Mooiste Marantz versterker ooit?

Gestart door 100%Marantz, juni 07, 2012, 22:28:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maurice

Citaat van: mountainbiker op juni 15, 2012, 22:22:12
Ik heb altijd begrepen van de kenners dat dit de mooiste en beste versterker is die ooit is gebouwd door Marantz en zelf een bijnaam heeft heeft in bepaalde kringen namelijk "the animal".Heb het apparaat nooit mogen beluisteren jammer genoeg.
Gehoord, op een set van die telefoonhoorns, hoe heten die speakers ook al weer?
Klonk waanzinnig.

Zelf ben ik trouwens ook wel van de PM95 die Marco aanhaalde. Niet geheel toevallig heb ik die ook gehad  :angel:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Ondersteunend aan lo.
Er zijn mensen die verschillen horen en mensen die geen verschillen horen. Er zijn mensen die verschillen wetenschappelijk kunnen verklaren en mensen die dit wetenschappelijk niet kunnen. Maar heb wel respect voor elkaar, ongeacht in welk "hokje" die persoon zit.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Zoldar

We houden het hier gezellig!

byebye not
worthy notworthy
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

Citaat van: Zoldar op juni 15, 2012, 23:47:01
We houden het hier gezellig!

byebye notworthy notworthy
Wanneer het hier TE gezellig wordt ben ik óók weg... :angel:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

Citaat van: Maurice op juni 15, 2012, 22:35:04
Gehoord, op een set van die telefoonhoorns, hoe heten die speakers ook al weer?
Klonk waanzinnig.

Zelf ben ik trouwens ook wel van de PM95 die Marco aanhaalde. Niet geheel toevallig heb ik die ook gehad  :angel:


Ik weet welke je bedoeld Maurice.
Kan er ook even niet op komen.  :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Maurice

Citaat van: Zoldar op juni 16, 2012, 08:50:00
floating syntheses?
jij gaat door voor de wasmachine!

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

vielzweck

Citaat van: Maurice op juni 15, 2012, 22:36:46
Ondersteunend aan lo.
Er zijn mensen die verschillen horen en mensen die geen verschillen horen. Er zijn mensen die verschillen wetenschappelijk kunnen verklaren en mensen die dit wetenschappelijk niet kunnen. Maar heb wel respect voor elkaar, ongeacht in welk "hokje" die persoon zit.


Respect? dat ben ik uiteraard met je eens.

De beperking van het horen (niet wat je hoort dat is individueel) ligt hem in het het gegeven dat de ander dat anders hoort of niet.
Dat gaat alleen op voor het geval iemand zijn oren als meetinstrument gebruikt.
Als je naar grove resultaten zoekt  bijv de vroedvrouw die de naar de hartslag zoekt van de ongeboren baby kan ook door een leek gehoord worden.
Kleine subtiele nuances in een audioinstallatie zijn alleen voor de "hoorder,"relevant niet voor de andere  hoorder. Die horen namelijk iets anders, veel anders,  of helemaal niets.
Of het gehoorde klopt is eigenlijk niet na te gaan, je kunt het wel van iemand aannemen.

Bij wetenschap ligt dat anders. Je (de wetenschapper) kan invloed uitoefenen op het instrumentarium, op de meet resultaten, op het proces dat  kan hij bijsturen (in principe). Anderen (wetenschappers) kunnen dat ook en zo resultaten toetsbaar bevestigen of andere misschien wel relevantere resultaten vinden.
Dat mensen niet wetenschappelijk geschoold zijn hoef hen er niet van te weerhouden om zelf wat proeven te doen of zich in ieder geval theoretisch te verdiepen in datgene wat de wetenschap ons aanbiedt.. Het laatste staat voor meer mensen open. (Voor velen, afhankleijk van talent, doorzettingsvermogen en voorkeuren)

Ik kan ook wel beter gaan horen, maar wat ik hoor en hoe ik ervaar en interpreteer, wat daarvan  met verwachtingen, (voor)oordelen en wishfullthinking te maken heeft dat kan ik je slechts zeer gebrekkig meedelen.

Met horen ben je wat vrijer, een wetenschappelijke opstelling dwingt je zo toetsbaar mogelijk te handelen.

En wat je dan hoort??? En wat je dan weet???

Ken je dat reclame spotje waar zo'n lange slungel die naar een metall cd staat te luisteren en steeds verder inzoemt totdat ie een plop hoort van een bierflesje dat geopend wordt?
Wie staat daar nou te luisteren?
Een audiofiel die een onregelmatigheid hoort?
Of een bierliefhebber die een opengaand bierflesje hoort op 10 km afstand?

Wat je ook kiest het zegt meer over jezelf als over de bedoelingen van de makers van de reclame.

Even on topic: de marantzen die ik heb zijn me allemaal even lief, hun onderling verschillen in mijn huiselijke omstandigheden bepalen hun charme.

De mooiste marantzversterker ooit? open deur waarschijnlijk. Ik hen ze nog nooit allemaal kunnen beluisteren....helaas
Nu beleef ik het meeste plezier aan de 1150 die ik heb en die door Jon zorgvuldig in orde is gemaakt. En alleen al dat laatste zorgt ervoor dat ik er met nog meer plezier naar luister (emotionele waarde)

Plezier en emotionele waarde?
Onbetaalbaar..... :wink:
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Paul

Voor mij blijft het de SC/SM-7 combi.



En net als bij Ger, een goede after sales.  :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HAL9000

Citaat van: mountainbiker op juni 15, 2012, 22:22:12
Ik heb altijd begrepen van de kenners dat dit de mooiste en beste versterker is die ooit is gebouwd door Marantz en zelf een bijnaam heeft heeft in bepaalde kringen namelijk "the animal".Heb het apparaat nooit mogen beluisteren jammer genoeg.

Het is  waar  dat  deze  lang mee  gaat  en  goed  staat  aangeschreven.  Alleen het  addertje onder  het  gras  is  dat dit  marantz japan/philips is  Die  deze  stelling  heeft.  Marantz  superscope  heeft hele  andere  machines  gemaakt.
Elk heeft zijn eigen charme. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Paul

Een betere foto en gaat binnenkort weer als hoofdset dienst doen.

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

WimPeu

Citaat van: Paul op juni 17, 2012, 13:41:41
Een betere foto en gaat binnenkort weer als hoofdset dienst doen.



Zit er ook HDMI op?   :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

joep

#119
Nee natuurlijk zit hier geen HMDI op. Beestje stomme vraag Wim. Nee hier zul je het echt alleen met de drie USB aansluitingen moeten doen. Tenzij je zou willen gaan streamen natuurlijk.