Cor's Head-Fi: HD600; K701; DT880/250Ω; V-CAN I; Headbox S; WH1000XM3; HD25 II

Gestart door Cornelis1921, juli 26, 2012, 13:56:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

 stupid Enige "editing" losgelaten op dit topic.
Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#46
stupid Er zit bij mij in de AKG K701 een licht gekraak in één van de oorschelpen (linker), wat hinder bij het luisteren opleverd. :-( Zijn er nog meer K701 gebruikers die dit euvel (her)kennen?
Groetjes, Cor.
P.S. Hem opsturen naar AKG/Harman Kardon doe ik liever niet vanwege de berucht slechte sevice- en after salesreputatie van dat ondereel. En ik ben tweede eigenaar.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

Nee geen ervaring mee. Is hetgekraak uit de driver of is het van de behuizing?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

Citaat van: Zoldar op maart 29, 2013, 06:45:29
Nee geen ervaring mee. Is hetgekraak uit de driver of is het van de behuizing?
Zeker weten de behuizing.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#49
Citaat van: Cornelis1921 op maart 29, 2013, 03:39:50
stupid Er zit bij mij in de AKG K701 een licht gekraak in één van de oorschelpen (linker), wat hinder bij het luisteren opleverd. :-( Zijn er nog meer K701 gebruikers die dit euvel (her)kennen?
Groetjes, Cor.
P.S. Hem opsturen naar AKG/Harman Kardon doe ik liever niet vanwege de berucht slechte sevice- en after salesreputatie van dat ondereel. En ik ben tweede eigenaar.
Onderliggende psychische stress zal ook wel een aandeel hebben in de mate van irritatie die ik ervoer toendertijd. Het gekraak is niet verminderd, de irritatie wel. :-)
De constructiekwaliteit van de K701 laat in mijn geval te wensen over. :|
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op juli 26, 2012, 13:56:09
stupid
Vanaf dit moment, en een CD geleden, ben bezig met beluisteren van mijn CD-collectie via een AKG K701 i.p.v. een Sennheiser HD600, die na 9 jaar trouwe dienst van een welverdiende rust gaat genieten.
Zoldar heeft verbaal reeds enige bespiegelingen gepost op dit forum over wat belangrijke kwaliteiten van de K701, alleen daar is niet alles mee gezegd over deze meer dan uitstekende hoofdtelefoon.
Ik zal in dit topic mijn ervaringen hieraan proberen toe te voegen.

Post Scriptum: belangrijk om te lezen!
Sinds enige tijd moet de positieve aandacht, die in dit topic aan de AKG K701 enigzins in negatief opzicht gerelativeerd worden. Vanwege de constructie, veel losse kunstof onderdelen, die over elkaar bewegen, treedt er bij mijn exemplaar in één van de gehoorschelpen een superirritant en nauwelijks te verhelpen gekraak op dat het luisterplezier dusdanig vergaldt dat ik overweeg dit exemplaar op termijn te vervangen en door hoogstwaarschijnlijk NIET opnieuw een AKG K701.
Dus aspirant kopers: U bent gewaarschuwd, dit kan U ook overkomen. En de service en aftersales van AKG/Harman Kardon heeft een bedenkelijke reputatie (zie op het net meer hierover) . Overweegt U een AKG, dan loopt bij de K701/K702 & Q702 het hierboven geventileerde risico daar de constructies van deze types in grote lijnen dezelfde zijn.
Alleen een monocast constructie kan gekraak ondervangen. Dus let daarop bij de aanschaf van Uw hoofdtelefoon. Gekraak is uiterst bedervend voor Uw luistergenot en treedt bij vele hoofdtelefoons op. Mijn oude Sennheiser HD600 was en is gekraakvrij en overweeg nu om hem uit de mottenballen te halen ter voorlopige vervanging van de AKG K701.
Nog enige editing...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op juli 26, 2012, 13:56:09
stupid
Vanaf dit moment, en een CD geleden, ben bezig met beluisteren van mijn CD-collectie via een AKG K701 i.p.v. een Sennheiser HD600, die na 9 jaar trouwe dienst van een welverdiende rust gaat genieten.
Zoldar heeft verbaal reeds enige bespiegelingen gepost op dit forum over wat belangrijke kwaliteiten van de K701, alleen daar is niet alles mee gezegd over deze meer dan uitstekende hoofdtelefoon.
Ik zal in dit topic mijn ervaringen hieraan proberen toe te voegen.

Post Scriptum: belangrijk om te lezen!
Sinds enige tijd moet de positieve aandacht, die in dit topic aan de AKG K701 enigzins in negatief opzicht gerelativeerd worden. Vanwege de constructie, veel losse kunstof onderdelen, die over elkaar bewegen, treedt er bij mijn exemplaar in één van de gehoorschelpen een superirritant en nauwelijks te verhelpen gekraak op dat het luisterplezier dusdanig vergaldt dat ik overweeg dit exemplaar op termijn te vervangen en door hoogstwaarschijnlijk NIET opnieuw een AKG K701.
Dus aspirant kopers: U bent gewaarschuwd, dit kan U ook overkomen. En de service en aftersales van AKG/Harman Kardon heeft een bedenkelijke reputatie (zie op het net meer hierover) . Overweegt U een AKG, dan loopt bij de K701/K702 & Q702 het hierboven geventileerde risico daar de constructies van deze types in grote lijnen dezelfde zijn.
Alleen een monocast constructie kan gekraak ondervangen. Dus let daarop bij de aanschaf van Uw hoofdtelefoon. Gekraak is uiterst bedervend voor Uw luistergenot en treedt bij vele hoofdtelefoons op. Mijn oude Sennheiser HD600 was en is gekraakvrij en overweeg nu om hem uit de mottenballen te halen ter voorlopige vervanging van de AKG K701.

