Marantz SR7005 valt steeds in de beveiliging.

Gestart door T.Neut, oktober 02, 2012, 10:29:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

T.Neut

Hallo.

Mijn SR7005 valt sinds een paar maanden steeds in de beveiliging.
Nadat we 10 dagen op vakantie zijn geweest begon de ellende.

Als je de versterker aan zet gaat hij na enkele seconden weer uit en de power led begint te knipperen.
Dit gebeurd tegenwoordig dagelijks 3 a 4 keer soms na een half uur maar meestal direct.
Heb al van alles geprobeerd:
Stroom er een tijde af, geen resultaat.
processor gereset, geen resultaat.
nieuwe firmware, geen resultaat.
fabrieksinstellingen, geen resultaat.
rechtstreeks op het stopcontact, geen resultaat.

wat enigszins helpt is om de versterker bij het indrukken van de aan/uit knop op de versterker deze enige tijd ingedrukt te houden tot de versterker begint te spelen meestal blijft hij dan aan.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Speaker kabels zitten goed en maken geen valse contacten.

Marantz SR7005, marantz cd7300 2x KEF IQ70, SB500 surround speakers, technics SB-C 500 center speaker, samsung eu40D7000, samsung bd5500, mede8er 500X2

Exxar

Heb je al eens alles afgekoppeld buiten de netspanning en dan de receiver aangezet? Blijft hij dan aan of gaat hij ook weer in beveiliging?

T.Neut

Ja heb ik, probleem blijft het zelfde.

Ook als ik alle aangesloten apparaten uit heb staan en alleen tuner gebruik valt hij uit.
Marantz SR7005, marantz cd7300 2x KEF IQ70, SB500 surround speakers, technics SB-C 500 center speaker, samsung eu40D7000, samsung bd5500, mede8er 500X2

Exxar

Dan ga je een van de techneuten hier op't forum nodig hebben vrees ik.

T.Neut

Marantz SR7005, marantz cd7300 2x KEF IQ70, SB500 surround speakers, technics SB-C 500 center speaker, samsung eu40D7000, samsung bd5500, mede8er 500X2

Vlearmoes

Misschien je antenne verbinding (indien aanwezig) ook even een tijdje los gooien
deze is ook vaak een bron van storingen
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

still life

Citaat van: T.Neut op oktober 02, 2012, 11:13:25
Ja heb ik, probleem blijft het zelfde.

Ook als ik alle aangesloten apparaten uit heb staan en alleen tuner gebruik valt hij uit.

:no:  wat ex bedoelt is alles afkoppelen, dus ook al uw speakerkabels
enkel het netsnoer mag blijven zitten, dit om kortsluiting ergens uit te sluiten..

als hij dan nog uitvalt zit je haast zeker met een probleem in het protectie-circuit (intern)
dan moet je hem (onder garantie) aanbieden ter herstelling bij een servicecentrum..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

T.Neut

#7
ne vlearmoes uut nee nem ik an!  byebye

Heb ik heb de antenne kabel verwijderd, wist trouwens niet dat die konden storen.

Versterker is ondertussen al naar het service center in Lichtenvoorde.
Zal wel een week of twee duren (of langer) ben zeer benieuwd wat het probleem was en belangrijker
hoe het is ontstaan.

Het enige dat ik me kan bedenken is dat de versterker in de 10 dagen dat we op vakantie waren de stekker in het stopcontact zat.
Voor de rest is er niets met de versterker gebeurd, alle aansluitingen zijn gedaan met een stroomloze versterker, staat hij op een vaste plaats en heeft geen stoten of dergelijke gehad.
Dus wel vreemd.
Marantz SR7005, marantz cd7300 2x KEF IQ70, SB500 surround speakers, technics SB-C 500 center speaker, samsung eu40D7000, samsung bd5500, mede8er 500X2

T.Neut

Citaat van: still life op oktober 02, 2012, 16:20:56
:no:  wat ex bedoelt is alles afkoppelen, dus ook al uw speakerkabels
enkel het netsnoer mag blijven zitten, dit om kortsluiting ergens uit te sluiten..

als hij dan nog uitvalt zit je haast zeker met een probleem in het protectie-circuit (intern)
dan moet je hem (onder garantie) aanbieden ter herstelling bij een servicecentrum..

Zoals je leest heb ik dus alle kabels verwijderd exl de stroomstekker.
Daarbij geef ik nog een andere situatie aan waarin het probleem zich ook voordoet.
Marantz SR7005, marantz cd7300 2x KEF IQ70, SB500 surround speakers, technics SB-C 500 center speaker, samsung eu40D7000, samsung bd5500, mede8er 500X2

SB_Marantz

Citaat van: T.Neut op oktober 02, 2012, 10:29:45
Hallo.





wat enigszins helpt is om de versterker bij het indrukken van de aan/uit knop op de versterker deze enige tijd ingedrukt te houden tot de versterker begint te spelen meestal blijft hij dan aan.




Dit zou de bron van het probleem wel eens kunnen zijn.............
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

T.Neut

Denk meer een probleem met de processor, aangezien hij bij het opstarten meerdere stadia laat zien op het display meestal gaat hij na video select uit.
De andere keer gaat hij pas na een half uur uit dus met de aan uit knop kan het niet zijn.
Het zou ook nog aan de eindtrap kunnen liggen.

Ik ben benieuwd wat de bevindingen zijn van Marantz.

Ik hou jullie op de hoogte.
Marantz SR7005, marantz cd7300 2x KEF IQ70, SB500 surround speakers, technics SB-C 500 center speaker, samsung eu40D7000, samsung bd5500, mede8er 500X2

JohnWx

Had hem persoonlijk naar Elst gestuurd dat is het enige Marantz service center

Lees net op hun site dat zij hem daar ook naar toe sturen  clown1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Jr is nog niet zover en ik doe die dingen niet meer.  :-D
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marvin

Maar je mag een stekker natuurlijk niet 10 dagen in een stopcontact laten zitten.
Dat is vragen om problemen....


--Verstuurd zonder netwerk--

T.Neut

Ik mag er toch vanuit gaan dat ik niet het hele huis moet door lopen om alle stekkers
uit het stopcontact te halen.

Mocht het toch nodig zijn dan zou er specifiek vermeld moeten worden dat de stekker er bij
meerdere dagen geen gebruik uit het stopcontact wordt gehaald.

Citaat van: John Wx op oktober 03, 2012, 11:46:58
Had hem persoonlijk naar Elst gestuurd dat is het enige Marantz service center

Lees net op hun site dat zij hem daar ook naar toe sturen  clown1

Obbink is servicedealer en ook nog een hele goeie trouwens.
Ik had al van marantz begrepen dat versterkers in de garantie zelf worden gerepareerd.
Zo is ook de mijne door marantz opgehaald.
Als ik de versterker naar Elst had gestuurd was ik behoorlijk wat verzendkosten kwijt.
Dus bespaar ik zo het een en ander, en weet ik dat mijn versterker in goede handen is.

Marantz SR7005, marantz cd7300 2x KEF IQ70, SB500 surround speakers, technics SB-C 500 center speaker, samsung eu40D7000, samsung bd5500, mede8er 500X2