Marantz Model 3300 Pre Amplifier

Gestart door 100%Marantz, juni 15, 2012, 14:10:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

100%Marantz

Ik heb een vraagje betreffende deze Model 3300. Dit is een voorversterker en op de foto hieronder kan je zien dat er speakers kunnen aangesloten worden. :?
Waar is dit juist voor of wat soordt aansluiting word hier gedaan.
M.a.w. hoe werkt dir juist?

Alvast bedankt voor jullie reacties

100%Marantz
marantz, what else?

SB_Marantz

RTFM!  :schater:

Dat is A om te kunnen schakelen tussen 2 speakerparen mocht je dat willen en/of om naar een hoofdtelefoon te kunnen luisteren daar je van de eindversterker gebruik moet maken.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

leuk  systeem.  :yes:  maar mocht van mij op  de  eindversterker zitten.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

100%Marantz

Citaat van: SB_Marantz op juni 15, 2012, 15:41:22
RTFM!  :schater:

Dat is A om te kunnen schakelen tussen 2 speakerparen mocht je dat willen en/of om naar een hoofdtelefoon te kunnen luisteren daar je van de eindversterker gebruik moet maken.



Sluit je dan de eindversterker i.p.v. naar de speakers eerst langs de voorversterker en dan zo naar de speakers?
marantz, what else?

100%Marantz

Ik heb ondertussen een Model 3300 gevonden en gekocht. Deze is voor mijn 240.
Ik heb hem gisteren bij de verkoper beluisterd en werkt prima.

Ben benieuwd op mijn 240, wat dit gaat geven. Verwacht niet echt een verrassing.
Ik heb voor deze 240 nooit een pre gehad, was vroeger aangesloten aan een RODEC mengpanneel. Ik gebruikte het om de bass te versterken op active filter aangesloten op 3 speakers (bass/mid/high)

Vind het leuk om een complete set (pre and power) te hebben uit die periode. Komen beiden van USA, aangepast aan 220V 50-60 Htz.

Ik las gisteren over de vergelijking die bepaalde onder jullie hadden gemaakt tussen versterkers van de jaren 70 tot nu, ergens in 2007.

Waar kan ik het verslag hiervan lezen?
marantz, what else?

100%Marantz

Hier zijn ze samen. Model 3300 en Model 240
Dire Straits Special Edition Brothers in Arms
Mooi.

Apparatuur dat 40 jaar oud is. CD speler de helft.
Kan volgens mij zelfde emoties veroorzaken als hedendaagse apparatuur.
Heb niets tegen nieuwe, integendeel, maar dit is zeer leuk, met heel wat verhalen erbij.
marantz, what else?

Paul

Vertel  :-D  ben benieuwd naar 40 jaar audio memories.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

100%Marantz

#7
Citaat van: Paul op juli 07, 2012, 09:06:44
Vertel  :-D  ben benieuwd naar 40 jaar audio memories.


Wil je dit echt weten?

Ik ben Marantz Fan geworden in 1980, dus nog geen 40 jaar. Het jaar dat Philips Marantz heeft overgekocht.
Het doel van Philips, toen, was om van Marantz het luxe merk/product van Philips te maken. Ze hadden een eerste poging gemaakt met de serie "Match-line" in televisie. Dit is nooit helemaal gelukt (noch Match-line, noch Marantz), onderanderen omdat Philips Marantz USA niet direct heeft kunnen kopen. Pas 10 jaar later en toen eigenlijk te laat. Uiteindelijk hebben ze dan alles terug verkocht en is er geen link meer met Philips.
Als je vandaag kijkt naar wat Philips nog maakt in HiFi is het om te wenen. Het merk (NL!!) dat de CD heeft uitgevonden.

Mijn eerste Marantz was een PM 350, kort daarna ben ik overgegaan naar de PM 450. Ik heb er onlangs terug eentje gekocht :-). Ik wilde de PM 450 hebben omdat je de mogelijkheid had om 2 platenspelers te mixen, zonder een mengpanneel te moeten kopen. Ik was ongeveer 12 toen.

Een aantal jaren later heb ik de SM8 gekocht. Deze heb ik jarelang gebruikt, maar onlangs niet kunnen herstellen.
Ik heb hem toch nog 80 € kunnen verkopen en een SM6 in de plaats gekocht (niet voor 80 €  :lol:)

Voor mijn 18de heb ik een SC 11 en SM 11, van de Esotec serie,  gekregen. Deze heb ik nog steeds en dit is werkelijk de beste die ik ooit heb gezien. (Buiten de SM 1000 die ik ooit heb kunnen beluisteren in een Marantz Studio)

Mijn Model 240 heb ik later gekocht van een vriend, maar hij weet niet meer waar hij deze gekocht had, alleen dat deze oorspronkelijk uit de states kwam.
Onlangs heeft HAL deze kunnen herstellen en reviseren. Hij werkt weer prima.
Daarop heb ik dan 2 weken geleden een Model 3300 gekocht omdat ik hiervoor eigenlijk nooit een voorversterker heb gehad. Ik weet nog niet waar deze bij mij zal terechtkomen, maar dergelike apparatuur ga ik nooit verkopen denk ik.
Ik ben in mijn jonge jaren DJ geweest en heb al mijn versterkers gebruikt via een RODEC mengpaneel.
Mijn SM 11 en Model 240 heb ik nog gebruikt om active speakers te verterken voor de bass. Mijn SM 8 was voor de mid en een SM 500 voor hoge tonen.