Post post scriptum: ook belangrijk!
Ik heb vannacht niet de AKG K701 vervangen door de Sennheiser HD600. Luister nu alweer een aantal uren via de K701. Dat komt waarschijnlijk doordat ik, toen het P.S.relaas door mij geschreven werd, innerlijk dusdanig onrustig ben geweest dat ik mij aan alles stoorde en irriteerde - ik heb deze week nauwelijks (thuis) kunnen slapen vanwege grond- en straatwerkzaamheden bij mij in de straat en iets verderop: :gaap: :x Vandaar dat ik het zinvol is om mijn eigen mening ook te relativeren. Sorry... :oops: redface
Edit: post post scripctum toegevoegd.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op juli 26, 2012, 13:56:09
stupid
Vanaf dit moment, en een CD geleden, ben bezig met beluisteren van mijn CD-collectie via een AKG K701 i.p.v. een Sennheiser HD600, die na 9 jaar trouwe dienst van een welverdiende rust gaat genieten.
Zoldar heeft verbaal reeds enige bespiegelingen gepost op dit forum over wat belangrijke kwaliteiten van de K701, alleen daar is niet alles mee gezegd over deze meer dan uitstekende hoofdtelefoon.
Ik zal in dit topic mijn ervaringen hieraan proberen toe te voegen.

Post Scriptum: belangrijk om te lezen!
Sinds enige tijd moet de positieve aandacht, die in dit topic aan de AKG K701 enigzins in negatief opzicht gerelativeerd worden. Vanwege de constructie, veel losse kunstof onderdelen, die over elkaar bewegen, treedt er bij mijn exemplaar in één van de gehoorschelpen een superirritant en nauwelijks te verhelpen gekraak op dat het luisterplezier dusdanig vergaldt dat ik overweeg dit exemplaar op termijn te vervangen en door hoogstwaarschijnlijk NIET opnieuw een AKG K701.
Dus aspirant kopers: U bent gewaarschuwd, dit kan U ook overkomen. En de service en aftersales van AKG/Harman Kardon heeft een bedenkelijke reputatie (zie op het net meer hierover) . Overweegt U een AKG, dan loopt bij de K701/K702 & Q702 het hierboven geventileerde risico daar de constructies van deze types in grote lijnen dezelfde zijn.
Alleen een mono/diecast constructie kan gekraak ondervangen. Dus let daarop bij de aanschaf van Uw hoofdtelefoon. Gekraak is uiterst bedervend voor Uw luistergenot en treedt bij vele hoofdtelefoons op. Mijn oude Sennheiser HD600 was en is gekraakvrij en overweeg nu om hem uit de mottenballen te halen ter voorlopige vervanging van de AKG K701.

Post post scriptum: ook belangrijk!
Ik heb vannacht niet de AKG K701 vervangen door de Sennheiser HD600. Luister nu alweer een aantal uren via de K701. Dat komt waarschijnlijk doordat ik, toen het P.S.relaas door mij geschreven werd, innerlijk dusdanig onrustig ben geweest dat ik mij aan alles stoorde en irriteerde - ik heb deze week nauwelijks (thuis) kunnen slapen vanwege grond- en straatwerkzaamheden bij mij in de straat en iets verderop: :gaap: :x Vandaar dat ik het zinvol is om mijn eigen mening ook te relativeren. Sorry... :oops: redface

Post post post scriptum: het belangrijkst, de conclusie!
Mijn AKG K701 blijkt ieder geval een miskoop te zijn geweest.
Conclusie toegevoegd en tevens een review op bol.com achtergelaten.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 stupid Zet ik de K701 zo verticaal mogelijk om mijn hoofd dan is het gekraak en getik minimaal en enigzins aanvaardbaar. :| Maar het zou niet mogen, zo'n dure hoofdtelefoon, zo'n reputatie: foei! :x violent1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

zet dit op facebook of twitter. hier leest niemand mee van akg.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

Citaat van: Zoldar op april 10, 2013, 11:14:46
zet dit op facebook of twitter. hier leest niemand mee van akg.
Jawel, Google scooped dit topic. Bijkomstig heb noch een facebook noch een twitter account en ik ben ook niet van plan die te openen. De Zuckermans c.s. hoeven op mij niet te rekenen, nooit.
Ik heb mijn K701 malheur al verpakt in review op bol.com en dat doe ik binnenkort ook op Kieskeurig.nl.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :-( :-( :-( :-( :-( EPILOOG.
Het doek is gevallen: Ik heb mijn AKG K701 (gratis) ter overname aangeboden op het forum (zie Te Koop/Gezocht).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op april 13, 2013, 07:12:46
:-( :-( :-( :-( :-( EPILOOG.
Het doek is gevallen: Ik heb mijn AKG K701 (gratis) ter overname aangeboden op het forum (zie Te Koop/Gezocht).
hello pompom En GERESERVEERD voor nog een aardige prijs.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op april 14, 2013, 01:59:48
hello pompom En GERESERVEERD voor nog een aardige prijs.
Epi-epiloog: Vanmiddag verkocht en medegenomen door koper en hij meldde vanavond dat hij er erg tevreden over en blij mee is. Kortom: Eind goed, al goed en iedereen blij. pompom :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op april 15, 2013, 14:40:34
Epi-epiloog: Vanmiddag verkocht en medegenomen door koper en hij meldde vanavond dat hij er erg tevreden over en blij mee is. Kortom: Eind goed, al goed en iedereen blij. pompom :-)
...en Cor moet niet zo zeuren in het vervolg... ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *