Cor's Head-Fi: HD600; K701; DT880/250Ω; V-CAN I; Headbox S; WH1000XM3; HD25 II

Gestart door Cornelis1921, juli 26, 2012, 13:56:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

Ik heb de AKG K612 gespot bij Thomann: EUR 115,00, en deze cans krijgen een goede reviews.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

AkTeVox

Citaat van: Cornelis1921 op september 09, 2017, 02:30:25
Ik heb de AKG K612 gespot bij Thomann: EUR 115,00, en deze cans krijgen een goede reviews.

Best toch zelf eens testen / luisteren Cor. Ik had de K701 volgens de veel lovende reviews aangekocht zonder te beluisteren.
Aangezien ik een Beyerdynamic & Sennheiser liefhebber ben viel deze K701 me enorm tegen.  Ik ervaar het geluid als zeer koel en weinig dynamisch en dit tegenover de DT's & HD's. Na 1 jaar was ik dat de AKG nog niet gewoon en heb hem dan tenslotte maar weggedaan voor een appel en een ei. Iemand anders is er nu dolgelukkig mee en weet de K701 te appreciëren. Een HD800 of T1 wil ik nog wel eens testen.  :wink:

Cornelis1921

Ik heb ook een jaar via een K701 geluisterd, maar was niet ontevreden over de geluidskwaliteit, maar meer over het casco, waar een kraakje in zat. Marcel (jrm) heeft hem toen van mij overgenomen, gedemonteerd en daarna weer gereconstrueerd, en het kraakje was verdwenen. :-o notworthy

Een uitgebreider verslag hiervan staat elders in dit topic. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Ik ben nog steeds verbaast over het feit dat ik nog niet ben besmet met upgraditis betreffende een andere hoofdtelefoonversterker. De Musical Fidelity V-CAN kan mij nog steeds bevredigen en tevreden stellen, ondanks de slechte review toentertijd in What HiFi!: 3 sterren uit 5. Kostte mij maar vijf tientjes, maar heeft mij tot nu toe een veelvoud aan luisterplezier geschonken. Als ik via de hoofdtelefoon luister, dan is 'ie altijd ingeplugt in de V-CAN, dat geeft het meeste luistergenot. Tevredenheid hoeft niet een arm en een been te kosten, maar dat is ook afhankelijk van je audio-netwerk, want ik heb deze versterker bekomen van een medeforumlid, die zelfs aanbood om hem te voorzien van een betere opamp en potmeter, maar dat is er nooit van gekomen, want alweer was mijn tevredenheid hier doorslaggevend. En mocht een andere hoofdtelefoonversterker actueel worden, dan wordt het waarschijnlijk één van het merk Creek, want die zijn voor mij het meest financieel bereikbaar. Maar zover is het nog (lang) niet; eerst nog tijdje genieten van mijn V-CAN. :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Brutus

en de centjes in de zak houden voor de PM8005 zodat deze eindelijke kan komen  :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Maus

Ik ga hier ook maar eens spammen.



Ik ben zelf ook wel een koptelefoonfreak. Vandaag ging ik op zoek naar de bekende Sony MDR7506, maar kwam hier mee thuis. Beyerdynamic Custom Pro Plus.
...'Wat heb je nou op je hoofd?'. Leg ik zo uit schat...

De Sony klinkt helaas niet naar mijn smaak, teveel midhoog.
De Beyer had ik totaal niet op het oog, tevens niet nodig. Ik heb al een Beyer en dan nog 2 AKG's en een (ooit) dure Philips. Daarbij komt dat het showmodel een witte (juk...) betrof, en het ding heeft schuifjes om de bassreflex aan te passen :roll: :| Maar toch, ik had hem eenmaal op en niet meer losgelaten. Ja, om een zwarte te pakken en geen witte. Nu thuis op de bank naast vrouwlief die ik lekker niet meer hoor (oei ze las mee...), wat een fijn ding en tevens zachte kussentjes. Geweldig.

Cornelis1921

Citaat van: Maus op oktober 13, 2017, 23:15:57
Ik ga hier ook maar eens spammen.



Ik ben zelf ook wel een koptelefoonfreak. Vandaag ging ik op zoek naar de bekende Sony MDR7506, maar kwam hier mee thuis. Beyerdynamic Custom Pro Plus.
...'Wat heb je nou op je hoofd?'. Leg ik zo uit schat...

De Sony klinkt helaas niet naar mijn smaak, teveel midhoog.
De Beyer had ik totaal niet op het oog, tevens niet nodig. Ik heb al een Beyer en dan nog 2 AKG's en een (ooit) dure Philips. Daarbij komt dat het showmodel een witte (juk...) betrof, en het ding heeft schuifjes om de bassreflex aan te passen :roll: :| Maar toch, ik had hem eenmaal op en niet meer losgelaten. Ja, om een zwarte te pakken en geen witte. Nu thuis op de bank naast vrouwlief die ik lekker niet meer hoor (oei ze las mee...), wat een fijn ding en tevens zachte kussentjes. Geweldig.
Daar heb ik ook wel oren naar, als John voor mij bij hem thuis een goede hoofdtelefoon wil kopen. :yes: notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Maus


Cornelis1921

John en ik gaan voor een Sennheiser HD518 voor bij hem thuis. Voor te beluisteren en eventueel aan te schaffen bij de Fa. Overgaauw, alhier.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op december 14, 2017, 18:55:46
John en ik gaan voor een Sennheiser HD518 voor bij hem thuis. Voor te beluisteren en eventueel aan te schaffen bij de Fa. Overgaauw, alhier.
Toch maar niet: Oncomfortabel voor brildragers, en ik ben er één. Toch ook een Beyer Dynamic? Een DT770 Pro 60 Ohm Thomann-prijs EUR 139,00 (gratis verzending)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Maus

Ik heb de 770 en vind hem niet fijn op lange termijn luisteren. Hij is te direct en te fel.
Wat is er mis met een K701? Is nog steeds erg gunstig geprijsd.

Ik ben, als je de 770 leuk vind, helemaal happy met een Beyer Custom Pro, die is een stuk rustiger. En ongeveer even duur.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Maus

Hij is ook comfortabeler door de zachte kussentjes.

Ben zelf aan het kijken naar een Amiron... Kwijl...

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Whisper.nl

Citaat van: Cornelis1921 op december 16, 2017, 04:15:01
Toppie, Maus, waarschijnlijk wordt 'ie het. :yes:

Een nadeeltje Cor. Je kunt geen mini M&G regelen.   :mrgreen: frusty
Of je moet de keukenwerker zetten en om- ste- beurt gaan luisteren. 

Krijgen we weer ruzie want die andere wil 'm niet afdoen want hij luistert en zit zo fijn  pompom  HLP

Groetjes Hans
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet