De set van Maus

Gestart door Maus, juli 19, 2012, 21:27:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lo

Mooi gedaan Maus  pompom
Een forum technieker in de dop.... 8-)
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Maus

Niet zo uitgebreid als de anderen hier, zo heb ik niet de hele printen doorgesoldeerd. Zag er allemaal prima uit en bij de cd speler kwamen sommige soldeereilandjes al los van de print. Niet aanzitten zolang het werkt...

Maus

Daarbij komt dat dit pas het 3e apparaat is waarbij ik dit doe.. ;) ooit eens een pioneer en luxman  versterkertje gedaan. Hier nooit iets aan afgeregeld. Nu weet ik eindelijk een beetje hoe dat afregelen te werk gaat,  kan dat in de Quad niet...lol

Maus

Laatste post in 2016. Heb ik die Quad set nu al zo lang?

Enfin, de CD speler is verwisseld, niet omdat de Quad het niet goed deed, maar omdat ik de Sony tegenkwam. Deze speelt na reanimatie ook weer prima.

Na die enkele jaren, wel vele speakers verder. Zo hebben de Castle zuilen en bookshelfs, Wharfedale sets en Sonus Fabers het veld moeten ruimen, voor ander leuks. Na een tijdje met goedkope Klipsch speakers te hebben gedraaid (resp. 59 euro 't stuk) wilde ik eigenlijk niet anders meer, maar ik mistte nog altijd de klank van een vloerstaande speaker. Deze hebben vaak toch meer body en wat vetter.
Op aanraden van een vriend van me ben ik een setje Tannoy R2's gaan halen voor wel 100 hele euro's. En dat zijn in ieder geval geweldige dingen. Als je hier 1000 euro voor zou betalen, zou je het ook geloven. Toch is het nog niet 'het'. Dus ik zoek nog door naar een setje Klipsch om eens te proberen, maar dan niet te groot.

De set nu:
Tannoy R2
Quad 66 pre, 606 eind.
Sony CDP 101, de eerste consumentenspeler, uit 1983.
Draaitafel Pioneer PLX-1000 (dj speler, ja...) met Ortofon Bronze.
Pro-ject Tube Box S phono preamp

Vanuit het stopcontact een Audioquest NRG2, Wildcat tussen de draaitafel en de pre, Golden Gate tussen de pre en de Quad set, vdHul tussen de CD speler en de Quad, Chord Clearway naar de speakers :)

Upgrade op het lijstje:
-Eigen stroomvoorziening trekken, geen grote ingreep, wel een vieze, want ik moet door de vol water staande kruipkelder. Hoofdreden hiervoor is het ontbreken van een geaard stopcontact. Ik kan daarvoor houtje touwtje vanalles door het huis trekken vanaf andere lasdozen, maar zeer waarschijnlijk is er geen aarde beschikbaar. 
Op dit moment heb ik een blijvende aardlus die weg is zodra ik de boel wel aard.
- ik mis nog wat cinch kabels, ben er nog niet uit welke dat gaan worden.









sjoek

Mooie set... leuke upgrade plannen ook nog :yes:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Wanneer je zo lang met eenzelfde set speelt, zal deze goed zijn, voldoen aan jouw smaak. Voorts een mooie set, volgens mij heel bewust samengesteld door een liefhebber.

NB

Lekker bezig. Is dat geen gevaarlijke combi?  Kruipruimte met water en stroomkabels.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Maus

Niet als ik de kabel (grondkabel voor tuinen) tegen de balken aan laat lopen. Het water staat zo hoog bij lange na niet. Dan heb ik hele andere problemen als het zo hoog komt HLP

Citaat van: xander32 op oktober 01, 2018, 08:33:55
Wanneer je zo lang met eenzelfde set speelt, zal deze goed zijn, voldoen aan jouw smaak. Voorts een mooie set, volgens mij heel bewust samengesteld door een liefhebber.

Die Quad is een geweldig ding, ik heb hem al langer dan ik dacht..
Citaat van: sjoek op oktober 01, 2018, 06:03:01
Mooie set... leuke upgrade plannen ook nog :yes:

De stroomvoorziening is meer praktisch vanwege geen aanwezige aarde. Qua geluid verwacht ik er eigenlijk niets van. Het is meer pijnlijk nu, als een van die oude apparaten ineens kuren vertoont.

Rob46

Ik zag laatst een eindbak 909. Bevalt de Quad?

Maus

Heerlijk rustige versterker. Maar ik heb hem wel gereviseerd een tijd terug. Als je mijn topic van de Sony volgt... Die Quad was in 2 uurtjes gebeurd, zit bijna niets in :D

Maus

Sony TC V7 hersteld. Hiervan waren de snaren slecht en de verlichting tussen de reels was defect. Hier kon ik geen passend lampje voor vinden dus ik heb een led ingebouwd. Helaas werkte dat ook niet omdat de lichtsensors niet zo gevoelig meer zijn, onder de reels heb ik daarom 2 extra mini ledjes ingebouwd, zodat hij weer registreert of hij draait of stilstaat. Al met al was het zo'n 2 avonden zoeken waarom het niet werkte, je kunt er ook zo lekker bij....

sjoek

Goed bezig ziet er weer goed uit :yes:..
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Al die ervaren hifi spulletjes zijn bij jou in vaardige handen. Ik kan het mij dan ook wel voorstellen dat het eigenhandig draaiende houden van de hifi gear, een onderdeel van de hobby is.

Maus

Ik zie deze reacties nu pas...

Het is een tweestrijd. Het is natuurlijk heel erg leuk om een project aan de gang te hebben en dan te integreren in de set, echter lukt dat niet altijd. Het bovenstaande cassettedeckje heeft een week gedraaid en is alweer vervangen voor een betere, een TC K700ES die ik voor heel weinig kon kopen. Die speelt probleemloos, waar de lade variant welke ik eerder repareerde, waarschijnlijk iets in de voeding heeft. Hij start de eerste minuten gewoon niet op...

Dus ja, leuk is het als het werkt, klanktechnisch is er vaak beter.

Zo heb ik een heleboel werk gehad aan de CDP 101, werelds eerste consumenten CD speler uit half jaren 80. Het ding werkte niet en na het vervangen van een aantal onderdelen deed hij het weer. De techniek is echt wel gedateerd, want alleen volledig krasloze CD's werken goed. De rest hoor je, het is net als een plaat draaien.

Om met de huidige stand van zaken door te gaan, ik heb de Minidisc weer uit de stal getrokken, omdat het medium langzaam duurder wordt en de spelers langzaam uit gaan vallen, is het tijd om er nog een keer mee te spelen.
Het is moeilijk te repareren, dus ik ga er nog even van genieten. Puur hobbymatig.
Ik ben maar meteen een groot project gestart, ik ben alle Greentapes op MD aan het zetten via mijn USB variant.
Greentapes? Ja, een project van een vriend van me, die 'tapes' (bijna allemaal analoog, soms digitaal) is gaan maken waar niet één keer hetzelfde nummer in voorkomt. Het is inmiddels een waslijst van zo'n 110 tapes met een gemiddelde speelduur van 1,5u. Op een MD past 70 tot 80 minuten, dus ik heb zo'n 240 MD's nodig en avonden! de tijd.

Hierna heb ik een collectie MD's om al die oude Minidiscrecorders nog een keer te kunnen gebruiken, voordat het medium met een jaar of 10-15 ook geheel verdwenen is en niet, zoals het bandje, terugkeert...