Luistersessie bij Chris (cz79)

Gestart door Rob46, oktober 25, 2012, 20:34:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46

De bladeren vallen inmiddels in grote hoeveelheden van de boom, ja het is herfst. Een periode in het jaar om gezellig wat vaker naar muziek te gaan luisteren. Zo was ik een aantal weken geleden uitgenodigd om bij Chris thuis zijn audioset eens te bewonderen en te beluisteren. Uiteraard heb ik deze uitnodiging niet aan mij voorbij laten gaan.

En zo ben ik op een woensdagavond naar Almere afgereisd om bij Chris eens te gaan kijken en luisteren. Bewapend met twee eigen 'referentie sacd's' werd ik door Chris en zijn vrouw hartelijk ontvangen. Bij binnenkomst rook het nog naar verse verf. Na 7 jaar werd het volgens Chris en vrouw weer eens tijd om de benedenverdieping opnieuw in de verf te zetten.

Het is bij huize Chris gezellig ingericht.  :yes: Zo is er aan de akoestiek gedacht, dat was te zien aan onder andere de meubels, gordijnen en een kleed op de vloer. De luisterpositie is mooi gecentreerd ten opzichte van de Avalon Acoustics Avatar luidsprekers. Laatstgenoemde staan ruim uit elkaar en enige ruime centimeters van de wand geplaatst. In een wandmeubel, speciaal op maat gemaakt, staan een fraaie Thule Audio Spirit PR PA 150 B voor en eindversterker te pronken. In een apart vak rechts de Marantz SACD 15 S1 speler met de Van Medevoort modificatie. Ook is er aan schone stroom gedacht, rechtstreeks uit de 'kast'.

Natuurlijk werd er eerst uitgebreid over de set gepraat en kreeg ik een 'rondleiding' met uitleg over het hoe en waarom betreffende de samenstelling. Er is veel gepraat over onze hobby. En dan ..... eindelijk luisteren.

Tja, ik heb verschillende keren die avond kippenvel gehad beste forumleden. Enkele steekwoorden: balans, diepte, detaillering, sprankeling, beleving en emotie. Vele cd's en sacd's passeerden de revue. Dit alles is wellicht subjectief en is mijn beleving van die avond. Maar wat heb ik genoten! Genoten heb ik ook van de gastvrijheid en enthousiasme van Chris.

Op weg naar huis genoot ik nog even na van een heerlijk avondje muziek, muziek zoals de maker het bedoeld heeft om het te laten beleven. Genoten van een enthousiaste gepassioneerde audiofiel. Chris, bedankt!  notworthy

WimPeu

Mooi verslag hoor. Komt me allemaal bekent voor. Chris heeft de zaken goed voor mekaar!  :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WilliamB

Leuk en mooi verslag. En zo te lezen, erg gezellig. :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

cz79

Te veel eer :-D Leuk verslag en erg gezellig dat je er was, ik zeg nog een keer doen. Uiteindelijk wonen we dicht bij elkaar en je bent van harte welkom om nog eens aan te komen bij me (geldt voor een ieder), ik zal binnenkort in mijn iegen topic weer eens wat nieuwe foto's plaatsen van de set en de woonkamer.


Leuk verslag en fijn dat je zo hebt genoten.

lo

Idd een mooi verslag geworden van een leuke avond!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Cornelis1921

#5
 :yes: Mooi verslag van duidelijk waardevolle luistersessie. Inderdaad het draait allemaal om genieten (of nu van de installatie of de muziek is. En waarom zou een HiFi-liefhebber geen muziekliefhebber kunnen zijn? Een ieder geniet nu eenmaal op en van op zijn eigen manier en dat 'onze' hobby per se een 'linkse' hobby zou moeten zijn is de grootst mogelijke onzin. Leven en laten leven; ik ben OK, jij bent OK! Lees: "geenstijl"-topic van John Wx in "Links naar andere websites".). :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Janver

Hier kan uw reclame staan!


Eip

Goed verslag, en leuk om te lezen.   :yes:
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

jrm

 stupid

:yes: Ja het klinkt erg goed bij Chris! (Dan heb ik het over zijn set en niet zijn stem....)

cz79

Tom Waits en Chris Rea hebben het ook ver geschopt, blijkbaar zit het dan toch in de stem  :angel:

jrm


Whisper.nl

#12
Citaat van: cz79 op november 01, 2012, 22:51:42
Tom Waits en Chris Rea hebben het ook ver geschopt, blijkbaar zit het dan toch in de stem  :angel:

kuch kuch kuch kuch kuch kuch kuch kuch kuch kuch kuch kuch kuch kuch kuch.  redface

man ik verslik me ff in een pinda. redface

Groet Whisper  pompom

ps leuk stuk Rob en yep Chris heeft 't prima voor mekaar.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Ik had al het idee dat jij en Pinda's een beetje haat-liefde verhouding hadden, Whisper.
Komt denk ik doro dat geschrans van je, dat deed je hier ook met de lunch tijdens de vorig M&G
:-D :-D :-D