek wordt zeker op prijs gesteld.
Mijn stroom wordt geleverd door Eneco, groene stroom met wind korting en denk dat jij dat wel zal horen. 
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Citaat van: renes59 op augustus 14, 2018, 15:09:23
Het houdt je van de straat maar meer ook niet. Als het belangrijk was zou het wel aangegeven worden door de producent van de apparaten.  Als het wat uitmaakt zou ik ander spul kopen. Net als dat gedoe met andere stroomkabels, flauwekul.

Het kan wel degelijk lekspanning veroorzaken maar dat mag geen invloed hebben.
Ik heb dat ooit met een model 1250 getest omdat iemand meende te horen dat er verschil in versterking te horen zou zijn.
Conclusie: Het was niet het geval.
Bovendien hebben we met AC/50Hz te maken.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

i2Paq

Ik heb het ook gedaan omdat het een verschil zou maken.

Nou, ik hoor geen verschil.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Paul

Dus weer een audio verzinsel wat tussen den oren zit.  violent1.   Zo hebben we er hier al wat van gehad om bv de de Efteling te vullen.  :angel:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

geoffreyvanvugt

Citaat van: i2Paq op augustus 16, 2018, 14:08:31
Ik heb het ook gedaan omdat het een verschil zou maken.

Nou, ik hoor geen verschil.

Ik ook niet. Maar toch problem waard.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

RicoRocks

Van binnen wordt door de trafo de spanning op de juiste voltage gebracht. En daarna gelijkgericht door een schakeling. (Omgezet van ac in dc). Dus maakt niet uit hoe de stekker erin wordt gestoken. Inwendig loopt het altijd de zelfde richting op. En gelukkig maar :yes:
PM11s3 | audioquest rocket 44 | Tannoy XT8F | bluesound NODE | audioquest big sur interlink | Dual CS 5000 | nagaoka MP200