Ik ben dus een absolute Marantz Fan, sinds meer dan 30 jaar.
Ik zou nu voor mijn HC een Marantz versterker willen, ik heb al de speakers, maar geen versterker. Momenteel werkt dit op een Philips DVD met ingebouwde versterker, maar dit is niks. Een 5.1 moet ik hebben en deze zijn er niet veel meer. De meeste zijn 7.1

De meeste van mijn Marantz apparatuur is van de jaren 70 en 80 en alles nog in perfecte staat. Alles wat stuk was heb ik laten herstellen. Alleen twee SD 64 krijgen we niet meer goed, maar wil daar ook geen kosten maken.

Het enige wat ik niet goed vind bij Marantz zijn de speakers. Dit is niet hun specialiteit en ze zijn niet slecht, maar niets bijzonders. Ik heb nog een paar LD 200 in de speelkamer van mijn kinderen  8-) Deze op de PM 450 en een CD 73.

100% Marantz dus  hello :schater:






marantz, what else?

SB_Marantz

#8
Nou niet 100%...........verre van zelfs...... :evil:

De enige echte Marantzen zijn alle buizenversterkers en tuner uit de jaren 50 en 60.
Saul heeft nog meegewerkt aan de ontwikkeling van model 15 en de receivers 18 en 19.
Daarna was het einde oefening voor Saul.

Neemt niet weg dat de ontwerpers van Superscope prachtige en kwalitatief goede apparaten op de markt zette.

Daarna werd het regelrechte crap, behalve de CD spelers met de prachtige CDM loopwerken.
Helaas geen Marantz of Superscope.......

Mis ik nog wat?


Edit: ja .....de Music-link series!

Die was kwalitatief ook erg goed.

Bepaalde Esotec modellen voor en na de overname vind ik nu ook niet je dat m.u.v. de SC-1000/SM-700/SM-800/SM-1000/SM-11.



De LD-200 zijn Philips speakers.  :wink:

De oudere HD series vind ik best te pruimen....heb een setje 770 staan.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op juli 11, 2012, 11:40:58
Nou niet 100%...........verre van zelfs...... :evil:

De enige echte Marantzen zijn alle buizenversterkers en tuner uit de jaren 50 en 60.
Saul heeft nog meegewerkt aan de ontwikkeling van model 15 en de receivers 18 en 19.
Daarna was het einde oefening voor Saul.

Neemt niet weg dat de ontwerpers van Superscope prachtige en kwalitatief goede apparaten op de markt zette.

Daarna werd het regelrechte crap, behalve de CD spelers met de prachtige CDM loopwerken.
Helaas geen Marantz of Superscope.......

Mis ik nog wat?


Edit: ja .....de Music-link series!

Die was kwalitatief ook erg goed.

Bepaalde Esotec modellen voor en na de overname vind ik nu ook niet je dat m.u.v. de SC-1000/SM-700/SM-800/SM-1000/SM-11.

Dan is bijna geen een merk meer  :-P jij ouwe geile Saul BM fetish  :wink:


Alles oke met jr en zijn soldeer techniek
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

100%Marantz

Ik heb nooit beweerd dat ik 100% van wat Marantz ooit heeft gemaakt, heb, maar wat ik heb is van 100% Marantz, buiten de speakers een een beetje Philips in wat ze goed hadden.
Ik beweer ook niet dat wat ik heb het beste is van wat Mlarantz heeft gemaakt.
Maar ik denk wel dat er heel wat interessante apparatuur tussen zit.

Begrijp mij niet slecht
marantz, what else?

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Citaat van: 100%Marantz op juli 11, 2012, 11:56:28
Ik heb nooit beweerd dat ik 100% van wat Marantz ooit heeft gemaakt, heb, maar wat ik heb is van 100% Marantz, buiten de speakers een een beetje Philips in wat ze goed hadden.
Ik beweer ook niet dat wat ik heb het beste is van wat Mlarantz heeft gemaakt.
Maar ik denk wel dat er heel wat interessante apparatuur tussen zit.

Begrijp mij niet slecht


Doe ik ook zeker niet.
De SM-11 is een zeer fraaie!!
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: 100%Marantz op juli 11, 2012, 11:56:28


Begrijp mij niet slecht

voor de meer en betere positieve gedachten en benaderingen 

"begrijp mij goed" klinkt beter als begrijp mij niet slecht

glas half vol klinkt beter als half leeg


zo ik mijn bijdrage weer geleverd aan de maatschappij
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.