De set van Maus

Gestart door Maus, juli 19, 2012, 21:27:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maus

Hallo, ik ben nieuw hier. Leek me wel zo aardig om me even voor te stellen. Ik ben Maurice, 21 jaar, voor de handigheid noem me maar Maus, ik zag dat ik niet de enige Maurice ben ;)

Ik meld me hier aan omdat ik altijd al een Marantz-zwak heb gehad, en gisteren liep ik tegen een PM-80SE aan.
Nu heb ik begrepen dat er soms problemen zijn met overhitting van de STK module? Ik wil dit voorkomen ;) Verder kraken de schakelaars wat, vooral de input selector.

Thuis gebruik ik een 6170 draaitafel, afgewisseld door een 6100. Net waar ik trek in heb.
Zijn er nog liefhebbers van speakers? Daar heb ik ook nog wel een paar bijzondere van.

Ik hoop een leerzame en vooral gezellige tijd hier te hebben :) Groet!
Maurice

xander32

Welcome, veel lees- en postplezier hier :yes:.

Exxar

Welkom op't forum.

Er zitten hier een aantal goeie kerels die je wel kunnen helpen om de kraak uit jouw versterker te krijgen :)



En we kijken allemaal graag naar foto's van (oa) mooie Marantz toestellen  :yes:

pietjepc

 stupid :yes: Als je hier al eens wat hebt rondgelezen, zal je dit vast ook wel eens tegengekomen zijn :wink:
TTIWWP
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Cornelis1921

#4
Maus, wees meer dan welkom. Want vers en vooral jong(er) bloed kunnen altijd gebruiken door ook dit eminences grises gedomineerd forum: the grey wave rules...:wink: :-D
Nee, en zonder dollen, de leeftijdsopbouw is dan wel een omgekeerde pyramide, maar we zijn hier dol op plaatjes want: TTIWWP
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Nu Maurits, heb ik je iets te weinig gezegd?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Whisper.nl

Maus,

Welkom hoor bij deze rare jongensclub (en een enkele dame)  van de "liefhebbers" van Marantz.

Veel luister, lees en schrijf plezier gewenst.

en eh zoals je aan diverse reacties hebt kunnen zien zijn we dol op:

TTIWWP


Groet Whisper


De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Maus

Wat een leuk welkom :D  pompom
Ik heb nog geen foto's van de PM80 aangezien ik op de camping zit. Verder heb ik wel foto's van Marantzen welke ik niet meer heb.

Even zoeken.

pameijer

Hoi Maus, bij mij kun je geen kwaad meer doen met zo'n avatar!

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Janver

Welkom hier op het leuke, informatieve en soms kritische forum!

Veel plezier nog op de camping!
Hier kan uw reclame staan!

Cornelis1921

Nu bij mij anders wel: God shave the queer... :-D :wink:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pameijer

#11
Citaat van: Cornelis1921 op juli 19, 2012, 22:21:16
Nu bij mij anders wel: God shave the queer... :-D :wink:

:schater: :schater: :schater:



O ja Maus, om terug te komen op je eerste post. Een PM80SE is een oud baasje en moet na vele jaren trouwe dienst een onderhoudsbeurtje hebben. Onze forumgenoten HAL en SB Marantz kunnen dit prima voor je uitvoeren.

Welke bijzondere speakers heb je thuis staan? Ben benieuwd !
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Maus

Ik ben door de fotomappen aan het bladeren op zoek naar Marantz spul, maar dat kennen jullie natuurlijk al dus ik laat ook wat ander spul zien.

Van links naar rechts; Kijk er niet overheen, het lijken kleerkasten en dat formaat hebben ze ook. Ouwe Altec Lansing A7's. Gered van de schroot, inmiddels opgeknapt en van nieuwe hoog-drivers en filters voorzien.
Daarnaast: Castle Chester speakers. Ik ben overtuigd van het kunnen van dit merk, door een setje bookshelfs die ik op de rommelmarkt(!) vond voor 5(!) euro. Ik heb na een half jaartje deze grote set gekocht. Bevalt ook wel, maar niet vergelijkbaar met de kleintjes. Die doen het veel beter in een kleinere ruimte.
De set van boven naar beneden: Pioneer T110 bandrecordertje, Rotel 970nogwat CD speler(kringloop, 5 euro), Proton AP-2000II Pré, Sony hmmhmmnogwat CD/DVD/SACD alleslezer, in het rekje: Proton 1200 amp, en onder het rekje een Phonic EQ die ik van een collega kreeg. Hij staat daar alleen maar om even niet in de weg te staan.
Dit is de '2e' set. Ik woon nog bij m'n ouders, en op de slaapkamer passen die speakers niet. Als u begrijpt wat ik bedoel :-)

De marantz welke ik laatst verkocht heb wegens geldgebrek:


Andere marantz, verkocht omdat ie niet compleet is.


Maus

Verder heb ik nog wat brute kracht:

2x350w RMS @ 8ohm

Maus

Op de altec Lansings na heb ik nog een ander setje bijzondere speakers, ze zijn immers zelf gebouwd(nouja, een vriend van me). Ik heb ze pas overgekocht. Ze zijn nu 2 jaar oud.






:P Bijnaam 'Vogelhuisjes'. Ik heb ze nog niet thuis staan, maar ik ben zeer benieuwd hoe ze dat daar doen!